وقتی ما نیستیم

«مجموعه وقتی ما نیستیم مجموعه‌ای 4 جلدی است که داستانش در آزمایشگاه مدرسه‌ای میگذره و هر کتاب، داستان و اتفاق جدیدی رو دنبال میکنه. رده سنی کتابها کودک و نوجوان هست که به سفارش انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) کار شده.

سعی کردم به دید یه تجربه به این مجموعه نگاه کنم و با این که داستانش فضای رئالی داره و زیاد امکان تخیل رو به تصویرگر نمیده اما تصمیم گرفتم خودم رو تو چالش بندازم و ببینم چقدر میتونم روی نور، سایه و رنگ و فضا مانور بدم با اینکه هنوز ضعف‌هایی دارن اما تجربه  خوبی بود.

داستان کتاب‌ها راجع به وسایل آزمایشگاهی توی مدرسه‌ای هست که هر بار یک داستان و اتفاقی توشون میفته و بچه‌ها‌یی که داستان رو میخونن و اتفاقاش رو دنبال میکنن در کنارش با وسایل آزمایشگاه هم آشنا میشن. کتاب اول راجع به مدادی هست که توی آزمایشگاه جا میمونه و اتفاقات مختلفی براش میفته.

در کتاب دوم وسایل آزمایشگاه تصمیم میگیرن این بار خلاق باشن و خلاقیت به خرج بدن و هر کدوم یه کار خلاقانه بکنن؛ در کتاب سوم با وارد شدن یک قالب بدن به آزمایشگاه و سر اینکه کی رییس باشه توی آزمایشگاه دعوا میشه و در کتاب چهارم اسکلت آزمایشگاه تصمیم میگیره از آزمایشگاه پاشو بیرون بذاره تا بقیه مدرسه رو ببینه.

داستان‌ها بعد از خوردن زنگ مدرسه شروع میشه وقتی که همه از مدرسه رفتن و با این اتفاقا سرایدار مدرسه فکر میکنه خیالاتی شده.

بعد از خوندن داستان کتاب‌ها شروع کردم به اتود زدن پلانهایی که تو ذهنم درست میشدن؛ هر کتاب مجموعا با تصویر روی جلد 14 تصویر داشت که بعد از اتود زدن و رفع اشکال‌ها شروع به رنگ کردن میکردم.»

پروژه‌های دیگر مجتبی حیدر پناه در روزرنگ را اینجا و اینجا ببینید.

 


image 
imageimageimage