پوستر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

حامد حکیمی طراح پوستر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران درباره هویت بصری و طراحی پوستر جشنواره گفت : سعی کردم در طراحی هویت بصری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به پویایی و فضای خلاق و نوآورانه جوانان توجه کنم. 

کانسپت اصلی پوستر بر اساس شعار جشنواره امسال ـ نرسیده به درخت دو قدم مانده به گل ـ ایجاد شد، شکل گیری درخت و گل به صورت خطی در راستای کمک به فرم نوشتار برای اطلاع رسانی بهتر پوستر اتفاق افتاد و هویت دیداری این جشنواره را شکل داد.

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ حامد حکیمی مدیر هنری بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره سبک کار خود در طراحی پوستر جشنواره گفت: هنگامی که قرار شد پوستر جشنواره را طراحی کنم علاوه بر شعار جشنواره مثل همیشه به تایپوگرافی فکرکردم و هنوزاعتقاد دارم استفاده از این تکنیک و ادامه ی کار با اون در گرافیک شخصیم تنها راه حل، برای انتقال پیام در یک اثر گرافیکیست. 

حکیمی در ادامه گفت : برای رسیدن به تصویر شعار جشنواره از 2 نماد ساده هندسی، که گل و درخت را نشان دهند استفاده کردم و بر اساس این شعار تغییر شکل گل به درخت، که نشان دهنده تعالی و رشد بود برایم اهمیت داشت.

حروف، که نقش اول این پوستر را ایفا می کنند نیاز به تکیه گاهی از جنس مفهوم داشتند و شعار امسال بهانه اصلی این اتفاق بود.

لازم به ذكر است طراحى هويت بصرى جشنواره در استوديو مشق طراحى شده است.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دبیری رضوان صادق زاده از 30 مرداد تا 3 شهریور در ایلام برگزار ی می شود.


image 
imageimageimage