هویت بصری کافه رستوران بوته

«برای به دست آوردن نتیجه خوب و هماهنگ، باید از پی‌ریزی یک پروژه همه موارد مورد نیاز آن را مد نظر قرار داد و پیش از آغاز پروژه با تفکر و تصمیم‌گیری درباره آن، حاصلی درخور و به مراتب کامل‌تر به دست آورد. (دریغ که در دیار ما امروزه این نکته کمتر مورد توجه قرار می گیرد که نمود آن را در خانه‌های ناهمگون، خیابان‌ها و محله‌های آشفته‌مان به وضوح می‌بینیم).

از همین رو، در ابتدای شروع پروژه، با مد نظر قرار دادن این الزام تا حد امکان هم زمان با گپ و گفت با طراح داخلی خوب کافه رستوران بوته آقای سامان بیگ‌زاده، طراحی گرافیکی هم به موازات در حال انجام بود تا نتیجه‌ای هماهنگ‌تر و فکر شده‌تر به دست آید؛ به گونه‌ای که رنگ‌ها، متریال‌ها و فرم‌ها پیش از آغاز ساخت و ساز تصمیم‌گیری شد و پس از آن جزئیات، یک به یک شکل گرفت.

رنگ‌های اصلی‌ای که در نظر گرفته شد عبارت بودند از مسی، خاکستری و رنگ مکمل سبز و سعی شد تا حد ممکن با متریال‌هایی که از اساس خودشان همین رنگ را دارا بودند استفاده شود مانند برخی ابزار دکوراتیو و ظروف مسی و دیوارهای بتون و سنگ خاکستری رنگ و گیاهان سبز رنگ.

پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های تیم طراحی داخلی و طراحی گرافیک سبب شد تا با ورود به فضای داخلی رستوران، در ذهن مخاطب تجربه‌ای جذاب از هارمونی زیبا و هماهنگ شکل بگیرد.»

سعید شکرنیا متولد 1364 و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.


image 
imageimageimage