هویت بصری تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست / Dosdecadatres Studio

موسسه تولیدات پایدار (IPS) یک سازمان غیرانتفاعی اسپانیایی است که در سال 2011 با هدف تشویق فرهنگ سازمانی و مشارکت در توسعه پایدار از منظر اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ایجاد شده است.

هویت بصری (1)


ماموریت خلق هویت بصری IPS بر عهده استودیو دیزاین Dosdecadatres قرار گرفت تا یک ایده پایدار برای نشان تجاری این موسسه طراحی و اجرا کند. اما یک هویت بصری چگونه می تواند پایدار باشد؟ با ایجاد یک سیستم منعطف که تجدیدپذیر، بازیافت پذیر، دارای قابلیت استفاده مجدد و دوستدار محیط زیست است.
“انجام دادن کار بیشتر با امکانات کمتر” یک جنبه مهمی از پایداری است. به این علت این سیستم بصری از پایه و شکل های قابل ترکیب طراحی می شود و نتایج همواره ساده و کاربردی خواهد بود.

هویت بصری (2)


این سیستم قابل بازیافت است، چون همان شکل را می توان با شکل های دیگر ادغام کرد تا شکل های جدیدی به وجود آید. تجدیدپذیر است، چون توانایی در ترکیب شکل ها آن را قادر به ایجاد طرح های گرافیکی متعدد می کند و نهایتا قابلیت استفاده مجدد را دارد، چون همان شکل می تواند در مواقع مختلف در کل عمر برند به کار گرفته شود.

هویت بصری (3)


با گذاشتن بنای سیستم بصری بر هندسه، فهم نتیجه آسان و به دور از حاشیه های غیرضروری می شود که این امر منجر به یک طرح معتدل و کاربردی می شود.
رنگ سبز، مشخصه اصلی برند را شکل می دهد: روح اکولوژیکی. سفید و سیاه، تباین رنگ ایجاد کرده و قابلیت خوانایی بهتری را به پیام ها می دهد. گاهی اوقات از قرمز (به معنی زندگی و در مقابل رنگ اصلی) می توان به عنوان رنگ سایه دوم استفاده کرد.

هویت بصری (4)


جعبه برند سه ابزار اصلی دارد که هر یک برای کمک به درک مشتری، خلق و اجرای نماد بصری در رسانه ها و قالب های بی شمار ایجاد شده اند.
هویت بصری
• جعبه برند: این ابزار اصلی است. این قطعات چوبی به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا با جابجایی دستی به سادگی طرح های گرافیکی جدیدی را خلق کنند. چوب به این علت انتخاب شده است که یک ماده خام تجدیدپذیر است. همچنین، عمل ایجاد طرح های جدید، خودش یک عمل پایدار است، چون هیچ نیازی به برق و ایجاد زباله وجود ندارد.

هویت بصری (7)


هویت بصری (8)
• برنامه برند: برنامه ای برای تبدیل طرح های گرافیکی فیزیکی به یک فایل دیجیتالی آماده به کار. وقتی طرح با شکل های جعبه برند طراحی شد، این برنامه قبل از صدور فایل در اندازه ها و قالب های متعدد، برای بازتولید دیجیتالی به کار گرفته می شود.
هویت بصری (1)
کاغذ برند: نسخه جدید و پایدار کتاب برند کلاسیک. دستورالعمل ایجاد طرح های گرافیکی، طرح های متحرک یا یک سبک مصور (همه چیز در کاغذ برند در برگرفته می شود). چاپ با جوهر اکولوژیکی و کاغذ بازیافتی مجاز روی صفحات جداگانه، به این مفهوم است که آن به سادگی قابل بروزرسانی است.
هویت بصری (6) هویت بصری (9) هویت بصری (8) هویت بصری (7) هویت بصری (6) هویت بصری (5) هویت بصری (4) هویت بصری (3) هویت بصری (2) هویت بصری (17) هویت بصری (16) هویت بصری (15) هویت بصری (14) هویت بصری (13) هویت بصری (12) هویت بصری (11) هویت بصری (10)

هویت بصری (5)

 

منبع


image 
imageimageimage