گرافیک محیطی، راهی آسان برای کشف مفهوم مسیریابی / Sourajit Sengupta

طراحی گرافیک محیطی (EGD) پذیرای بسیاری از رشته های طراحی از جمله گرافیک، معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی است که همه این رشته‌ها براساس جنبه‌های بصری مسیریابی، برقراری ارتباط با مخاطب به وسيله اطلاعات تصوبرى و شکل دادن به ایده هایی برای تجربه رابطه كاربرى با مخاطبان، ارتباط مستقیم و موثرى دارند.

علامت هايي كه براى نمايش مقصد در اماكن و ساختمان هاى عمومى طراحى شده‌اند نمونه‌اى از مفهوم مسيريابى به واسطه گرافيك محيطى مى باشد. علامت‌های مختص مسیریابی اغلب در بیمارستان‌ها و مراکز شهرها استفاده می‌شود و به راحتی می توان آن‌ها را در راهروها و یا در لابی‌ها نصب نمود. بسیاری از علامت‌های مسیریابی از فلش های ناوبری بهره می‌جویند و جهت‌های لازم برای یافتن یک مسیر از یک محل به سمت مقصد مورد نظر را نشان می‌دهند. معمولا از نقشه‌ها به عنوان مرجع استفاده می‌شود. این پروژه، یک پروژه مسیریابی و طراحی علامت برای مجتمع های تجاری برای تقویت تجربه سراسری است که توسط سوراجیت سانگاپتا (Sourajit Sengupta) ، متولد 1989 در هند، انجام شده است. همراه ما باشید تا به تماشای تصاویر این پروژه برویم:



گرافیک محیطی-روزرنگ (2)
گرافیک محیطی-روزرنگ (4)  گرافیک محیطی-روزرنگ (5)  گرافیک محیطی-روزرنگ (8)

 گرافیک محیطی-روزرنگ (9) گرافیک محیطی-روزرنگ (12) گرافیک محیطی-روزرنگ (6)  گرافیک محیطی-روزرنگ (7)  

گرافیک محیطی-روزرنگ (10) گرافیک محیطی-روزرنگ (11)
گرافیک محیطی-روزرنگ (13)  گرافیک محیطی-روزرنگ (14)  گرافیک محیطی-روزرنگ (15)  گرافیک محیطی-روزرنگ (16)  icons  گرافیک محیطی-روزرنگ گرافیک محیطی-روزرنگ (1)
منبع
image 
imageimageimage