پروژه‌ی «بازی‌یافت»

پروژه‌ی «بازی‌یافت» یک پروژه‌ی هنری/ زیست محیطی با محوریت کودک و بازیافت است. نمایشگاه‌گردان پروژه -طلا پربهاء- از چهارده کودک/هنرمند و خانواده‌هایشان خواست تا برای ساختن یک شهر بازیافتی در طول یک ماه زباله‌های خشک‌شان را جمع‌آوری کنند. در انتها کودکان با راهنمایی و مشارکت نمایشگاه‌گردان و با استفاده از پس‌مانده‌ها و اشیاى دورریز روزمره، شهری رنگارنگ ساختند که در گالری محسن به نمایش درآمد.

01


روش کار و فضا‌سازی کودکان مبنای طراحی این پوستر است: تبدیل شی بازیافتیِ بی‌ارزش به یک شی جدید با کارکردی زیبایی‌شناسانه. در فرآیند دیزاین با سرهم کردن و چسباندن جعبه‌های مقوایی شیر و آب میوه، قوطی‌های فلزی کنسرو و اشیا پلاستیکی، ماکت‌های عنوان پوستر ساخته شده و طبق زوایای طرح‌های مدادی اولیه‌ از آن‌ها عکاسی شده است.

02 03

از آن جایی که هدف اصلی این پروژه تشویق به حفظ و نگهداری از محیط زیست بود از شاخه‌های درختان عکاسی و به عنوان ابزار چیدمانِ تایپ استفاده شده است.

04
در انتها فوتو‌مونتاژ به تصویرسازی خطی تبدیل و سایر عناصر بصری به آن افزوده شده است.

هما دلورای متولد ١٣٥٩ است. او در سال ١٣٨٥ در رشته‌ی ارتباطات بصری از دانشکده‌ی هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و فعالیت حرفه‌ایش را به عنوان طراح گرافیک آزاد کرد. از آن‌پس هما، با تمرکز بر پروژه‌های فرهنگی-هنری، حرفه‌اش را تا مدیریت‌ هنری رویدادها، دیزاین تایپ‌فیس، پژوهش در دیزاین، سخنرانی، داوری در جشنواره‌ها، تدریس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی گسترش داده است.
هما با مشتریانی هم‌چون آژانس‌های تبلیغاتی Ogilvy & Mather در لس‌آنجلس، استودیوی Eps51 و NGBK در برلین، آژانس طراحی EIGA  در هامبورگ و مجله mpT و The British Council در لندن همکاری کرده است. آثار او در ده‌ها نمایشگاه و جشنواره‌ی داخلی و خارجی به نمایش درآمده و برنده‌ی چندین جایزه‌ی گرافیک دیزاین شده است. کتاب‌ها و نشریات متعددی مانند Arabesque, IDN, Etapes, Choi’s Gallery, Creatie آثار او را به چاپ رسانده‌اند و در وب‌سایت AIGA و مجله‌ی نشان مقالاتی درباره‌‌اش منتشر شده است.
در سال ۲۰۱۴ نمایشی انفرادی از آثار هما دلورای با عنوان بیشْ‌رَوی (Overgrowing) در گالری Onondaga Community College در سیراکیوز، نیویورک برگزار شد.

05


پوسترنمایشگاه بازی‌یافت

08  07  06

09
کارت دعوت نمایشگاه بازی‌یافت

10
کاتالوگ نمایشگاه بازی‌یافت

11
پوستر نمایشگاه بازی‌یافت در نمایشگاه آثار طراحی گرافیک هما دلورای با عنوان بیشْ‌رَوی (Overgrowing) در گالری Onondaga Community College، سیراکیوز، نیویورک، 2014


image 
imageimageimage