پيکآرت

« پیکآرت» یک پروژه‌ مستقل آگاهی‌بخش درباره‌ رویدادهای فرهنگی هنری در ایران است. طراحان آن هدف از این پروژه را مبادله‌ اخبار میان پدیدآورندگان و مخاطبان آنها به کمک رسانه‌های گوناگون همچون نسخه‌ کاغذی، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن می دانند.

« باز طراحی هویت برند پیکآرت به دلیل افزایش محتوای قابل عرضه، تنوع رسانه‌ای و عدم امکان گسترش به منظور خلق یک سیستم هویت بصری یک‌پارچه، هماهنگ و گسترش پذیر صورت گرفته است. مفهوم اصلی در خلق هویت برگرفته از نام و ریشه‌های برند است؛ نشانه‌‌نوشته با الهام از عنوان‌ها و نشان‌های به کار رفته در آگهی‌ها، پوسترهای فیملفارسی و صفحه‌های موسیقی دوره‌ی پیش از انقلاب دیزاین شده است. ضخامت زیاد، ساختار هندسی، سه‌بعدی‌ سازی، سایه‌اندازی و تباین شدید از تمهیدات بصری به کاررفته برای بازآفرینی عصر «پیکان» است. این عناصر کم‌وبیش در سایر عناصر هویت برند نیز به کار رفته‌اند. یکی از اهداف پروژه‌ پیکآرت تبادل ایده‌ها میان هنرمندان و فراهم کردن رسانه برای ارائه‌ آن است. به این منظور هر شماره از نسخه‌ کاغذی را یک هنرمند طراحی کرده است. آنان به جز چند محدودیت فنی و ترجیح هماهنگ بودن مضمون با تاریخ نشر از آزادی کامل برای خلق آثارشان برخوردار بوده‌اند.»

مهدی حسینی و نیما دهقانی بنیانگذاران پيکآرت هستند، بهزاد متبحری مدیر هنری و طراح گرافیک و سیامک پورجبار، بهاره لشکری‌زاده و پونه میرلو همکاران پيکآرت در ديزاين و تصویرسازی هستند.

تصویرگر: سیامک پورجبار / طراح گرافیک: بهاره لشکری‌زاده

مهدیه فرهادکیائی / آیدا علیزاده
ملودی هژبرسادات / مرجان اندرودی
سیمین دلورای / مسعود مرگان
مریم پالیزگیر / کیانوش تنها
علی افسرپور / محمدجواد جهانگیر
فوآد فراهانی / سارا طبیب‌زاده
استودیو پیکآرت / سیامک پورجبار
مجتبی ادیبی / بهاره لشکری‌زاده
محیا فرمانی / بهزاد راست‌گفتار

 


image 
imageimageimage