کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند

«ایده کارتون‌هایم از دل زندگی مردم در کوچه و خیابان، اخبار دیالگوهایی که ممکن است بین مردم رد و بدل شود و یا دیدن تصویری از زندگی مردم که ممکن است کمی غیر عادی و بامزه به نظر برسد شکل می گیرد یا حتی ممکن است یک ایده خوب از سکانس فیلمی برگرفته باشد.

اگر به یک ایده مطلوب برسم تا دو روز آن را اجرا نمی‌کنم تا به یقین کافی برسم و بعد از دو یا چند روز دست به کار می‌شوم؛ گاهی اوقات هم پیش می‌آید که در حین اجرای کار قسمت هایی از طرح را که فکر می‌کنم بهتر می شود تغییر می دهم؛ وسواس و ریزبینی لازمه کار است.

در کارتون هایم سعی می‌کنم کاری که خلق می‌کنم تحلیل، طعنه و طنز داشته باشد و در تصویرسازی‌ها، برای بیننده از هر جهت چشم نواز باشد.

هنر کاریکاتور یکی از بهترین و کاربردی ترین هنرهاست چرا که با نیش و تلنگری که دارد نکات مهمی را در قالب طنز تصویری به همه گوشزد می‌کند؛ به قول استاد جواد علیزاده کاریکاتور یک زبان بین المللی است چرا که کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند و بدون واسطه با مخاطب سخن می‌گوید. ممکن است یک کاریکاتور خوب حرف یک کتاب یا ده‌ها فیلم را بزند چون کاریکاتور یک هنر انتقادی است و همیشه با خود چالشهایی داشته است تا جایی که ممکن است یک کاریکاتور سیاسی جهانی را برهم بزند …»

طاهر شعبانی فوق دیپلم گرافیک، کارتونیست، تصویرگر و متولد 1358 همدان است.