شیوا قاضی ۵
شیوا قاضی ۵

پرنده‌های تصویرگر

پروژه روز این هفته روزرنگ به تصویرسازی‌های لطیف و احساسی شیوا قاضی اختصاص دارد؛ آثاری که بیننده با دیدن آنها به عمق احساس و علاقه شیوا به پرنده‌ها و دقت و ریزبینی بسیار او در خلق جزئیات پی می‌برد. همراه ما باشید تا پروژه  «پرنده‌های تصویرگر» را با هم ببینیم:

پرنده‌های تصویرگر

عواطف و احساسات نقش مهمی در روند شکل گیری تمامی آثار هنری دارند؛ یک هنرمند تصویرگر می‌تواند با کمک احساس و عواطف خود در کنار اصول و قواعد زیبایی‌شناسی، اثری را خلق کند که تاثیر زیادی در هر بیننده در زمینه موضوعی خود داشته باشد.

شیوا در مورد شروع فعالیتش و روند شکل‌گیری آثارش اینگونه می‌گوید:

«فعالیت خود را در حوزه تصویر سازی از سال ۹۴ و در حالی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی این رشته بودم با تصویرسازی مجلات کودک و نوجوان شروع کردم و از همان جا بود که تصویر سازی برای من شکل جدی‌تری به خود گرفت و تمام وقت، مشغول پیش بردن پروژه‌های کاری در کنار تمرینات شخصی خود شدم.

طی یک روند تدریجی، کاراکتر پرنده تبدیل به موضوع اصلی کارهای من شد. در ابتدا این یک اتفاق آگاهانه و انتخابی نبود و به دلیل علاقه و ارتباط روزمره با پرنده‌ها به مرور نقش پر رنگی در تصویرسازی‌های من پیدا کرد و بعدها چیزی بود که آگاهانه دوست داشتم روی آن تمرکز کنم و ادامه‌اش بدهم.

پرنده‌هایم در کنار من آزاد و رها هستند؛ در طول روز، آنها صحنه‌های زیادی را خلق می‌کنند؛ گاهی روی یک برگ گل می‌نشینند و گاهی در گرمای اشعه کوچکی از تابش خورشید به خواب می‌روند؛ گاهی نیز صدای شادی‌شان خانه را بر می‌دارد و گاه ساعت‌ها در گوشه‌ای آرام می‌گیرند. تماشای این صحنه‌ها و محو شدن در دنیای لطیف پرنده‌ها برای من بسیار لذت بخش و حتی الهام بخش شکل گیری یک تصویر است.

از پرنده‌ها حس آرامش و رهایی می‌گیرم و علاوه بر آن شیفته نظم و ظرافت و لطافت پرهای پرنده‌ها می‌شوم.
تمام تلاشم را کردم تا این حس آرامش و رهایی را در کنار ظرافت و لطافتی که احساس می‌کردم در اجرای کارهایم پیاده و حفظ کنم.

تصویرسازی‌ها را با تکنیک طراحی با مداد و آبرنگ انجام می‌دهم که بنا بر اقتضای کار، گاهی از تکنیک دیجیتال نیز استفاده می‌کنم.»

شیوا قاضی، متولد سال ۱۳۶۹ و فارغ التحصیل کارشناسی تصویرسازی است. در ادامه آثار شیوا را تحت عنوان پرنده‌های تصویرگر خواهیم دید:

پرنده‌های تصویرگر / شیوا قاضیپرنده‌های تصویرگر / شیوا قاضیپرنده‌های تصویرگر / شیوا قاضیپرنده‌های تصویرگر / شیوا قاضی

تصویرسازی های شیوا قاضی 5

تصویرسازی های شیوا قاضیپرنده‌های تصویرگر / شیوا قاضیتصویرسازی های شیوا قاضی 3تصویرسازی های شیوا قاضی 4تصویرسازی های شیوا قاضی 6

image 
imageimageimage