«ایده پردازی ها و طراحی های پوستر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقریباً بعد از اختتامیه و پایان چشنواره سی و چهارم آغاز شد.
طی این مدت ایده ها و طرح های بسیاری اتود شد و برخی از آنها به مرحله اجرا نیز رسیدند، ولی طبق روال کاری الف، همچنان از ایده های بهتر استقبال می شد تا اینکه در یکی از اتود ها که روی عدد 35 کار شده بود به اتفاق نظر رسیدیم که این نشان به همراه مخاطبین تئاتر از قشرها،سنین و جنسیت های مختلف به مفهوم (تئاتر برای همه) می تواند کانسپت اصلی این دوره باشد.
تیم طراحی به دنبال ارتباط های بصری بیشتری در نشانه 35 گشتند و با تغییراتی در ساختار هندسی، فرم را طوری طراحی کردند که نماد کمدی و تراژدی (لبخند و غم) باشد، در همه ی مراحل سعی شد که فرم طراحی شده با حفظ خوانایی به موتیف های اصیل ایرانی بسیار نزدیک باشد و علاوه بر این نشانه ای برای بخش جدید جشنواره (به علاوه فجر) نیز طراحی گردید.
از عناصر دیگری که در مراحل دیزاین این کار اضافه شدند سطحی بود که فضای پوستر را بصورت عمودی به دو بخش تقسیم می کرد و چون از پیش می دانستیم که قرار است دو پوستر (فجر و به علاوه فجر) با یک ساختار داشته باشیم از رنگهایی استفاده شد که با یکدیگر کنتراست داشته باشد و به فرهنگ ایرانی نزدیک باشد.(فیروزه ای و نارنجی)
ولیکن امور بصری مرتبط با یک جشنواره تنها به یک پوستر که تا به حال بر این منوال بوده ختم نمی شود و کلیه ی باید ها و نباید های بصری در قالب هویت بصری در این دوره طراحی شد و این راهنمای بصری که شامل موارد زیر می باشد: ساختار هندسی نشانه اصلی، نشانه ی به علاوه فجر، تعریف رنگ ها و مد های مختلف، حاشیه امنیت، سبک حروف، اوراق اداری، اونیفورم کاتالوگ، گیرید لی اوت پوستر در سایز ها و قطع های مختلف، پوستر استان ها، عناصر فضاهای دیجیتال و اقلام گوناگون دیگر چون کارت های شناسایی، بلیط ها و غیره، طراحی و اجرا شد.»
شرکت طراحان الف مجموعه فعالیت خود را از سال 1378 آغاز نموده است. تمرکز اصلی این مجموعه در ارائه طیف گسترده ای از خدمات طراحی خلاقانه می باشد، که بخش هایی چون برندینگ، طراحی گرافیک، گرافیک متحرک، ساخت تیزر، عکاسی صنعتی و گرافیک محیطی را شامل می شود.