نهمین مسابقات جهانی طراحان حروف/ گرانشان ۲۰۱۶

گرانشان ۲۰۱۶ (نهمین مسابقات جهانی سبک حروف غیر لاتین) از تمام طراحان حروف جهت حضور در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آورده است.
طراحان حروف، تولیدکننده‌ها یا ناشران در سراسر دنیا به ارسال طراحی حروف غیر لاتین یا طراحی خانوادگی ( طراحی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مناسب است) در سه دسته‌ی مهم و جدید دعوت شده‌اند. به منظور تشخیص ارتباط انواع حروف الفبا، موسسات فرصت های شرکت کنند گان را افزایش دادند.
داوری در طول کنفرانس ( انجمن بین المللی تاپیوگرافی) در تاریخ سیزدهم تا هفدهم سپتامبر سال ۲۰۱۶ در لهستان انجام خواهد گرفت.
دلیل اینکه گراشان در سال ۲۰۱۶ سبکی متفاوت نسبت به دوره قبل دارد ،اهمیت در حال افزایش ارتباطات از طریق ادغام حروف الفبا / زبان و همچنین از میان حروف الفبای متعدد و چندگانه است.

سه دسته‌ی جدید امسال در مسابقات عبارت است از :
غیر لاتین : منحصرا حروف الفبای غیرلاتین بدون تکمیل کنندگان لاتین.
غیر لاتین/لاتین: برای طراحی های حروفی که با ادغام نمونه های لاتین و غیر لاتین توسعه پیدا کرده اند و خواستار استفاده از ترکیب هستند.

حروف الفبایی متعدد و چندگانه‌ی غیر لاتین : برای طراحی حروف هایی که حداقل همراه با دو مکمل غیرلاتین و بدون هیچ ارجاع یا اشاره ای به حروف لاتین مورد استفاده واقع می‌شود.
مسابقات گرانشان در سال ۲۰۰۷ از طریق وزارت فرهنگ ارمنی تاسیس شد. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ انجمن بین المللی تاپیوگرافی با شراکت شروع به کار شد.
در سرتاسر سال ۲۰۱۶ پایه و اساس فعالیت های گرانشان یکی کردن پروژه های مختلف مانند کنفرانس ها، فستیوال ها، نمایشگاه ها و مسابقات خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ترجمه از: پريسا صادقى