پوستر هفدهمین فستیوال فیلم جهانی مذهب امروز ایتالیا

علی وزیریان طراح گرافیک معاصر ایرانی، پوستر هفدهمین فستیوال فیلم مذهب امروز ایتالیا را طراحی کرد.
فستیوال فیلم مذهب امروز درسال ۱۹۹۷ در “ترنتو” تاسیس شد و در نوع خود اولین رویداد بین المللی است که به طور خاص به موضوع بین سینما و مذهب اختصاص دارد. برگزارکنندگان این جشنواره اعتقاد راسخ دارند که سینما می‌تواند نقش یک کارگاه خوب را برای آموزش و تقابل بین فرهنگ‌ها و تصورات مختلف ایفا کند. در حقیقت تاثیر تصویر، افکار عمومی را قادر می‌سازد که درک درستی از افکار و ادیان مختلف پیدا کنند. بر اساس این فرضیه؛ علت بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌های اجتماعی که به واسطه‌ی اختلاف ادیان و عقاید مذهبی روی می‌دهد به خاطر کمبود اطلاعات و پیش داوری‌های غلط است.

یادآور می‌شویم که پوستر دوره‌های یازدهم و دوازدهم و سیزدهم نیز به سفارش این جشنواره بین المللی، توسط علی وزیریان طراحی شده  است که در ادامه‌ی مطلب می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. قابل ذکر است که لوگوی این جشنواره نیز اثر این طراح و فیلمساز ایرانی است.

Logo RT

 Religiontoday2014 Religiontoday2010 Religiontoday2009  Religiontoday-2009
Religiontoday2008

 



 


  1. با تشکر از سایت روز رنگ برای این خبرهای تصویری. آثار استاد وزیریان فوق العاده است و متفاوت. به نظرم یکی از ویژگی های کارهای ایشان این است که در یک قالب نمی ماند و زبان بصری شان قوی است. دربین طراحان معاصر فقط آقای موسی زاده هست که آثار او هم همین ویژگی را دارد، الباقی گرفتار نوعی فرمالیسم و اپیدمی کار با حروف هستند که بد نیست اما همۀ گرافیک این نیست.
    یک تقاضا از سایت روز رنگ: لطفاً این نوع مطالب و پرداختن به گرافیک خودمان را بیشتر کنید. برای ماکه نسل تازه گرافیک هستیم این نیاز ضروری تر است.

      1. دوست عزیز ناشناس ! اولاً از شکل توضیح خواستن شما کاملاً از لحن سوال شما مشخصه که در مقابل این کارها و استاد وزیریان موضع و قضاوت از پیش تعیین شده دارید بنابراین صحبت در این باره بی فایده است اما اگر واقعاً دنبال درک اثار ایشان باشید کافی است نگاهی به آثار دیگر طراحان و بخصوص هم نسلان ایشان بیندازید. از آنجائیکه قصد پایین آوردن هیچ شخصی را ندارم از مثال زدن و نام بردن افراد و آثارشان پرهیز می کنم تا از نظرم تعبیر سوء نشود. این نکته خیلی جالب است که بعضی از ما تحمل حتی یک کامنت موافق با استاد وزیریان را نداریم! واقعاً چرا ؟!؟!؟!!!! نکته آخر اینکه این همه کامنت مثبت در تعریف و تمجید دور از واقعیت از افراد و آثارشان می شود ، حتی در همین سایت وزین روز رنگ و کسی توضیح نمی خواهد ، آنوقت برای یک نظر شخصی … خدا به همۀ ما انصاف و وجدان سالم عطا کند.

  2. استاد وزیریان پوسترهاتون بسیار زیباست و مایه سربلندی ما و گرافیک معاصر ایران، اما لوگو جشنواره فوق العاده است. میشه از شیوۀ کارتون بگید و اینکه چطوری به این شکل از ساده سازی میرسین . در نشانه های ایرانی بارها فرم ساده سازی شدۀ کبوتر دیدیم اما این کار و تلفیقش با ستاره و فیلم استثنائیه و یه سوال اینکه ستاره نماد چیه ؟

  3. خدا استاد وزیریان رو حفظ کنه. ما به ایشون و کارهای بی نظیرشون بسیار ارادت داریم. نمایش این نوع آثار می تونه برای طراحان آموزنده باشه. چقدر خوبه که این سایت وجه دیگری از فعالیت های بین المللی ایشون رو معرفی کرده.

  4. لوگوی نمایشگاه و پوستر اولی و دومی محشره ، اما دو تای آخر نه . اون بیلبردی که یه کار خیلی معمولیه. یعنی اگه همینجوری جایی می دیدم اصلاً فکر نمی کردم کار آقای وزیران باشه.

    1. با نظر حامد در مورد بیلبرد کاملاً موافقم. البته من فک می کنم کار آخری ام قشنگه ولی خیلی مفهوم و حال و هوای جشنواره نداره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *