نمايشگاه «٢٠ در ٢٠ پوستر برای صلح» در يزد

٢٥ آذر ماه نمايشگاه ” ٢٠ در ٢٠ پوستر برای صلح ” كه پيش از اين در باغ موزه قصر تهران و گالری گاردينر امريكا برگزار شده بود، در مجتمع امام علی شهر جهانی يزد به نمايش در می آيد.

قبـاد شیـوا، فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، اونیش امین الهی، مازیار تهرانی، علی زعیم، هما دلـورای، مهدی فاتحی، امیرحسین قـوچی بیک، حسن کریم زاده، کیانوش غریب پور، علیرضا مصطفی زاده  ابراهیمی، مهدی مهدیان، علی باقری، مجید کاشانی، زهرا پاشایی، صالح تسبیحی، فرشید پارسی کیا، حامد حکیمی، میلاد قلیچ، از ایران و Michele Bowers, Stefan Bucher, Taber Calderon, Matt Chase, John Clark, Tom Davie, Ed Fella, Carlos Gonzlalez, John Gravdahl, Fons Hickmann, Pouya Jahanshahi, Cedomir Kostovic, Scott Lazerow, Andrew lewis, Ian Lynham, Oliver Munday, Eric Olivares, Kari Piippo, ErinWright, Li Xu به عنوان طراحان بین المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: « مدت ها است كه پوستر، به عنوان رسانه ای برای گفت و گو و اطلاع رسانی در مسائل اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گيرد.پوسترها، چه برای ترغيب کردن باشند یا با هدف مقابله غیرمستقیم، به مثابه صدایی رو در رو و یک پیام شخصی از طرف طراح آن به مخاطبان است. علاوه بر این پوسترها به عنوان بستری برای تعامل با جامعه مطرح می‌شوند و نشانگر فداکاری طراح و مسئولیت اجتماعی است که حالا بر دوش آنها قرار گرفته و آنان را تبدیل به نقل کننده‌ی صدای مخالفت ‌و تغییر اجتماعی در جهان کرده است.»

همچنین ورکشاپ سه روزه با موضوع صلح نیز برگزار می شود که سه پوستر برگزیده، سال آینده در نمایشگاهی با همین موضوع در کشورهای مختلف دنیا مثل ایران، آمریکا، مکزیک و… به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است این نمایشگاه توسط زهرا پاشایی و پویا جهانشاهی گردآوری شده است. مجموعه فرهنگی امام علی (ع) یزد در بلوار دانشجو، روبروی سه راه تعاون، واقع‌شده و نمایشگاه تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.