لوگویی به سبک نازی‌ها برای دونالد ترامپ

طراح صنعتی آمریکا تاکر ویمیستر (Tucker Viemeister) ، لوگویی به سبک نازی ها در واکنش به سیاست های نژاد پرستانه دونالد ترامپ (Donald Trump) طراحی کرد.
لوگو عبارتست از از حرف T که در دایره ای قرارگرفته و رنگ پس زمینه آن قرمز است که شبیه نماد صلیب شکسته که توسط نازی ها (Nazis) استفاده می شده می باشد.


ویمیستر (Viemeister) این آرم را در آوریل سال گذشته پیش از آنکه ترامپ نامزد رسمی و نهایی حزب جمهوری خواه شود طراحی کرده بود. سپس آرم را در توییتر گذاشته و نوشته است:”امیدوارم حامیان ترامپ این آرم را دوست نداشته باشند.”
او همچنین در وبسایت خود نوشت:طراحی میتواند نشان دهد که چیزهای بد در چه چیزی اشتراک دارند؛ مثل لوگویی که من برای کمپین خشونت و تعصب ترامپ ایجاد کردم.
پس از مراسم تحلیف ترامپ و فرمان اجرایی آخر هفته ی وی مبنی بر منع ورود مردم چند کشور مسلمان به آمریکا، ویمسیتر گفت:احساس کردم این آرم بسیار مرتبط است.


او گفت:مشخص است این آرم چرخش یافته صلیب شکسته نازی ها بوده، چرا که ارتباطی بین نفرت پراکنی های نژادی ترامپ و نازی ها وجود دارد.
“من نگرانم که هواداران او مخالف این عمل من باشند؛آنها ممکن است این ارتباط با فاشیسم سفید پوستان را دوست داشته باشند”
“کاش می توانستم کمکی کنم تا پیروانش بردبارتر و آگاه تر باشند،چرا که در این شرایط می توانستیم کنار هم به حل مسائل کمک کنیم”
ویمیستر طرح مقدماتی طراحی خود را منتشر کرده و نشان می دهد که چگونه این طرح متفاوت با آرم طراحی شده رقیب ترامپ ،هیلاری کلینتون است.


ویمیستر می گوید:شما می توانید کانسپتی که در مراحل مقدماتی اشتراک گذاشته شده را ببینید و می بینید چگونه نمادها و مراحل به کار رفته مغایر با طراحی مایکل بیروت (Michael Bierut’s [logo]) است.
او همچنین گفت:مطالعه نازی ها از دو جهت،یکی نوع نماد گرایی آنها و دیگری نقطه نظرات آنها مهم است.شکل تهاجمی،انتخاب رنگ، عناصر نظام مند و تکرار شده چیزهاییست که روان و رفتار را تحت تاثیر قرار می دهد.
گفتنیست ویمیستر طراح آمریکایی، یکی از پیشروترین طراحان صنعتی آمریکاست.

منبع


image 
imageimageimage