چه‌ و‌ چه‌ و چه، یک بچه!

تکنیک هایی هستند که با وجود صرف زمان و انرژی بیشتر، قدرت تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطب دارند. این آثار از ترکیب چند رشته هنری به نتیجه نهایی دست می یابند و همه اینها به جهت رسیدن به بیانی جدید و متفاوت از سوی هنرمند انجام می گیرد.

« این کتابی است برای آموزش شمارش اعداد به خردسالان. کتاب ” چه و چه و چه، یک بچه! ” روایتی آهنگین است که طی آن خردسالان شمارش اعداد را می آموزند. در داستان این کتاب خرگوش مادر 9 بچه به دنیا می آورد. اما روباه یکی یکی بچه ها را می دزدد و قصه ادامه می یابد.
معمولا هنگام طراحی از ترسیم دایره و خطوط دوار شروع می کنم. اغلب شکل ها و شخصیت های آثارم از بین این خطوط منحنی شکل می گیرند. برای همین در کارهایم خطوط تیز و شکسته تقریبا دیده نمی شود. معمولا دیدن مجسمه ها و عروسک ها برایم الهام بخش هستند. به دلیل علاقه ویژه ای که به جهان عروسک ها دارم در اغلب آثارم شخصیت ها و موجودات، عروسک های کاغذی هستند که می توانند دست ها، پاها و قسمت های دیگر بدنشان را حرکت دهند. این جانبخشی به کاغذ و مقوا خیلی برایم هیجان انگیز است. شکلهای مختلف و اعضای مجزای بدن شخصیت ها را از مقوای رنگی می برم، بر روی قطعات مقوایی سایه روشن می زنم، سپس با ایجاد فاصله بین این قطعات، کار را به صورت سه بعدی اجرا می کنم. در تکنیک های سه بعدی دستی، که بصورت حجم یا نقش برجسته اجرا می شوند بازی نور، سایه، بافت و همچنین حس زنده و ملموس را دوست دارم بعد از این مرحله برای ارائه نهایی، نوبت به عکاسی می رسد. عکاسی این پروژه بر عهده « لیلی کاردان» بوده است. این کتاب توسط « موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان »منتشر شده است.
در این پروژه تعداد صفحات کتاب با تعداد فریم های داستان همخوانی نداشت. به علت پایین بودن سن مخاطب، در تعداد صفحات با محدودیت روبرو بودیم اما با توجه به موضوع کتاب که آموزش اعداد است، لازم بود خردسالان علاوه بر ابتدا و انتهای قصه، روند افزایشی اعداد از 1 تا 9 و روند کاهشی برعکس آن را در هر فریم مشاهده کنند. این موضوع باعث افزایش تعداد فریم ها می شد. بنابراین دیزاین صفحات کتاب را به گونه ای کار کردم که در تعدادی از صفحات، بیش از یک فریم قرار بگیرد.»

« هدی عظیمی» متولد 1363 و کارشناس ارشد تصویرسازی است. او موسس « خانه هنر زیما» مدرسه تخصصی تصویرسازی و برگزیده شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری است. عظیمی علاوه بر تصویرگری کتاب های کودک و نوجوان در زمینه تبلیغات و دکوراسیون نیز فعالیت می کند، در ادامه تعدادی از تصاویر این پروژه را می بینید.

hoda-azimi-roozrang (1)

hoda-azimi-roozrang (2) hoda-azimi-roozrang (3) hoda-azimi-roozrang (4) hoda-azimi-roozrang (5) hoda-azimi-roozrang (6) hoda-azimi-roozrang (7) hoda-azimi-roozrang (8) hoda-azimi-roozrang (9) hoda-azimi-roozrang (10) hoda-azimi-roozrang (11) hoda-azimi-roozrang (12) hoda-azimi-roozrang (13) hoda-azimi-roozrang (14)hoda-azimi-roozrang
image 
imageimageimage