مادرانگى

« چون قرار بود محتوای پروژه فقط با محتواى مادر باشد، بيشتر از وجوه مادرانگى (در هر چيزى كه مربوط به مادران هست) الهام گرفتم.

اصولا اين كار براى من خيلى سريع پيش رفت چون موضوعش برايم دلچسب بود و ادامه‌ى همان حال و هواى هميشگى حاكم بر تصويرسازى‌هاى خودم بود؛ اغلب خیلی سریع اتود می‌زدم  و همان را اجرا مى‌كردم؛ گاهى هم فى البداهه و بدون اتود پيش مى‌رفتم.

براى هر طرح، موضوعى داشتم؛ مثلا مادر بزرگ، مادر باردار یا  مادرى كه فرزند دو قلو دارد و بعد طبق موضوع كلى پيش مى‌فتم و براى هر موضوع يك طرح مى‌دادم.

من هميشه با نگاه كردن به عكس‌هاي طبيعي از آدم‌ها در موقعيت‌های مختلف و ارتباطاتشان، الهام‌های زيادی مي گيرم و برای اين منظور بيشتر به پينترست سر می زنم.

فكر می كنم دلي كار كردن و قرابتی كه با بعضی موضوعات حسی دارم باعث می شود در نهايت تصوير به دل مخاطب هم بنشيند و یک ارتباط حسی با مخاطب برقرار شود.

مخاطب این پروژه طيف مادران يا اطرافيانشان مثل فرزندان يا نوه‌ها و يا هر كسى كه دوست داشته باشد هديه‌اى با اين محتوا به شخصى بدهد است و چون قرار بود این کار بين المللی  باشد، براي اولين بار  قرار دادن آدم‌های مختلف مثل سياه پوست‌ها و ديگر نژادها را در كار تجربه مي كردم كه در نوع خودش جالب بود.»

نسيم نوروزى، كارشناس گرافيك و متولد ١٣٦٠ و عضو پيوسته انجمن تصويرگران كودك است. دیگر پروژه او در روزرنگ را اینجا ببینید.

 

 

 

 


image 
imageimageimage