ویدئوهای تصویرسازی از مشاهیر ایران

« این مجموعه را بیش از یک سال است که شروع کرده‌ام، سوژه‌هایم بیشتر ایرانی یا وابسته به فرهنگ ایرانی هستند: هنرمند، حکیم، ورزشکار، نویسنده و به طور کلی کسانی که به شکلی بر من اثرگذار بوده‌اند. فکر می‌کنم اگر این ویدیو‌ها فقط یک چراغ هم در ذهن کسی که آن‌ها را می‌بیند روشن کند به هدفم رسیده‌ام. کارهای این مجموعه بیشتر شبیه به تیتر‌هایی هستند که مخاطب را ترغیب به خواندن متنش می‌کند. این ویدئوها را به عنوان بخشی از تولید محتوای استودیو رویاور منتشر می‌کنیم.

در هنرِ امروز که به رسانه‌های جدید و ویژگی‌هایی که برای هنرمند به وجود می‌آورند، وابسته است، روند اجرای یک پروسه هم جذاب و تاثیرگذار است و این موضوع، ایده‌ اصلی شکل‌گیری مدل اجرای این مجموعه است.
سال گذشته اولین ویدئو را با کاری که برای فرهاد مهراد انجام داده بودم منتشر کردم و در ادامه با تکنیک‌های مختلف، سوژه‌های دیگر را طراحی کردم که هرکدامشان برای من پر از درس و چیزهای تازه است.

معمولا زمانی که طرح‌ها را می‌کشم همان موسیقی یا صدایی را می‌شنوم که نهایتا روی ویدئو می‌گذارم، این‌طور حس را هم بهتر به تصویر منتقل می‌کنم.

بسته به تکنیک، زمان اجرای هر کار متفاوت است، بعضی از طرح‌ها را به صورت وکتور و در نرم‌افزار Illustrator و بعضی وقت‌ها در Photoshop کار می‌کنم که بین چهل دقیقه تا نزدیک یک ساعت زمان می‌برند، این تغییر زمان هم بیشتر به خاطر چالشی است که در هر کار جدیدی برای من وجود دارد.

معمولا برای این سبک از کارم اتود نمی‌زنم و عکس‌های مختلفی از سوژه‌ طراحی را کنار صفحه می‌گذارم و سعی می‌کنم همزمان و در لحظه در ذهنم راه‌‌حل‌های کشیدن طرح را پیدا کنم، هر چهره ویژگی خودش را دارد و آن‌ چهره‌هایی که سخت تر هستند همیشه درس‌های بیشتری برای من دارند.»

پروژه دیگری از محمد حسین توکلی در روزرنگ را اینجا ببینید.


image 
imageimageimage