لوگوی پیشنهادی بوداپست برای المپیک 2024

حتما شما مطلع هستید که شهرها برای حق میزبانی بازی های المپیک با طیف وسیعی از ضوابط و معیارها رو به رو می شوند، از قبیل ایجاد برنامه های گرافیکی که شامل لوگو نیز می شود. چهار شهر برای المپیک 2024 پیش رو در حال رقابت هستند: لس آنجلس، پاریس، رم و بوداپست.

لوگوی سه شهر نخست که طرح خود را زودتر ارائه کرده اند در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده است. هر سه شهر از شیوه ای مانوس و آشنا برای اشاره به شهر میزبان اشاره کرده اند، پاریس از طریق برج ایفل (با ترکیب شماره 24 ) و رنگ های المپیک ، رم با تلفیق میدان رم و رنگ های پرچم ایتالیا، و لس آنجلس با استفاده از ادغام تندیس ورزشکار و فرشته که غرق در تلائلو خورشید است.

هفته گذشته بوداپست نهایتا لوگوی خود را ارائه داد که در تصویر بالا به نمایش گذاشته شده است. این لوگو محصولی است از سازمان محلی Graphasel که بعد از چندین دوره مسابقات آزاد به عنوان برنده نیز شناخته شد. در نگاه اول یاد آور انفجار کاغذ های رنگی می باشد در حقیقت نه تنها منعکس کننده ی چندین ویژگی شهر میزبان می باشد بلکه بر پایه ی کاربرد فوق العاده ی قسمت ها و بخش های حلقه های المپیک نیز هست.

_ به طور خلاصه این لوگو به عنصر آب که یاد آور رود جاری دانوب که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده نیز مربوط می شود. به طور قاطع این لوگو به میزان کافی قدرتمند و خلاق به نظر می آید، تندیس سیاه در مرکز کاملا ورزشی نیست اما اشاره ایست به نشان محلی مهم (مجسمه آزادی) که در راست به نمایش گذاشته شده است. تمامی این موارد عالی هستند اما انعطاف پذیری سیستم مطابق اندازه ی ساخته شده ی اطراف حلقه ها که آن ها را از قسمت اتصال آزاد می نماید بدون شک نقطه ی قوت این طرح می باشد.

budapesttop_0

budapestthree budapest6 budapest5 budapest4 budapest3 budapest2 budapest1_0

منبع

ترجمه از: پریسا صادقی


image 
imageimageimage