پروژه‌ی طراحی هویت بصری Wally

استودیو Character واقع در سان فرانسیسکو یک آژانس تبلیغاتی است که عمده فعالیتش در حوزه طراحی هویت سازمانی است. هدف اصلی استودیو، ایجاد برقراری ارتباطی منسجم از طریق تفکری هوشمند با توجه به شخصیت برند در نزد مخاطبان است. این استودیو در طراحی‌هایش سعی در به تصویر کشیدن وقایعی دارد که به زندگی و شخصیت مخاطبان نزدیک است تا باعث رشد در رفتارهای روزانه مخاطبان گردد. از پروژه‌های مهم این استودیو می‌توان طراحی نشانه Android سیستم عامل شرکت گوگل برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و هم چنین طراحی هویت سازمانی Levi’s کمپانی مطرح پوشاک را نام برد. یکی از پروژه‌های اخیر این استودیو، طراحی برندینگ محصولی به نام Wally است. این محصول برای شرکت SNUPI Technologies است که کاربرد آن کنترل امنیت خانه با دستگاه و تکنولوژی به کار برده شده در ساختار داخلی خانه است.
وظیفه استودیو Character خلق یک هویت منحصر به فرد برای Wally است و این پروسه با در نظرگرفتن استفاده آن در تمام مدیاها نظیر وب سایت، اپلیکیشن، بسته‌بندی و پوسترهای تبلیغاتی صورت گرفته است. در طراحی لوگو Wally حرف L دو بار تکرار شده است و طراحی آن به نوعی است که تداعی کننده سنسورهای به کار رفته در داخل دیوارهای خانه است. رنگ اصلی برند و عکاسی از فضای خانه با توجه به هدف محصول، طوری انتخاب و عکسبرداری شده است که گرم و دوستانه باشد و در عین حال حس اطمینان و اعتماد در خانه را تقویت نماید. زمانی که ساختار اصلی طراحی برند مشخص گردید، استودیو شروع به طراحی دیگر بخش ها نظیر مجموعه‌ای از آیکون‌ها و رابط کاربری مورد استفاده در وب سایت، اپلیکیشن و طراحی بسته بندی برای محصول نمود. در ادامه تصاویر مرتبط با این محصول و اینکه تا چه حد استودیو موفق به ایجاد هدف برند شده است را خواهیم دید.

wally_identity_logotype_4

wally_identity_logotype_5 wally_icons 1 wally_icons 2 wally_identity_stationery2 m_wally_branding_2  wally_packaging_set_1  wally_packaging_set_3B  wally_packaging_set_4  wally_packaging_set_5  wally_packaging_single_1  Website-Double1

wally_ipad wally_app_design_3_up
wally_homepage_macbookمنبع