معرفی و دانلود مجموعه ای از سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ

رنگ‌ها عناصر بسیار اساسی و مهمی در هر نوع طراحی به شمار می‌روند. هر طراح نیاز دارد تا کاملا در مورد انتخاب رنگ‌ها در آثار خود دقت داشته باشد. امروز در این پست قصد داریم تا کمی در مورد رنگ‌ها صحبت ‌کنیم. برخی از ابزارهای کاربردی در این مقاله جمع‌آوری شده‌اند تا به شما در انتخاب و ترکیب رنگ کمک نمایند.

همانطور که اشاره شد رنگ‌ها عامل مهمی در دیزاین محسوب می‌گردند. رنگ‌ها می‌توانند پیام‌های مختلفی را انتقال دهند و احساسات و علایق در مخاطب ایجاد کنند. تئوری رنگ یک رویکرد روانشناسی در طراحی است و به تاثیر رنگ بر رفتار مخاطب تاکید دارد. برای همین است که انتخاب رنگ آسان نیست. ممکن است رنگ‌ها به تنهایی خوب به نظر برسند، اما نتیجه ترکیب آنها رضایت‌بخش نباشند.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بهترین رنگ‌ها را برای طراحی خود انتخاب نمایید، مجموعه‌ای از ابزارهای رنگ را در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم. سایت های انتخاب رنگ در هنگام انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی می توانند بسیار کمک کننده باشند. با کمک ابزارها می توانید این فرایند را آسان و تاثیرگذار کنید. شما هم اگر ابزار و وبسایت خوبی را در این زمینه می‌شناسید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

ColorDrop.io

اپلیکیشن تحت وب که مجموعه‌ای از پالت‌های رنگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر پالت چهار رنگ دارد که با یکدیگر هارمونی خوبی را تشکیل می دهند.

Adobe Color CC

اپلیکیشن تحت وب ادوبی که برای انتخاب و ساخت پالت های رنگی به کار می‌رود. در این اپلیکیشن می‌توانید،پالت های مورد نظرتان را ذخیره کنید و پالت‌های انتخابی دیگران را هم ببینید.

Material Palette

اپلیکیشن تحت وب که به شما امکان انتخاب دو رنگ را می دهد. این سایت با توجه به آن دو رنگ، طیفی از 8 رنگ مرتبط و همسان را برای شما می‌سازد.

ColourCo

در این وبسایت می‌توانید به راحتی پالت‌های رنگی مورد نظرتان را در ساختارهای مختلف بسازید.

Paletton

با استفاده از این سایت می‌توانید از روی دایره رنگ، جابجاشدن بر روی آن طیف رنگ مورد نظرتان را پیدا کرده و پالت‌های رنگی با ویژگی های مورد نظرتان را بسازید.

Colours

این وبسایت مجموعه‌ی کاملی از طیف رنگی 12 رنگ پرکاربرد را در اختیار شما قرار می دهد. با انتخاب هرکدام از رنگ‌ها، می توانید به نام رنگ های مرتبط، مکمل دسترسی پیدا کنید.

Couleurs

یک ابزار کاربردی که تحت سیستم عامل مک OSX کار می کند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا هر رنگی را در صفحه نمایش خود می‌بینید انتخاب، ذخیره و یا دستکاری کنید.

The Color App

اپلیکیشن مختص سیستم iOS که برای ایجاد و انتخاب بهتر پالت‌های رنگی و همیچنین نمونه‌برداری رنگ ساخته شده است.

منبع