قصه‌های شب و کیسه خواب مورچه و یه کرم سبز خنده‌رو

« از کودکی غرق در دنیای رنگ بودم. کاغذ،مداد و رنگ برایم عطر زندگی می‌داد. اکثر سرگرمی‌های کودکی‌ام با مدادهای رنگی گره خورده بودند. یکی از سرگرمی‌هایم، رنگ آمیزی مجدد مجلات و کتاب داستان‌هایم بود؛ گاهی هم، داستان‌هایی را که خودم نوشته بودم به تصویر می‌کشیدم. کتاب‌هایی داشتم که نویسنده و تصویرگرشان خودم بودم. یادم می‌آید گاهی به جای بازی با عروسک‌هایم با آدمک های کاغذی که ساخته خودم بود بازی می کردم؛ آدمک های کوچک  2 در1 …

امروز پس از گذشت سال‌های کودکی، هنوز هم همان اندازه اشتیاق را در وجودم احساس می‌کنم و عاشق تصویرگری و کاراکترهایم هستم.

کارهایی که امروز در روزرنگ قرار داده شده است شامل دو کتاب در دست چاپ به سفارش انتشارات سایه گستر (مجموعه قصه‌های شب، نوشته مجید شفیعی) و انتشارات پیک ادبیات (کیسه  خواب مورچه و یه کرم سبز خنده رو، سروده نسیم نوروزی) است.

بعد از این‌که متن شعر و داستان و یا موضوع نمایشگاه در اختیارم قرار می‌‎گیرد، شروع به ایده پردازی می‌کنم و چیزهایی که به ذهنم می‌آید را روی کاغذ می‌نویسم. بعد از طراحی کاراکترها و انجام اتود کلی، استوری برد کار را به مدیر هنری انتشارات تحویل می‌دهم و پس از تایید نهایی، کار را با تکنیک اکریلیک و دیجیتال اجرا می‌کنم.

وقتی پروژه‌ای در اختیارم قرار می‌گیرد، تمام تلاشم را می‌کنم تا اثری برای کودکان ،که مخاطبان اصلی کارم هستند، ارائه دهم که جذاب باشد؛ در این راستا، از نظرات مدیران هنری حرفه‌ای نیز استفاده می کنم و سعی می‌کنم که اثرم تا حد زیادی با ملاک‌ها و اهداف انتشارات همسو باشد.»

«ساناز زمانی» متولد 1368 رشت و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشگاه گیلان است.

مجموعه قصه های شب

 

 

کیسه ی خواب مورچه و یه کرم سبز خنده رو

 

 

 


image 
imageimageimage