یکی از پروژههای اخیر استودیوی انگلیسی آیکودیزاین IcoDesign، در رابطه با طراحی مجدد برند فرودگاه Luton در لندن میباشد. هویت بصری و تغییرات برنامهریزیشده در طراحی فرودگاه با هدف ارائهی فرودگاه Luton در لندن به صورت یک فرودگاه کارآمد و مسافرمحور انجام گرفته است. ماهیت این طرح سادگی و لبخند میباشد؛ فراهم کردن آرامش برای مسافران از طریق ایجاد یک سفر آسان و لذتبخش به همراه یک تجربهی عالی و بیسابقه.
تقریباً هویت تمام فرودگاهها تلاش در ارائهی پرواز، حرکت و یا جهت مسیر است؛ رویکردی که بنا بر اعتقاد طراحان این استودیو دیگر قدیمی و اساساً نادرست میباشد. آنها میگویند: « فرودگاهها شامل نقاط ملاقات، چهارراهها و مقصدها هستند و فضاهای بسیار منحصر به فردی هستند؛ ولی جنس آنها زمینی است و نه هوایی! به همین دلیل، احساس کردیم که بهتر است به جای یک هویت مبهم از ایدهی پرواز، هویتی ایجاد کنیم که بتواند پویایی و جاهطلبیِ LLA را به خوبی بازتاب دهد.»
هویت بصری جدید حول یک علامت انعطافپذیر بنانهاده شده است که میتواند به صورت افقی و یا عمومی به نمایش درآید و پُر از بلوکهای رنگی، الگوهای گرافیکی، و یا تصاویر گرافیکی میباشد. رنگ روشن آن، از رنگ آسمان در زمانهای مختلف در روز و شب الهام گرفته شده است. مسئولیت طراحی حروف و مجموعه آیکونها از جانب ستودیوی Ico به استودیوی Atipo واقع در گیجون (در اسپانیا) سپرده شد.
آنها همچنین این برند را دوباره در داخل ترمینال فرودگاه نیز پیاده سازی کردند. در مسیرهای پیادهروی جدید، از کلمات بزرگ در کنار اشکال گرافیکی و عکسهایی از مقصدهای محبوب مسافران که پروازشان در این فرودگاه میباشد استفاده شده است. این تصاویر از عکسهای خیابانی و تصاویر شسته رفتهی تبلیغاتی، الهام گرفته شده است و تصاویری که تا کنون استفاده شده است شامل لهستان، اسپانیا و هلند میباشد. با روزرنگ همراه باشید تا تصاویری از این پروژه را ببینیم: