چهار طراح ایرانی در صدر پوسترهای جشنواره «پوستر هیروز»

جشنواره‌ی جهانی پوستر هیروز ایتالیا (۲۰۱۹) هشتمین دوره‌ی خود را در شهر تورینو برگزار کرد. دبیرخانه‌ این رویداد با اذعان به این‌که امسال تعداد 2125 قطعه پوستر که از 108 کشور مختلف شرکت داده شده‌اند، آن‌ها را در معرض قضاوت داوران بین‌المللی قرار داد و از آن بین، طرح‌های برتر سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد.

حسن کریم‌زاده، کورش کریمی، آروین متقالچی و محمد نصراللهی چوکوسری، چهار طراح گرافیک ایرانی هستند که نامشان در فهرست برندگان جشنواره‌ی هیروز (۲۰۱۹) به چشم می خورد.

پیشتر، موضوع اختصاصی برای سال ۲۰۱۹، «همگرایی / یکپارچگی» اعلام شده بود که طراحان گرافیک سراسر جهان می‌بایست آثار خود را با این موضوع و در دو بخش پوسترهای تک‌فریم و پوسترهای متحرک به این رقابت تصویری تحویل می‌دادند.

گروه داوران هشتمین دوره از این رقابت، متشکل بودند از: واسین کاترو، ملیکا فور، استودیو ام‌یوتی، ماگُز، فیدل پنا، سینا افشار، املیانو پونزی، کوئنتین مونژ، ری اورنجز، و رولین سورلت، که در سپتامبر سال جاری به قضاوت نشستند.

جشنواره‌ی جهانی پوستر هیروز یک رقابت سالانه‌ی میان جامعه‌ی طراحان مختلف جهان است که با دعوت از آن‌ها می‌خواهد پیام‌های اجتماعی، فرهنگی، و سیاسی خود را به‌صورت تصویری و لزوماً خلاقانه ارائه نمایند.

Koorosh-Karimi

Mohamad Nasrollahi

Arvin Metghalchi
Hassan Karimzadeh

منبع