نشانهی سامسونگ به مدت 21 سال، برای کمپانی بزرگ سامسونگ به عنوان یک آرم، خدمات شایانی کرده است. این نوع لوگو و بیضی مشهور آن ممکن است برای استفاده در مــــاشین لباسشویی و تلویـــزیون مناسب بــاشد؛ امــــا استفاده و حــضـور آن روی چیزهای شخصی؛ مانند گوشیهای هوشمند و تبلتها فوقالعاده خسته کننده است. این تفاوت زمانی آشکارتر میشود که آن را در کنار نشانه ساده دشمن سامسونگ؛ یعنی اپل با یک سیب گاز زده شده قرار دهیم.
با این وجود، سامسونگ فروش بسیار خوبی دارد و حتی بیشتر از اپل یکه تازی میکند. اما آیا این لوگو سزاوار این نام ارزشمند تجاری هست؟
با الهام از تغییر برند بزرگ شرکت مایکروسافت توسط اندرو کیم در 2012، طراح هلندی «عزیز فیرات» دوباره در حال تلاش برای طراحی مجدد آرم جدید سامسونگ و ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین محصولات وسیع و فعلی با این نام تجاری است. این آیکون گرافیکی جدید که بر اساس حرف ‘S’ و به شکل نوار طراحی شده است، امکان تشکیل فرم های متنوع بسیاری از حرف A را ایجاد کرده است. در نگاه اول، فیرات موفق به از بین بردن و جایگزین کردن همه فرمهای نسل پیشین سامسونگ و تبدبل آنها به آرم جدبد با موتیفهای به روز شده است (از قرص و تلفنهای هوشمند و ماشین لباسشویی تا دوربینهای دیجیتال). او می گوید: “ماندگاری، کیفیت و اتحاد در سادگی است.”
به عنوان بخشی از پروژهی هماهنگسازی نام تجاری، مقولههایی مانند لوازم خانگی و کامپیوتر نیز رنگهای خاص خود را برای هماهنگی بهتر با محصول خط تولید خود دریافت خواهند کرد. تیم طراحی سامسونگ در حال پوستاندازی و متحول کردن هویت بصری جدید برای یکی از بزرگترین شرکتهای فناوریست. نظر شما درباره این لوگوی پیشنهادی جدید چیست؟