«گروه تولیدی رایکا فعالیت خود را در زمینه پوشاک از سال 1360 آغاز نموده که طی سالهای 85-88 به عنوان صادر کننده نمونه مورد تقدیر واقع شده است. بعد از حدود 37 سال فعالیت موفق، این مجموعه به توسعه بازار و برندسازی جدی تر روی می آورند. بنا بر تعریف فرهنگ فارسی عمید “رایکا” به معنی محبوب و معشوق است که در مورد پسر استفاده میشود. از آنجا که محصولات این گروه مردانه و اسپرت می باشند هماهنگی خوبی بین معنی رایکا و محصولات وجود داشت.
بخش عمده سهم بازار از تولیدات شرکت بر پایه محصولات زمستانی مانند بافت، پلیور و جاکت به دست می آید. بر اساس درخواست مدیریت مجموعه، انتظارات ذیل در طراحی لوگو و هویت بصری باید در نظر گرفته می شد: قدمت برند در طراحی لوگو، جوان پسند بودن، قابلیت مانور تبلیغاتی بالایی ، القا حس محافظت به مخاطب و با توجه به اینکه کارخانه و دفتر مرکزی شرکت در مشهد است اشاره ای جزئی به این موضوع نیز داشته باشد.
با نگاهی به برندهای معروف لباس این نکته خود نمایی میکند که مونوگرام و نشان تصویری در این صنعت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد فلذا تصمیم بر این شد تا به سراغ نشان تصویری برویم. نام برند بهترین ایده را برای طراحی لوگو به ما داد؛ “رایکا، پسر محبوب”. ایده کلی از نقاشی های ایرانی الهام گرفته شد و ترکیبی از تاج به همراه شمسه که میتوانست نمادی از مشهد باشد و با کمی تغییرات در ساختار به یک محافظت کننده عالی برای پسر محبوب ایرانی بدل شد.
برای طراحی هویت بصری نیز با بازدیدی که از کارخانه مجموعه داشتیم که ایده استفاده از نقشه های بافت به ذهمان رسید. در کنار ایجاد المان های بصری از رنگ های مردانه، یعنی ترکیب رنگ سورمه ای و طلایی استفاده کردیم.
این پروژه شامل طراحی لوگو، طراحی هویت بصری، طراحی وب سایت و در نهایت طراحی کاتالوک بود.»
طراح گرافیست : محمد مودت
مشاور هنری : الهام زمانی
عکاس : احسان رفسنجانی
طراحی لوگو و هویت بصری در استودیو سگال