مسيرهاى قرمز و آبى در طراحى ترمينال فرودگاه توكيو 

ترمینال جدید «فرودگاه بین‌المللی ناریتا» که تا قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو تکمیل خواهد شد؛ یک مسیر خط‌ کشی عبور در سالن، طراحی کرده است. اين مسیرهای حرکت رنگین نه تنها در مسیریابی به مسافران کمک می‌کند؛ بلکه پیاده‌روی راحت و دلپذيرى را در سرتاسر قسمت داخلی ترمینال باعث مى‌شود.
این طراحی توسط استودیو خلاق Party و با همکاری شرکت Muji و مشاوره شرکت Nikken به انجام رسیده است و این تیم مشترک، تلاش خود را بر روی ساخت یک فرودگاه ساده و كم زرق و برق، هم از لحاظ معماری و هم از لحاظ طراحی داخلی معطوف نموده‌اند. در نتیجه مى‌توان گفت شكل و شمايل این ترمینال، غیرعادی بوده و در فضا و راهروهای آن از نشانه ها و یا تابلوهای راهنما خبری نیست. در عوض یک سیستم خط‌ کشی مسیر عبور قرمز و آبی وجود دارد که هدف اصلی را پیاده سازی می‌کند. مسیرهای آبی‌ رنگ برای پروازهای خروجی و قرمز رنگ برای پروازهای ورودی است. در ادامه به تماشای تصاویری از این فرودگاه که با ایده‌ای مینیمال پیاده سازی شده است می‌نشینیم:

airport-terminal-roozrang (1)  airport-terminal-roozrang (2)  airport-terminal-roozrang (3)  airport-terminal-roozrang (4)  airport-terminal-roozrang (5)  airport-terminal-roozrang (6)  airport-terminal-roozrang (7)  airport-terminal-roozrang (8)  airport-terminal-roozrang (9)  airport-terminal-roozrang (10)
airport-terminal-roozrang
منبع


image 
imageimageimage