تصویرسازی

نقش تصويرسازی در زندگی روزمره

تصویرسازی یکی از پر کاربردترین رشته های هنری محسوب می شود که تاثیر بسزایی در زندگی امروز ما دارد، ریحانه زنده بودی از هنرمندان خلاق در این زمینه است که اقدام به خلق آثار دیدنی و الهام بخش فراوانی کرده است. در ادامه بخشی از آثار ریحانه را با عنوان نقش تصويرسازی در زندگی روزمره را مرور خواهیم کرد.

در این پروژه ریحانه زنده بودی از اشتیاقش برای جاری کردن تصویرسازی در زندگی روزمره برایمان می گوید:

«علاقه من به رشته تصویرسازی از همان سال‌های آغاز تحصیلم در هنرستان شکل گرفت و به همین دلیل پس از پایان دوره کارشناسی در رشته ارتباط تصویری، با ادامه تحصیل در رشته تصویرسازی در مقطع کارشناسی ارشد علاقه خود را دنبال کردم.

در طول سال‌های فعالیتم در زمینه تصویرسازی متوجه شدم که در جامعه کنونی ما با بالا رفتن سن افراد، نقش تصویرسازی در زندگی روزمره شان بسیار کمرنگ شده و به نوعی حذف گردیده است. از سوی دیگر علی رغم اهمیت این رشته افراد زیادی همچنان با آن آشنایی ندارند.همچنین رنگ‌های شاد کمترین کاربرد را در زندگی‌ روزانه ما پیدا کرده‌اند و به نوعی این دسته از رنگ‌ها را محدود به سنین کمتر می دانند.»

یک تصمیم جذاب..!

با توجه به آنچه گفته شد، تصمیم گرفتم با تاسیس کارگاه کوچک «آبی» و اجرای کاراکترهای تصویرسازانه در قالب‌های کاربردی و تزیینی به سهم خود، بار دیگر نقش تصويرسازی در زندگی روزمره را احیا کنم.

از این رو هدف اصلی مجموعه «آبی» پیوند دوباره زندگی افراد با دنیای تصویرسازی و رنگ است. فعالیت من در این کارگاه از آذر ماه سال 1398 آغاز گردید و در حال حاضر مجموعه آبی در آستانه یک سالگی است.

عمده تولیدات «آبی» وسایل تزیینی و کاربردی اعم از جاعودی، مجسمه‌های کوچک، ارگنایزر های جواهرات و … است که همه افراد در طول روز و در محیط زندگی خود با آن‌ها سر و کار دارند.

در طراحى و ساخت این آثار آنچه مورد اهمیت است انتقال رنگ و احساس مطلوب به مخاطب است و به همین منظور در طراحی آن‌ها از فرم‌های ساده‌تر و رنگ‌های زنده و شاد استفاده و از فرم‌های پیچیده پرهیز شده است.»

مجموعه ای از تصویرسازی های ریحانه زنده بودی در روزرنگ را اینجا ببینید.

درخت جواهرات / تصویرسازی در زندگی روزمره

زاغ و روباه / تصویرسازی در زندگی روزمره شنل قرمزی / تصویرسازی در زندگی روزمره جا عودی دخترک / تصویرسازی در زندگی روزمره بشقاب دختر / تصویرسازی در زندگی روزمره بشقاب های دیوار کوب / تصویرسازی در زندگی روزمره تصویرسازی در زندگی روزمره کاراکتر یلدا

image 
imageimageimage