گزارش انتخاب آثار جشنواره طراحى كارت هديه سامان

با پایان یافتن مهلت شرکت در جشنواره طراحى كارت هديه سامان، انتخاب اولیه آثار توسط هیئت انتخاب و داورى جشنواره متشکل از: تهمتن امینیان، محمدرضا دوست‌محمدى، مهران زمانى، مجید عباسى و منصور مؤمنى انجام شد.

به گزارش روزرنگ و به نقل از دبیرخانه جشنواره، در انتخاب اولیه، از مجموع ۳۲۶۸ اثر دریافتی از ۸۱۲ هنرمند، نهایتا ۵۶ اثر از ۴۸ طراح برای حضور در نمایشگاه و داوری نهایی انتخاب شد.
نمايشگاه آثار منتخب از ۱۰ الی ١٥ بهمن ماه ٩٥ در گالرى تابستان خانه هنرمندان ايران برپا خواهد بود و مراسم اختتاميه و اهداى جوايز به برگزیدگان نیز در تاریخ ١٥ بهمن ماه در همین مکان برگزار خواهد شد.

فراخوان جشنواره طراحی کارت هدیه سامان با همکاری وبسایت روزرنگ، ۱۷ آذرماه امسال منتشر شده بود که با توجه به تماس‌های مکرر علاقمندان شرکت در جشنواره؛ مهلت ارسال آثار تا ۲۵ دی‌ماه نیز تمدید شد.
همچنين به منظور راحتى و تسريع در امر ارسال و دريافت آثار و پاسخگويى به علاقه‌مندان، تیم اجرایی دبیرخانه علاوه بر در اختیار گذاشتن دو نشانى ايميل، فعالانه نسبت به دريافت كليه آثار ارسالى و راهنمايى شركت‌كنندگان  در چهل و هشت ساعت پايانى، اقدام نمودند.

اسامی راه‌ یافتگان به نمایشگاه:
حبیب ایلون
محمود بازدار
علی باطنی
محمد جواد جمشیدی
عاطفه جرنده‌ئی
پریا جعفر
سید آرش حسینی
سارا خرامان
امیر خجسته بخت
رضا دالوند
داود دادور
مینا دادرس
مرتضی رحمتی
رشید رهنما
مختار رحمانی تنها
افروز رضوی
سید محمد سبزواری
سینا سنکار
سید نرگس سیدزاده خرازی
حسین شیشه‌گر
امیر شاملی
نازلی طبخی
فریده طهرانی
نجوا عرفانی
هدایت علیپور
زینب عسگری
نرگس فیاض
نواب قزلباش
مریم کاویانی
محبوبه کاوه
وحید کیا
پریا لرستانی
گلناز محمودی
مریم محمودی
محسن محمد میرزایی
گلرخ محتاج‌الفضل
فریبا مؤذنی
نیلوفر مینا
اتابک محمدی حیدر باغی
حامد منصوری
مهتاب مازندرانیان
محمود مختاری
سید حسین مدنی
ایمان میرزایی
بهزاد نو حسینی
مجتبی نادرخانی
مرجان نصرتی
هیلا هومند


image 
imageimageimage
  1. من و خواهرم واقعا تمام تلاش خودممون رو کردیم برای جشنواره، واقعا دوست داشتم اسم یکی از ما دوتا رو تو اسامی میدیم ،اما خب…
    به عزیزان راه یافته صمیمانه تبریک میگم.

  2. با سلام،
    خواهش میکنم اسامی افراد شرکت کننده در فراخوان هم منتشر شود تا بدونیم اصلا کار ما داوری شده یا خیر.
    ممنونم.

  3. سلام . با توجه به مشکلات پیش اومده برای خیلی از دوستان شرکت کننده از جمله خود بنده در ارسال آثار ، که اون هم ناشی از خطای ایمیل جشنواره اعلام شده بود ، در صورت امکان اسامی افرادی که کارهاشون به داوری رسیده رو اعلام بفرمایید … هرچند میدونیم که اعتراض هم کاملا بیهوده است . چون داوری انجام شده … ولی محض کسب تجربه برای جشنواره های بعدی عرض میکنم .. ببخشید

    1. من هم همین مشکل را داشتم و ایمیلم بعد از چند ساعت تلاش بی ثمرحدود 2 بامداد روز 26 دیماه ارسال شد یعنی دوساعت دیرتر که وقتی با برگزارکنندگان تماس گرفتم و اشاره کردم که چنین مشکلی پیش امده بعد از کلی نصحیت فرمودند اصلا امکان ندارد و درس عبرتی باشد برای شما و امثال شما ( که حدود 250 نفر می باشند) و ما اصلا وقت نداریم به این مسئله و مشکلات رسیدگی کنیم….. بعدا مطلع شدم که چندین نفر هم همین مشکل را داشتند…. کلا ما اسیر افراط و تفریطیم و جَوِمون بالاست ….در هر صورت باید بپذیریم و احترام بگذاریم ….

      1. براي من هم چنين مشكلي پيش آمد و كارهايم را با مشكل و كمي تاخير ارسال كردم و با تماسي كه با روابط عمومي بانك سامان و مسئولان اين فراخوان داشتم اصلا نپذيرفتن چنين مشكل و مسائله اي را و اشاره داشتند كه كارهايي كه با تاخير ارسال شده اصلا داوري نميشود…

      2. آخه تو که ایمیلت رو دیر فرستادی چه توقعی داری که کارت رو قبول کنن؟
        35 روز وقت داشتی، اونوقت لحظه آخر یادت افتاده کار بفرستی؟
        واقعا که ملت خوابیم. بعد توقع داریم کارمون رو بپذیرن. خیلی پرو شدیم
        خدا رو شکر که یکی پیدا شد و سر تایم برنامه اش رو جمع کرد. یک دقیقه اونور تر هم کار نگرفت.
        کار منم رد شده اما حال کردم با این حرفه ای گری. دمه بانک سامان گرم که مثل مرد رو حرفش وایستاد و سر زمان دریافت کارش رو بست.
        بالاخره ما طراحان باید ادب بشیم. چرا همیشه لحظه آخر یادمون میوفته که کار کنیم.
        اگر الان یک جشنواره خارجی این کار رو کرده بود، می گفتیم به به چه حرفه ای.
        خدایا ما طراحان رو آدم کن

  4. چرا بايد ليست افراد مشهور تو ليست راه يافتگان انقدر زياد باشه؟؟؟ چرا همه رو وقتى تو گوگل مى زنى كلى از كارهاشون رو مياره؟؟؟؟ چرا بايد حالت فرمايشى داشته باشه فراخوان هاى ما؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما که به خاطر اینکه کارت نرفته تو جشنواره این همه غر می زنی، اگر خوب کار کرده بودی کار شما هم می رفت. حتما رفتی از تو اینترنت یه تصویر پیدا کردی یا از تو آفتی مثل شاتراستاک تصویر پیدا کردی و فرستادی به جشنواره…
      اگر تو هم تلاشت رو بیشتر کنی و کار کنی و کپی نکنی، می تونی امدی داشته باشی و بیای.
      یکمی هم دقت کنی و تصاویر رو خوب ببینی، متوجه می شی که هیچ اسمی زیر کار نیست.
      تو رو خدا اخلاق حرفه ای یاد بگیرید.

      1. گویا شما جزء هیئت داوری یا برگزارکننده یا برگزیده هستی که جواب همه رو میدی؟
        از فراخوان های ایرانی انتطار بیشتری نمیره چون فک میکنن اگه آثار افراد مطرح رو انتخاب نکنن سواد یصریشون زیر سوال میره بهتره یه سری به فراخوانها ومسابقات دیگه بزنید.اونا هم اینطوریه هیچوقت کار یه تازه نفسو قبول ندارن با اینکه ته دلشون میدونن حق با کدومشونه مثل تمتمی هنرها ورشته های دیگه…….

  5. از روزرنگ انتظار ميره همونطور كه در ابتداى اين فراخوان پاسخگوى سوال ها بود،
    الان هم به سوال شركت كننده ها پاسخ بده.
    متشكرم

  6. مشکل بیشتر ما ارسال کار به ایمیل جشنواره بود….من هر دوتا ایمیل رو امتحان کردم اما دچار مشکل شدم …خوبه بدونیم کارمون ارسال شده یا نه

  7. ظاهرا لیست افراد انتخابی براساس میزان شهرت اون هاست و داوران توجه خاصشون نسبت به این افراد بوده من فکر نمیکنم که این داوری عادلانه باشه.

  8. سلام بر همه بزرگواران

    در هر جشنواره ای غالباً داوری ها سلیقه ای ست

    پس آثار منتخب الزاما بهترین نیست

    هر هنرمندی که در فراخوان شرکت کرده، قطعا تلاش خود را در خلق بهترین اثر را داشته و این زیبا و ارزشمند است

    هنرتان مانا و پاینده باشید

  9. سلام و خسته نباشید
    با نهایت احترام ،لطفا اسامی ۸۱۲ هنرمند ارسال شده به فراخوان رو منتشر کنید تا رفع ابهام بشه.
    بسیار سپاس

  10. عزیزانی که میگن اسامی 812 نفر باید اعلام بشه آیا به نظرتون این کار حرفه ایه؟؟؟؟؟؟؟کجای دنیا چنین چیزی انجام میشه؟

    1. بله هیچ جای دنیا شاید اتفاق نیفته! اما هیچ جای دنیا هم آدرس ایمیلی به شرکت کننده نمیدن که مشکل دار باشه و
      شرکت کننده ندونه که اصلا کارش به مسابقه رسیده یا نه!
      یا ایمیلش بعد دوروز و اتمام مهلت فراخوان برگشت بخوره.
      من به شخصه به حرفه ای و منصف بودن این تیم داوری اعتقاد دارم؛ اما نکته ای که فکر کنم برای بقیه هم مهمه
      اینه که بدونیم کارامون اصلا از این فیلتر گذشته یا نه. یعنی اصلا تونستیم خودمون رو محک خوبی بزنیم یا خیر؟
      حداقل از تلاشمون یه دستاوردی داشته باشیم و بدونیم که کارمون توسط این داورای عزیز داوری شده و رد شده.

      1. برایم منم مثل تمام دوستان همچین ایمیلی اومد ولی من بهشون زنگ زدم و گفتم این اتفاق افتاده بعد اسمم رو پرسیدند رفتن چک کردن بهم گفتن رسیده به همین راحتی

      2. نشاني ايميل مشكل نداشت به دليل حجم ترافيك ارسالي، ايميلها دچار اشكال شده بودند و چند ساعت پاياني دچار اختلال گشته بودند…

  11. کمی منصف باشیم دوستان پشت این جشنواره یک بانک بزرگه نمیاد به خاطر 4 تا کار من و شما اعتبارش را به خطر بندازه.
    یک کاری بکنیم اینجور شرکت ها و بانک ها زیاد بشن و با برگزاری چنین رویدادهایی از حوزه گرافیک حمایت کنن. با انتقادهای احساسی و غیرمنطقی فقط باعث میشیم اونها از سرمایه گذاری توی این حوزه ها دلزده بشن. ضررش مال همه ماست.

  12. خب اون افراد معروف به قول شما لابد کارشون خوب بوده که معروف شدند. وقتی بیش از سه هزار کار ارسال میشه یعنی احتمال زیاد کار شماها همه بوده و داورا نمیان بپرسن این کار کیه؟معروفه یا نه؟ بلکه این کار طرفه که دیده میشه. شما هم بجای جنجال لطفا بیشتر کار کنید.

  13. سلام وخسته نباشید.
    دوستان، میشه خواهش کنم اینقدر غر نزنید و بگذارید تاریخ هنر گرافیک از آثار زیبایتان در یک فستیوال داخلی محروم شود !
    دنیا به آخر نرسیده…
    لطفا غر نزنید !

  14. تا جایی که مشخصه آثار بدون نام برای داوری روی میزها قرار گرفته و داوری شده
    حالا کار ما انتخاب نشده باید بریم نمایشگاه طرح هایم نتخب رو ببینیم و یاد بگیریم ک کار مالی چه طرح هایی مدنظرشه
    ممنون از بانک سامان ک این فرصت رو داد خودمون رو محک بزنیم

  15. سلام بر همه
    همه دوستانی که متن فراخوان و اطلاعیه تمدید مهلت آثار را به طور دقیق مطالعه کرده‌اند آگاهند که در تمام موارد، جزییات لازم در مورد آخرین مهلت و نحوه ارسال آثار به طور دقیق اطلاع رسانی شده است.
    بر همین اساس به منظور پاسخگویی سریع و صحیح به ویژه در 48 ساعت پایانی همکاران دبیرخانه جشنواره حضور فعال و موثر داشته و در تمام مراحل در صورت وجود مشکل یا نقص اطلاعات ارسالی تماس لازم با افراد مورد نظر برقرار شده است تا نسبت به اصلاح یا تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
    بدیهی است که دبیرخانه جشنواره میل جدی به مشارکت حداکثری هنرمندان داشته باشد و تمام همت خود را نیز معطوف به همین هدف کرده و در راهنمایی و همکاری با تماس گیرندگان از هیچ کوششی دریغ نکند و قطعاً دریافت 3268 اثر از 812 هنرمند گویای همین میل و تلاش انجام شده برای حضور آن می‌باشد.
    اما در صورتی که فرد یا افرادی که به هر نحو با مشکلی مواجه شده‌اند و از تماس با دبیرخانه خودداری کرده و یا پس از پایان مهلت ارسال آثار مبادرت به تماس کرده‌اند، برای همکاران دبیرخانه چاره‌ای جز ابراز تاسف و امید موفقیت در دوره‌های بعدی باقی نمانده است.
    دبیرخانه جشنواره کارت هدیه بانک سامان امیدوار است بتواند با همکاری کلیه هنرمندان این جشنواره را در سال‌های آتی نیز تداوم بخشیده و از مشارکت همه عزیزانی که در این جشنواره حضور یافته و یا به هر دلیلی از حضور بازمانده‌اند بهره مند گردد.

    1. با سلام
      بهتر نبود به جای این توضیحات فقط یک شماره تلفن از دبیرخانه میدادید تا دوستانی که مشکل دارن برای رفع ابهام با شما تماس بگیرن و از بابت رسیدن آثارشون به دبیرخانه مطمعن بشن؟

    2. با تشکر از دبیرخانه محترم به خاطر توضیحاتی که ارائه فرمودند جسارتا سوالی داشتم ان تعداد افرادی که ظاهرا تعدادشان هم زیاد است به دلیل تاخیر یا اشکال اینترنتی کارهایشان مورد داوری قرار نگرفت مشمول ان قوانینی که در فراخوان امده میشوند؟ و بانک سامان می تواند از طراحهای انها استفاده نماید …

  16. دوست عزیز شما که شرکت کننده هستی! معلومه که خوب فراخوان رو نخوندی
    نصف مشکلات ما طراحان اینه که خوب دقت نمی کنیم یا درست متن رو نمی خونیم. باید حرفته ای بشیم.

  17. به نظر مياد اين آقا محمد همه چيز رو هم خيلى خوب مى دونن و هم خيلى حرفه اى هستن و هم بسيار حاضر جواب كه در تمام اين نظرات پاى تمامى اونها نظر خودشون رو ارسال كردن و با توجه به حرفه اى بودنشون متوجه هم هستن كه نظرات مى تونه متفاوت باشه و ديگران محق هستن كه اون رو اعلام كنند تا جايى كه به كسى بى احترامى نشه.
    آقا محمد گل كه هم طرفدار بانك سامان هستى و هم طراح حرفه اى و هم آثارت رو كلى روز قبل تر براى بانك فرستادى كه سر وقت و به موقع تحويل داده باشى، همه مثل شما يك شهروند نمونه و طراح حرفه اى نيستند و همه مثل شما از راه نيافتن طرح هاشون به مسابقه حس خوب ندارن. ديگران رو در عين حالى كه فكر مى كنى حق با شماست و اونها مقصرند سرزنش نكن. بذار همه حرف بزنن و نظر خودشون رو بدن.
    ممنون از احترامى كه به ديگران مى ذارى 🙂

  18. واقعا دست مریزاد به دوستان هنرمند!!!
    بدون اینکه طرح های منتخب رو ببینیم در موردشون داریم نظر میدیم. دوست عزیزی که تموم تلاشتونو کردین که کارتون به همراه کار خواهرتون انتخاب بشه و خیلی دوست داشتیین کارتون جزو کارای منتخب باشه… به نظرتون باقی دوستان تلاش نکردن و دوست نداشتن که این مهم اتفاق بیوفته… دوستان هنرمند یه خرده منطقی فکر کنید چون کار شما انتخاب نشده یعنی کار های منتخب تقلبیه و از جای دیگه کپی برداری شده، بدون اینکه طرح هارو ببینیم در موردشون نظر میدیم…وقتی ما داریم تو مسیری قدم برمیداریم که اسم هنرمند رومون میزارن… خوبه که یه خورده روی رفتار ها و صحبت هامون بیشتر فکر بکنیم…دوست عزیزی که کاراتونو با دوساعت تاخیر فرستادین… فکر نمیکنین یه خورده دیر به فکر این افتادین که تو این فراخوان شرکت کنین اونم تازه در شرایطی که یک بار هم زمان شرکت تو فراخوان تمدید شده… و چجوری به خودمون این حقو میدیم که این موضو رو بیایم بیان کنیم… واگه فرض هم بگیریم که کار شما و اون 250 نفر دیگه وارد جشنواره می شد به نظرتون این قانون شکنی نبود… و کسایی که به این احترام گذاشتن و بعد تایم مشخص طرحی رو نفرستادن حقشون ضایع نشده بود آیا… خیلی جالبه که دوستی فرمودن کاری رو بعد تایم مشخص فرستادن و با تماسی که داشتن متوجه شدن که طرح هایی که با تاخیر فرستاده شده باشه داوری نمیشه… به نظرتون این خیلی عجیبه طرح هایی که با تاخیر و بعد زمان مشخص شده فرستاده میشه داوری نشه… دوستان هنرمند مطمئنا همه شرکت کنندگان به اندازه خودشون خیلی زحمت کشیدن ولی نباید چون کارشون انتخاب نشده بگن که داوری ناعادلانه بوده… دوستانی که درخواست داشتن آثار منتخب تو سایت منتشر بشه… اینو در نظر داشته باشن رو نمایی از آثار در یک تاریخ و مکان مشخص قرار هست انجام بشه… و مدام نگن طرح هارو تو سایت بزارین… اینکه افراد منتخب جشنواره از شهرت خاصی برخوردان مشکلی ایجاد نمیکنه… به هرحال همینطور که دیگران فرمودن حتما طرح هاشون خوب بوده که حالا همه میشناسنشون.. و توقع ازشون اینه که اثر خیلی خوبی هم خلق کنن… ولی این باعث تعجب و تاسفه که بدون دیدن آثار منتخب به خودمون این اجازه رو میدیم که قضاوت کنیم… و وقتی میبینیم که این قضاوت ها توسط هنرمندان عزیزمون انجام گرفته بیش از پیش باعثه تعجب وتاسفه… در کل این صحبت ها از شما هنرمندان به دوره…

    1. بنظرم مشکل تمام طراحان جوان ما و دانشجوها(البته نه همه)اینه انقدر توهم و خودبزرگ بینی دارن که یه لحظه به کاری که می کنن شک نمیکنند و سعی نمی کنند ایرادهای خودشونو پیدا کنند و فقط با اعتراض الکی و بیجا میخوان مشکل رو پنهان کنند و اخرش میگن تمام فراخوان ها مافییایی این حرفا .

  19. با سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان نظرات جالب گذاشتين بنظرمن داوری باید در دو قسمت انجام می دادن یکی حرفه طراحان نام دار یکی آنهایی که مثل من هيچي بلد نیست
    شاید يه دلگرمی میشود برای ما

  20. چه طور می تونید این قد بی انصاف باشید؟
    هشتصد تا کار اون جاست؛ بدون اسم طراح هاشون. اینکه میگید همه شون معروفن، از بس خوب کار کردن معروف شدن، کارشون به چشم اومده. داورا از کجا می دونستن کدوم این هشتصدتا کار مال کیه که همونو انتخاب کنن؟ نمی دونم شاید هم از قبل سفارش خودشون و طرح هاشونو کرده بودن!
    من طرحم رو تو آخرین روز ساعت هشت شب فرستادم و تایید شد؛ طرحم هم برنده نشد امّا این جوری غر نمی زنم که. بالاخره سلیقه ی داورها هم تاثیر داره؛ آدم هم تو یه مسابقه ای شرکت می کنه یعنی داورها رو قبول داره.
    هووف.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *