چگونه با دیزاینرها زندگی کنیم بدون اینکه آنها را بکشیم

اینکه دیزاینرها احساسات خاصی دارند، موضوع کتاب جدیدی است از آلن لانگ Alan Long. او وقتی تصمیم به نوشتن این کتاب کرد زمانی بود که همسرش دائما به دوستانش می گفت چقدر زندگی کردن با آلن سخت است.

با یک طراح زندگی کردن خیلی آسان نیست چرا که آن ها احساسات خاص خودشان را دارند. شاید برایتان پیش آمده باشد که خوشبختانه یا متاسفانه برای مدتی هم خانه یک طراح بوده باشید و حتما به این موضوع توجه کردید که هر چیزی باید سر جایش قرار گرفته باشد، یا تمام تعلقات آنها حتی شاید با رنگ تفکیک شده باشند و نباید بهم ریخته شوند و یا هر اتاقی در خانه، حتی سرویس بهداشتی نیز تبدیل به یک موزه ای از محصولات اپل شده باشد.

وسواس های فکری و گرایشات مضحکانه طراحان، موضوع اصلی کتاب جدید آلن لانگ است که نام آن را “چگونه با دیزاینرها زندگی کنیم بدون اینکه آنها را بکشیم؟” گذاشته است. لانگ که مدیر هنری و خلاقیت استودیو Sane & Able در لندن است، براساس تجربیات شخصی خودش و چندتن از همکارانش این کتاب را تالیف کرده است که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهیم داد.

لانگ می گوید: “ایده اصلی این کتاب از آنجا شروع شد که همسرم دائما به دوستانم می گفت که چقدر زندگی کردن با آلن سخت است.” او اضافه می کند: “بعد از اینکه ما خانه خود را ساختیم، برای بار دوم که در آنجا قدم گذاشتم، متوجه شدم که یکی از ردیف های کاشی کف اتاق چند میلیمتری با هم اختلاف دارند.”

این کتاب هم برای دیزاینرهایی که می توانند آزادی عمل را به نفع خود مهیا کنند و هم برای افرادی غیر از دیزاینرها که مجبور هستند هر روز با یک دیزاینر زندگی کنند، نوشته شده است. لانگ می گوید: “اگر شما با یک دیزاینر کار می کنید، بیرون می روید و… پس بار سنگینی در کنارتان وجود دارد که باید آن را حمل کنید” او اضافه می کند: “این کتاب، شناختی از طراحان می دهد که چطور آنها را همانطور که هستند بپذیریم.”

خب چه چیزی در مورد دیزاینرها باعث شده است که آنها را به یک نژاد منحصر به فرد در کنار انسان ها تبدیل کند؟ شاید دلیل آن به این بر می گردد که مرتبا آنها در حال پرسیدن این سوال هستند: “چرا؟”

بنا بر گفته لانگ: “قضیه به این بر می گردد که وقتی شما یک دیزاین مناسب را نمی بینید، این طرز فکر طراحان است که آن چیز را به چالش می کشند وقتی که حس می کنند آن چیز سر جایش نیست یا به درستی کار نمی کند.”

این روحیه و شخصیت در میان طراحان در شکل ها و حالت های مختلفی خود را نشان می دهد. در این کتاب هزاران مثال برجسته در این زمینه توضیح داده و بررسی شده است. چیزهایی مثل اینکه چطور آنها انعکاس آب روی کف زمین را زیبا در می یابند و یا اینکه چطور آشپزی برایشان یک تمرین زیبایی شناسی از قراردادن مواد غذایی رنگارنگ و تزیین آن است تا خوشمزه شدن غذا.

اما همه اینها عذاب آور یا اندوهناک نیست. توضیحات زیادی را در این کتاب می توانید پیدا کنید راجع به اینکه چه جنبه های مثبتی می تواند در زندگی کردن با یک طراح وجود داشته باشد. اینکه آنها دنیای اطراف را با چشم های زیبای خود طور دیگری می بینند که می تواند در خیلی از زمینه ها تاثیر گذار باشد.

در پایان این کتاب جمله ای از لانگ در رابطه با افرادی که با دیزاینرها زندگی می کنند بدین مضمون نقل شده است: ” خوب است این را بدانید که یک طراح خیلی با شما کاری ندارد مگر اینکه شما خیلی جالب باشید، چرا که هر چیزی که برای آنها جالب نیست، چیزی است که آنها نمی توانند داشته باشند.”

شما می توانید این کتاب را با قیمت £7.99 یورو از سایت آمازون  خریداری کنید.

منبع


image 
imageimageimage