گرافیک محیطی و تاثیر آن بر هویت ملی / Diogo Machado

یک هنرمند پرتغالی با نام دیاگو ماچادو (Diogo Machado) طرح‌هایی شبیه کاشی‌های سرامیکی مصور، روی جعبه‌های برق و ساختمان‌ها انجام داده است تا تاریخ کشورش- پرتغال – را به یاد مردم بیاورد. او این پروژه مستقل را در محل زادگاهش، کاسیاس (Cascais) که روستایی با قدمت 650 سال و در همسایگی لیسبون است به انجام رسانیده است. هدف اصلی وی این بوده که با انجام این کار، تاریخ این مکان را تعریف کند و همچنین هویت خود را به عنوان یک پرتغالی نشان دهد.
از نظر دیاگو امروزه به عنوان فردی که در دنیایی بسیار پیشرفته و تکنولوژیک زندگی می‌کنیم، فکر کردن به اینکه فرهنگ و سنت ما تا چه اندازه برایمان ارزشمند است و چگونه می توانیم آن را حفظ کنیم، بسیار مهم است. دیاگو بزرگ شده پرتغال است و این صفحات سرامیکی را در تمام مراحل زندگی‌اش چه در داخل و چه در خارج ساختمان‌‎ها دیده است و از این طریق، قصد داشته است تا بخشی از مسئولیت فرهنگی خود را نسبت به کشور و وطنش پیاده‌سازی و ادا کند. با روزرنگ همراه باشید تا به تماشای تصاویری از این پروژه برویم:

 graphic mohiti (12)  graphic mohiti (11)  graphic mohiti (10)  graphic mohiti (9)  graphic mohiti (8)  graphic mohiti (7)  graphic mohiti (6)  graphic mohiti (5)  graphic mohiti (4)  graphic mohiti (3)  graphic mohiti (2)  graphic mohiti (1)  graphic mohiti

 

منبع

 


image 
imageimageimage