گزارش تصویری از نمایشگاه دهم اسماء الحسنی

«دهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری اسماءالحسنی» با معرفی برگزیدگانش، روز یکشنبه با حضور دبیر این نمایشگاه علی وزیریان و مسعود نجابتی عضو هیئت داوران این دوره و سخنرانی حبیب الله آیت اللهی هنرمند نقاش در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد. در دهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری اسماء الحسنی از میان 1332 اثر ارسالی، 40 اثر منتخب  از 34 طراح به نمایشگاه راه یافته است که در گالری ممیز وزمستان خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.

«جلوه ای از هنر شیعی» عنوان این بخش جنبی نمایشگاه است که به همت کانون هنر شیعی گردآوری و بازسازی و ارائه شده است. دهمین نمایشگاه اسماءالحسنی به همت سایت تودی پوسترز و حمایت مرکز آفرینش های هنری مسجد مقدس جمکران، خانه هنرمندان ایران و با همکاری کانون هنرشیعی و شرکت فناوری اطلاعات شبکه سفيد برگزار شده است. در ادامــــــه مطلب توجه شمارا به دیدن گزارش تصویری این رویداد دعوت می‌کنیم.

000_2149  000_2186  000_2211  000_2215  000_2234  000_2246  000_2249  000_2260  000_2261  000_2263  000_2266  000_2271  000_2273  000_2277  000_2278  000_2282  000_2285  000_2286  000_2288  000_2289  000_2295  000_2299  000_2304  000_2312  000_2314  000_2319  000_2321عکس‌ها: لیلا ابراهیمی


image 
imageimageimage
    1. الحق که جوجه گرافیستی دیگه . معلومه یا کارت رد شده یا چون جزء برگزیده ها نبودی صدات دراومده. والا بد نیست یه خورده ظرفیت داشته باشیم!

      1. من تصور می کنم جنابعالی داری زیادی تملق به اصطلاح اساتید رو می کنی و گر نه این فاجعه داوری در ذهن همه می مونه
        و چیزی که از دست رفته اعتبار عیار اساتیده

  1. نمایشگاه فوق العاده ای است. هر سال فکر می کنیم که دیگر باید منتظر تکرار و نزول سطح آثار نمایشگاه باشیم اما نمی دونم چه جور است که هر سال اتفاق های تازه ای می افتد و کارهایی با نگاه های تازه و جذاب خلق می شوند، جالب تر اینکه اکثرشون جوان هستند . به دست اندر کاران نمایشگاه خسته نباشید و تبریک می گوئیم . ضمناً این عکس های خانم ابراهیمی هم خیلی زیبا بود. ممنون از سایت روز رنگ برای ثبت این اتفاق های خوب فرهنگی مذهبی.

  2. امیدواریم واقعا هیچ گونه اعمال نظر درباره کارها نشده باشه چون اینجور نمایشگاهها سلیقه ای هست مطمئنا اگه داوران اشخاص دیگه ای بودند کارای دیگه انتخاب می شد. ضمنا من کار ارسال نکرده بودم همین حالا بگم تا گناهمو جمع نکنید

  3. با عرض سلام ادب و احترام
    بنده کار کسی رو قضاوت نمی کنم، هر چند نظراتی در مورد برخی از طرح ها دارم و این رو می دونم که کار هر طراحی هر چند هم که از دید کارشناسان خوب نباشه برای صاحب اثر ارزشمنده و البته قصد توهین هم به آثار رو ندارم چون هر چی باشه این آثار متبرک به اسماء الحسنی می باشد.

    ولی بهتره این نقد بنده رو مطالعه بفرمائید و خودتون قضاوت کنید
    قبل از اینکه مطلب رو بخونید این نکته رو خدمت شما عرض کنم که بنده با داوری مشکل دارم نه با هنرمندانی که اثرشون برگزیده شده ! لطفا سوء تفاهمی پیش نیاد یا کسی فکر نکنه من با شخص مشکل دارم
    http://www.coreldesign.com/blog/Asma_O_alhosna_1393

    با احترام

    1. مطلب تون خوندم و کارهاتون ام دیدیم. راستش قبل از دیدن کارهای شما و صرفاً با خوندن کامنت تون فکر کردم واقعاً چرا نمایشگاه های اینجا باید اینقدر گاف بدن اما با دیدن پوسترهاتون (اگه دلخور نشین) باید بگم انصافاً کارهای ضعیفی بودن . البته از اینکه صادقانه کارهای ضعیف تونو برای قضاوت عموم به نمایش گذاشتین باید ازتون تشکر کرد. ان شاء الله با پشتکاری که دارین در نمایشگاه های دیگه کارهاتون راه پیدا کنه.

      1. نه دوست عزیز من دلخور نمیشم بالاخره هر کسی یه نظری و سلیقه ای داره. خیلی از اختلافاتی هم که بین ما طراحا میشه بحث سلیقه هستش.
        بحث رقابت و رفاقت هم دو مقوله جداست و نباید با همدیگه مخلوطش کنیم.
        من پوستر [عظیم] خودم رو خیلی دوست دارم و حتی نظر خودم نبوده تو فیس بوک هم کلی لایک خورده و خیلی ها ازش راضی بودند و گفته بودند نسبت به چهار تا کار دیگه بهتره و یه عده هم کار [المصور] رو دوست داشتند. میتونید به فیس بوک مراجعه کنید و ببینید!

        با احترام

    2. دوست عزیز کارهای شما اگر ناراحت نشید باید عرض کنیم به لحاظ چهارچوب های حرفه ای فراخوان و مسائل دیگه اون نقاط قوت تکنیکی و محتوایی رو نداره و حداقل نه برای این فراخوان که هر سال حرفه ای ترین طراحان در بین تعداد زیاد علاقه مندان شرکت میکنن و بعضی وقتها کار اونها هم علی رغم نام و نشان شناخته شده ای که دارن انتخاب نمیشه پیشنهاد میکنم کارها و ایده هاتون رو قویتر بکنید و مطالعه بصری و تمرین رو بیشتر …موفق باشی

      1. من کلا سبک کارم همینطوریه / رئالیستم و مینیمالیست کار میکنم
        در ضمن بعضی از این سبک ها و اشکال من درآوردی که اسمشو میذارن اثر هنری رو هم قبول ندارم !

        1. اشکالی نداره سبکی هم اگر دارید باز خیلی راه دارید تو این مسیر بیشتر و بهتر تمرین کنید و کار ببینید و مطالعه داشته باشید به لحاظ تکنیکال بیشتر پوسترهخائی که از شما تو سایتتون دیدیم هنوز در ابتدای راه هستید موفق باشی

  4. من نمیدونم چرا هر زمان که کسی اعتراض میکنه باید گفت که ظرفیتتو بالا ببر؟! چرا نباید قبول کنید که کاری که داوری انجام میده داوری واقعی نیست. همه و مخصوصا داور ها میدونن که این داوری بر اساس یکسری سیاست و خودخواهی انجام شده و میشه… شما اگر از گرافیک و هنر سر رشته داشته باشید خیلی از این کار ها رو 100 % رد میکنید. و اگر وجدان هم داشته باشید از یک نفر 4 اثر انتخاب نمیکنید که 2 تای اون شبیه به هم باشن و جالب که همون شخص نفر اول شده. این شخص خون رنگین تری داشته که فرصت بیشتری نسبت به بقیه بهش داده شده و یا خیلی از افراد دیگه که کارشون راه پیدا کرده. من توصیه ای به داور ها دارم و اینکه این نمایشگاه دقیقا با شروع ماه رمضان شروع شد حداقل کمی به وجدان خودشون سر بزنن و کارهایی که انجام میدن رو بازنگری کنن… این راه زندگی نیست… من بدون سند حرف نمیزنم. دروغ و این سیاست آلوده را وارد هنـــــــر نکنید. (لطفا)
    با تشکر

  5. دوستان عزيز، چندنكته : ١- اولا ازاينكه مى بينم كه همه ما روى يك موضوع مشترك زندگى وتلاشمون رو گذاشتيم خوشحالم وبه همه شما خسته نباشيد مى گم . ٢- سعى كنيد بين انتقاد واعتراض هميشه فرق بگذاريد، اگر هم اعتراض داريد اشخاص رو مورد حمله قرارنديد ٣- شك نكنيد كه داورى ها منصفانه ست، شايد شما از دور قضاوت كنيد اما من بارها از نزديك كنار دوستان بوده ام و قصد وقرض شخصي و… به هيچ عنوان نبوده ونيست، به هرحال قضاوت يك امر نسبيه و ممكنه با تغيير تيم داورى نتايج هم عوض بشه اما مطمئن باشيد كه تعداد معترضان عوض نميشه، ٤- كاري به اين ندارم كه كارهاي برگزيده استحقاق اين رو داشتن يا نه، اما ميدونم كه اينها به نسبت كل آثار ارسالي انتخاب شدند و قبول كنيد كه قرار نيست نگاه ما با داوران هميشه همسو باشه، و باور بفرماييد هركدوم از اينها مخصوصا جناب نجابتي بيش از اونى كه ما كار كرديم، هم كار كرده وهم كار ديده، و ادب حكم مى كنه به نتايج احترام بزاريم. ٥-در آخر اينم بگم كه يادمه در دوران دانشجويي يه نمايشگاهى تو دانشكده برگزار شد كه مرحوم مميز اومدند و كارهاى برگزيده رو انتخاب كردند، يادمه ما از اين انتخاب خيلي شاكى بوديم ونسبت به سليقه مميز خيلي معترض بوديم، سالها گذشت و ما با گذشت زمان و ادامه فعاليت، مسيرمون عوض شد، تنديهامون كند شدند، نگاهمون اصلاح شد وخلاصه به جايي رسيديم كه انتخاب اون زمان مميز رو تاييد كرديم. باسپاس

    1. بنده به شخصه از دست داورانی که حق دیگران رو ضایع می کنند راضی نیستم
      بنده بی کار نبودم چندین روز وقت بذارم و پوستر طراحی کنم اونوقت از یک نفر چهار پوستر و از برخی دو پوستر به نمایشگاه راه پیدا کنه !
      و این هیچ ربطی به نگاه داوران و نگاه من نداره !

      یعنی تمام 412 هنرمندی که پوستر طراحی کردند آثارشون فاقد ارزش هنری بوده ؟!!!!!!!

      شما هم بهتر بود اسم خودتون رو میگفتید جناب داور دوره های قبل !

      1. قطعاً 412 هنرمندی که پوستر طراحی کردند آثارشون فاقد ارزش هنری نبوده ولی داوری در ایران سلیقه ای هستش تا علمی شاید همین 40 اثر با داوری یه عده دیگه اصلن انتخاب نمیشد البته که بعضی کارها واقعن قوی هستن و اسم طراحشون مشخص میکنه که این تعداد در هر جشنواره ای قطعاً انتخاب میشن چون حرفه ای هستن و خیلی راحت و حرفه ای با موضوع ارتباط برقرار میکنن و کار خوبی هم ارائه میدن ولی غالب شرکت کنندگان اینگونه عمل نمیکنن و در فرایند ایده یابی و طراحی از موضوعیت فراخوان دور میشن پس مشخصه که اولین علت انتخاب نشدن کارهاشون شتابزدگی خودشون باشه ولی به نظر من هم 2 کار اول و دوم مشکل داشتن و دو سه اثر تقدیری و دو 3 اثر منتخب نمایشگاه شایستگی بیشتری برای کسب مقام اول و دومی داشتن

  6. فارغ إز نتيجه داوري برام سؤاله كه با توجه به انتخاب نهائي آثار نمايشگاه و اين كه قطعا آثار بايد از هم متمايز باشند از نظر فرم و محتوا لااقل،چطور ميشه دو اثر از چهار اثر آقاي اسعدي مهرباني در نمايشگاه، بسيار شبيه به هم و بيشتر در حكم دو پيش طرح از يك طرح نهائي بود ، به نمايش برسه . واقعا اين مسأله كه گروه داوران هر دو اثر را لايق حضور در نمايشگاهي با محدوديت ٤٠ اثر دانسته اند جاي بسي تعجب دارد و كاش جناب آقاي استاد وزيريان براي يك بار و لااقل يك بار!! پس از برگزاري ده دوره نمايشگاه، به احترام چند صد شركت كننده أي كه امسال اين نمايشگاه رو لايق دونستند براي إرسال اثر، در همين فضا كه گزارش تصويري نمايشگاه به اينجا إرجاع شده ،پاسخ گوي دوستان باشند و نفرمايند نظر داوران اينطور بوده! إز جناب آقاي استاد هم كه در دوره هاي پيشين داور بودند توقع بيشتر از اين ميره كه شفاف باشند! و حالا كه در مقام استاد هستند در جايگاه يك مخاطب منصف ،آثار برگزيده را نسبت به آثار موجود در نمايشگاه نقد يا تأييد بفرمايند.

  7. تایپوگرافی و فضای فرمالیته دیگر رو به پایان است
    من با بیشتر اساتید در باره تایپوگرافی راه افتاده در ایران صحبت کردم
    هیچکدام نظر خوش آیندی با این فضای فرمالیته ندارند که قانون و استانداردی رو شامل نمیشه و من با نظرات دوستمون موافق هستم

  8. سلام، این یک تجویز نیست ؛ یک پیشنهاد دوستانه است.
    باز هم یک نمایشگاه رقابتی (جشنواره تک پوستری) به پایان رسید و حواشی ،بحث و جدل های که به جز برگزیدگان بقیه یا شاکی هستند از داوری یا کل طرح رو میبرند زیر سوال !؟ اما سوال اصلی اینجاست که چرا این اتفاق قبل از داوری رخ نمیده !!!
    کمی صبوری، یک لیوان آب خنک، یک مکان آروم برای فکر کردن به طرح سال آینده … حالا دوباره شروع کن به اتود زدن یک سال وقت داری.
    یکی از اساتید خوبم سال دوم نمایشگاه حروف نگاری اسما الحسنی بعد از اونی که طرحم پذیرفته نشد بهم داد و نتیجه اش توی دوره سوم معلوم شد .
    با احترام فراوان به نظر هئیت محترم داوران ، اما مهم این نیست که بعضی ها هستند یا بعضی ها نیستند … مهم تلاش و مسیری هست که طی کردید …
    سال دیگه حتما نوبت تو هست که برگزیده باشی دوستم.

  9. از اینکه رک حرفم رو میخوام بزنم ممکنه خیلی ها ناراحت بشن .
    تمام صحبت هایی که آقای ممیز زاده و یکی از داوران دوره های قبل و … که دفاع از درست بودن این داوری کردند بی منطقی محض بود. من کلاً این نمایشگاه رو نه تنها در این دوره بلکه با توجه به روند دوره های قبل فاقد اعتبار هنری و علمی میدونم. حالا هر کس که میخواد داوری کرده باشه وقتی منصف نباشه هیچ درجه و رتبه ای برای من شخصاً نخواهد داشت .در کل دوره ها هیچ گونه داوری انجام نشده بلکه علایق شخصی هر فرد نفرات برگزیده را انتخاب کرده نه داوری منصفانه. این حرف ها دلگرمی و فریب و توهین به افراد محسوب میشه که باز هم وقت گرانبهای خودتونو صرف اتود زدن و طراحی بکنید و باز هم در آخر مانند یک ساده لوح از دور مسابقات حذف بشید و این نتیجه رو از روی انتخاب صادقانه و منصفانه ببینید. متاسفم که این کار با اسماءالحسنی انجام میشه. متاسفم که افراد به اصطلاح بزرگ جامعه هنری ما اینگونه رفتار نا پسندی دارن. من اصلا انتظار ندارم که با این گونه اشخاص ما در هنر پیشرفت کنیم. در این نمایشگاه ثابت شد که از نظر داوران گرامی یک پوستر نه جنبه هنری نه مفهومی و نه علمی دارد بلکه جنبه مبادلاتی دارد.
    ضایع کردن حق دیگران حق الناس است. امیدوارم توان پاسخگویی به این حق رو در پیشگاه حق داشته باشید داوران منصف و هنرمند عزیز و گرامی و عالی رتبه و با تجربه. زیرا من و خیلی از دوستان از این حق نخواهیم گذشت.
    باشد که رستگار شوید.
    والسلام.

    1. فقط یه سوال ، اگر کارهای شما الان انتخاب شده بود و جزء برگزیده ها شده بودین بازهم راجع به نمایشگاه و داورهاش همینطوری حرف می زدین که الان می زنین . یا اینکه چون کارهای شما رو انتخاب کرده بودن، بهترین داورهای گرافیک معاصر بودن ؟ یه خورده انصاف داشته باشین و خجالت بکشین.

  10. خیلی تند نرید. چیزی غیر از این نبوده که ما بخواهیم خجالت بکشیم .من نه تنها اثر خودم بلکه اثر دیگر دوستانم رو هم اگر ببینید میفهمید که خیلی از آثار شما بهتر و حرفه ای تر بوده و هست.لااقل بهتر از اون کسی که کپی برداری میکنه. دوست عزیز توصیه من اینه که خیلی خودتو تحویل نگیر فکر نکن چون راه یافتی به این مرحله کارت خوب بوده شاید این لطف و بی انصافی داورا بوده. درسته هر کسی برای کاری که انجام داده قطعاٌ زحمت کشیده و وقت گذاشته حتی شما. اما این یک کلاس آموزشی نیست که بین چند نفر از اعضای کلاس کاری انتخاب بشه و بقیه برای اون دست بزنن. این یک نمایشگاه سالانه است که حتی قسمت هایی از اون در بخش های دیگه بین المللی حساب میشه. و متاسفانه با این گونه داوری ها آثار هیچ وقت به سطح بین الملل نمیرسه زیرا یکسری سیاست ها و خود خواهی ها باعث این وضع شده.
    و اما جوابتون:
    اگر کار های من یا دوستان من انتخاب شده بود این داوری منصفانه رو نشون میداد نه اینکه بهترین داورها هستن. چون داور یک داوری رو انجام نمیده که همه بگن واااااای چه داور خوبی بود بلکه یک داور رو به خاطر این انتخاب میکنن که به دور از احساس و سیاست و اینکه کسی برای او مهم باشه این قضاوت رو انجام بده باید عادل باشه. این وظیفه اون شخص هست. واگر نه هر کسی میتونه بشینه اونجا چند تا کاری که به نظرش خوب بودن رو انتخاب کنه. من چون چند کار دیگه رو هم دیدم این حق رو به شما نمیدم. نه به شما نه به داور ها.
    هرچند این نمایشگاه تمام شد اما وقتی میخی بکوبی به دیوار بعد از دیوار اون میخ رو برداری جای سوراخ میخ میمونه و این داوری هم همیشه در ذهن همه خواهد ماند.

  11. آقا یا خانوم گرافیست، تازمانی که خودتو گرافیست بخونی و نسبت به داورها که هر کدومشون سالها در این عرصه کار کرده اند، این جور بداخلاقی کنی هیچی نمیشی. یکی از داورها که استاد ما در دانشکده هنرهای زیبا بود می گفت از بس کار کرده بود استخوان دستش جابجا شده بود. از دوستان عزیز خواهشمندم بیش از پیش زحمت کشیده و تنبلی رو بگذارند کنار. البته بنده از دومین دوره تا کنون هر سالی که وقتی بوده برا این نمایشگاه کار کرده ام و کارهام هم توی نمایشگاه بوده اند.

  12. واقعا برای شما ها متاسفم که همیشه فقط نظر خودتون مهمه. اصلا از این بحثی که من و دوستان دیگه کردیم و اعتراضی که داشتیم هیچی متوجه نشدید. واقعا متوجه نشدید یا خودتونو میزنید به اون راه؟!! حتما این استاد هایی که اینجا داور هستند خیلی تجربه دارن و حتما و قطعا استاد های عالی هستند ولی حرف من اینه که داور های خوبی نیستن. داور داور داور. چند بار دیگه نیازبه گفتن هست که داور خوبی نیستن. من هم با همین استاد هایی که در هنر های زیبا هستن و همین استاد هایی که عمرشونو توی این راه گذاشتن جلو رفتم و چیز یاد گرفتم. هرچند که یکی از همون استاد های بزرگ گفت که پوستر صنعت نه هنر که این حرف جای تامل داره. بگذریم…
    اگر من از حقم دفاع نکنم اگر من و امثال من نباشن که تلنگری برای شما ها باشن اون موقع باید گفت که ما هیچی نیستیم.
    خیلی فکر کوچیکی میتونید داشته باشید که به جایی رسیدن من رو با خوش اخلاقی یا بد اخلاقی به این داور ها بدونید. اول خدا و بعد پشتکار خود من این راه رو برای من هموار میکنه نه استاد استاد گفتن به اینجور داورها.
    درست همانطور که از آهن استفاده نکنیم زنگ می زند همانطور که آب راکد میگندد و یا به هنگام سرما یخ میزند, اگر از شعور و مغز خود استفاده نکنیم آن را از دست خواهیم داد. ( لئوناردو داوینچی )
    بدون اینکه چیزی بدونی قضاوت نکن لطفا. از مغزت کمک بگیر فکر کن.

  13. شما ام دوست عزيز از مغزت كمك بگيرو انقد زود قضاوت نكن
    اولا شما نه داورى نه تا حالا داورى كردى
    دوما كسانى رو كه براى داورى انتخاب ميكنند آدم هاى باتجربه اى هستند و خيلى بيشتر از شما ها تو نمايشگاه ها حضور داشتند و كار ديدن
    سوما نگاهى كه ما به آثار مى كنيم با نگاه داورا متفاوته ،
    درضمن هميشه يك داور داورى نميكنه كهههه چند نفر با همكارى هم داورى مي كنند پس داورى نميتونه خودخواهانه و از روى علايق فردى صورت بگيره…

  14. من نمی دونم دوستان چرا این قدر جر و بحث می کنند چه خوب بود ظرفیت هامون رو بالا ببریم و پذیرای نظر اساتید باشیم و حتی به سلیقه شخصی اونها احترام بذاریم،بالاخره این اساتید چند تا پوستر بیشتر از ما پاره کردند 🙂 جدی عرض می کنم، ما باید تلاش کنیم به خوشنویسی فارسی احاطه پیدا کنیم و در آثارمون به قواعد زیبای خطوط پارسی لطمه نزنیم به صرف انجام کار گرافیکی، من پیشنهاد می کنم نگاهی نو داشته باشیم به مقوله تایپوگرافی و مثلا از ظرفیت های فن اصیلی چون “کتیبه نگاره” در طراحی پوستر و حروف نگاری بهره ببریم و از نگاه های کهنه و تکراری دوری جوییم حتی اگر به قیمت حذف اثر ما بینجامه که بعدا خودمون از سودش استفاده می کنیم.
    خوش بود گر محک تجربه آید به میان

  15. آقا من سال هاست که در این نمایشگاه شرکت نکردم،وقتی فضاهای حرفه ای تری مثل سرو نقره ای و ویترین و .. هست چرا باید برای همچنین نمایشگاه هایی انرژی گذاشت؟ چه قبل از نمایشگاه و چه بعد از اون که این حرف و حدیث ها پیش بیاد…ضمنا از آقایان درخواست دارم وسط این آب گل آلود( نظرات مغشوش) ماهی نگیرند! اون بنده خدایی که به سبک “کتیبه نگاری” پرداخته و با آب و تاب هر جا میرسه خودش رو بانی این سبک! می خونه،بیاد اول برادریش رو ثابت کنه تا بعد،شما اگر تونستید “ادب آداب دارد” رو با یک قلم شیوای نستعلیق مکتوب کنی اون وقت تشریف بیارید به یه سری ویزگول پردازی لقب کتیبه نگاری بدید!!! که به زیبایی حروف نستعلیق هم ضربه زدی، خواهشا با قله های هنر ایران (هنر کتیبه نویسی ) این طور سطح پایین برخورد نکنید،
    ما به این بزرگان :
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/423623
    مدیونیم،خواهش می کنم برای نمایش ناتوانی های نوشتاری و تصویری آثارتون، از عناوینی که بزرگان برای تثبیتشون خون دل ها خوردند،سوء استفاده نکرده و شان هنر را به بازی نگیرید!!

    1. مجید جان سرو نقره ای نوعی گزارش کار سالیانه طراحان گرافیکه. ویترین ام که اصلاً نمایشگاه سالانه پوستر نیست و تازه اول راهه . این نمایشگاه یه حرکت متفاوته تو حیطۀ گرافیک معاصره . حالا اگه نمی تونی کاری در سطح این نمایشگاه خلق کنی که به بخش مسابقه راه پیدا کنه میتونی بری تو همون جاهایی که کارتو قبول می کنن شرکت کنی دیگه چرا غر میزنی !

  16. خانم سارا شما بهتره خیلی زود جبهه نگيری فقط صرفا برای دفاع از دیگران. چند تا سوتی که خیلی واضح در همین صفحه و صفحه اصلی وجود داره که این خودش نشون دهنده اینه که کسی به کارها توجهی نداشته بلکه شخص مهم بوده. اگه از چشماتون و اگه از مغزتون کمی استفاده کنید میبینید.
    و م نامدار اگه این داورها چند تا پوستر بیشتر پاره کردن و اگه تجربه دارن و اگه به نظر شما بهتره که از ایده های تکراری استفاده نشه و از ایده های جدید استفاده کنیم میشه به من بگید پوستری که تایپو گرافی تکراری و کپی از شخص دیگه استفاده شده چرا راه پیدا کرده و داور ها تشخیص ندادند؟ و مهم تر اینکه چرا اول شده؟ و چرا دوتا کار از همین نوع انتخاب شده؟ و چرا وقتی چند تا از پوستر ها حتی قابلیت خواندن ندارند داور ها دم از قوائد و چارچوب مسابقه میزنند در صورتی که این از اولین قوائد یک پوستر است؟
    و چرا های دیگه که اگه با دقت نگاه کنید متوجه میشید. انقدر این مسابقه و داوری مسخره بوده که هر کسی متوجه میشه نیازی به استاد بودن نیست.
    جواب بدید پاسخ گو باشید. چون استاد شدن باید بگی چشم؟ عقلتون کجا رفته؟ شما ها که انقدر به استادتون و این داوری وفا داری که حاضر نیستی چشمتو باز کنی و واقعیتو ببینی این سئوال ها رو بپرس.
    بدون عدالت هیچ قضاوتی صحیح نیست ( ویکتور هوگو )

  17. من از طرف خودم به عنوان يك كاربر از روزرنگ تشكر ميكنم كه با سعه صدر اجازه انتشار و تريبونى براى معترضان قرار دادند كه حرفاشون رو بزنند وبه عنوان يك طراح بى طرف وبي غرض وبه قول بعضيها چشم وگوش نبسته از كساني كه احتمالا تندي در اينجا نسبت بهشون شده واسمشون برده شده عذرخواهي ميكنم و گرچه من هم بعضي وقتا به بعضي رفتارها به شدت معترضم اما در عين حال از همه كسانى كه سالها يا كاركردند يا جشنواره اي راه انداختند كه ميدونم واقعا پر از زحمته، تشكر ميكنم. 🙂

  18. با سلام
    چند وقتی است که هر روز به روزرنگ سر می زنم و از مطالبش استفاده می کنم جای دارد از زحمات دست اندرکارانش تشکر و قدردانی نمایم. بیش از یک دهه است که در حوزه هنر از دستیاری تا مسئولیت را تجربه کرده ام و مستقیماً با طراحان گرافیک و تصویر سازان محترم کار کرده‌ام؛ در دوره‌ای از مشاوره استاد بزرگوار جناب آقای نجابتی بهره‌ها بردیم.[چون از ایشان نام برده شده است نام بردم] شخصیت ایشان، دیدگاه ایشان، برخورد ایشان با آثار و طراحان آنچنان استادانه، پدرانه و دلسوزانه بود که همه را شیفته خود می‌کرد. هر کلامش کلاس درسی بود برای همگی. بکار بردن ادبیات برخی از هنرمندان (بخوانید کاربران؛ چرا که بکار بردن چنین ادبیاتی دور از هنر و هنرمندی است) را نپسندیدم .

    1. به این نمایشگاه باید تبریک گفت که این همه واکنش مثبت و منفی و مخاطب داره . حتی اونایی که به ظاهر اظهار بی علاقگی می کنن از کامنت اشون معلومه که اساسی درگیرشن.
      این نمایشگاهو دوست دارم اول از همه به خاطر موضوعش که حتی اگر کارمم قبول نمی شد لا اقل مشق عشق کرده بودم بعدشم به خاطر نظم و انظباطی که در برگزاری داره . با همه حرف و حدیث ها که البته توی همه نمایشگاه ها هستش از مسئول نمایشگاه استاد وزیریان و داوران تشکر می کنم که با این کارشون فرصت دادن کسایی مث من کارشون دیده بشه.
      یه تقاضایی هم از ایشون دارم اونم اینکه چرا کارهایی رو که پذیرفته نشدنو روی سایت نمیذارن که بقیه خودشون قضاوت کنن و جلوی این پرخاشگری ها در ادبیات شون گرفته بشه.
      نکته : ناچار شدم این کامنتو با نام مستعار بذارم چون اگر اسم خودمو میذاشتم دوستان مخالف می رفتن کارها رو سایت تودی پوستر می دیدن و شروع می کردن پنبه زدن کار و خودم.

  19. با سلام دوستان عزیز بنده سالهای سال است که در جشنواره های متعدد شرکت کرده ام از استانی تا بین المللی-خیلی از اوقات حق بنده داده نشده.
    راه یافته سال2008اسماالحسنی هستم وخانم بنده هم راه یافته سال 2011اسماالحسنی میباشند در جشنواره پوسترهای عاشورایی و بسم الله و راه یافته و دارای مقام در بیش از 150 جشنواره از سال 68 تا کنون میباشم.و در چند جشنواره استانی هم داوری کرده ام و در مسابقات جشنواره ای بسیاری شرکت داشته ام اما همیشه معیار ثابتی در سلیقه اشخاص در داوریها نمیتوان دید.ضمن احترام به داوران محترم باید بگویم همه جور داوری را دیده ام نمیتوانم بگویم که در بسیاری از داوریها نگاه مغرضانه وجود ندارد اما برخی از اوقات هم انصافا داوری ها سالم بودند
    خود من امسال در این جشنواره شرکت نمودم اما آمادگی لازم را نداشتم با اینگه 17 سال است در تایپوگرافی و خوشنویسی و کاربرد آن در گرافیک کار میکنم اما امسال از خود انتظار بیشتری داشتم ولی به دوستان گرامی مخالف و موافق که به هم انتقاد کرده اند باید بگویم که بسیاری از اوقات داوری از بحث فنی و تخصصی به بحث سلیقه گرایش پیدا میکند که داوران واقعا مقصر نیستند واقعا داوری در چنین مواردی با این حجم بالا کار قضاوت را با مشکل مواجه مینماید.بنده به همه شرکت کنندگان و داوران احترام میگذارم و چشم امید بر آن دارم که داوری سالم صورت گرفته باشد .احساس شما را آقا یا خانم محترم گرافیست که نظر داده بودید را کاملا درک میکنم و به راه یافتگان این دوره هم تبریک میگم با اینکه با این همه تجربه کار خودم راه پیدا نکرده ولی باور کنید اینقدر شیرینی و تلخی جشنواره ها را چشیده ام که دیگر سعی میکنم در رابطه با داوری با آرامش بهتری نگرش داشته باشم به همگی شما احترام میگذارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.یا حق.محسن دانشور طراح گرافیک/خوشنویس/ نقاش/طراح مد و لباس و مدرس دانشگاه از شیراز -09173050782

  20. حرف هایی که میزنید مخصوصا شما آقای دانشور خیلی قشنگه . ولی فقط قشنگه . نمیخوام کسی فکر کنه خودخواهم و حرف کسی برای من مهم نیست اما من در طی این چند کامنتی که گذاشتم و اعتراض و سئوالی که کردم هیچ جوابی نگرفتم.بنابراین من تا زمانی که جواب سئوالم رو نگیرم حرف هیچ کدوم از شما رو قبول ندارم.
    ای کاش به جای شما همون داوری که همه واسش سر و دست میشکنن و دفاع میکنن جواب سئوال رو میداد. مشخصه که برای حرف حساب من جوابی نداشته و نداره. با این سکوتی که کردن و پاسخ ندادن نه به من بلکه به بقیه دوستان که نظر های ما باهم یکی بود منم به جوابم رسیدم و تمام کامنتی که گذاشتم در مورد داوری و نمایشگاه درست بود. و این به بقیه هم که اعتراض کردن ثابت شد.
    دیگه حرفی ندارم.

    1. خدا وکیلی کجای دنیا و تو کدوم نمایشگاه داور میاد تو کامنت جواب بده ؟! توقع های بی جایی داریم ما . لااقل برای گرفتن جواب ایمیل بزنید به اون داور مورد نظرتون. بعدشم بسه دیگه . بی خیال.

  21. با وجدان عقل کل من ایمیل و شمارم هست . منم منظورم این نبود که اینجا جواب بده. همون شخص اگه میخواست جواب بده بلد بود نیاز به راهنمایی شما نبود. فسفر مغزتونو یک جایی که عقلتون یاری میکنه بسوزونید تورو خدا. خستم کردید با این جوابای چرت و پرت آدمای از خود راضی و از خود متشکر.
    ما واقعا با چه کسایی شدیم جامعه هنری. آخه وقتی چیزی نداری بگی چرا کامنت میزاری. مثل اون شخصی که عاشق اسماالحسنی کامنت گذاشته فکر کرده چه خبر. اسمتو نگفتی چون ایراد کارتو همه میدیدن نظر میدادن توی ذوقت میخورد آقا یا خانمی که مشق عشق کردی. من و دوستان دیگه در گیر تو و این کارها نیستیم ما در گیر حق و هنر خودمونیم.

    1. پیشنهاد می کنم بعد از افطار (در صورت روزه بودن) یک لیوان آب خنک میل کرده صلوات بفرستید. شما درگیر خودتونیند نه هنر و نه گرافیک و نه پوستر سازی و نه ….
      بسیار نیکوست در خلوتی تکلیف خودتون رو با خودتون روشن کنید .

  22. امیدوارم با گفتن این حرفا وجدانت واقعا آروم باشه . بله شما درست میگی حق با شماست. شما عاقلی با ایمانی با وجدانی و اهل هنری و ….
    بسیار نیکوست که از اول صفحه تا آخر صفحه رو اگر نخوندید مطالعه کنید اگر هم خوندید باز هم بخونید. اگر چیزی متوجه نشدید بدونید که ذهنتون گنجایش این حرفا رو نداره . من اصلا اشتباه کردم که در این مسابقه شرکت کردم و اشتباه کردم که اینجا که جای نظر دادن بود مثل بقیه دوستان نظر دادم. اینها گفتن نداره فقط واسه این میگم که به اطلاعتون برسونم و به من برچسب اینکه از هنر چیزی نمیدونم و یا حالیم نیست نزنید. من در چندین مسابقه که سطح بالایی داشته شرکت کردم و مقام های خوبی آوردم . من هم گرافیک کار میکنم هم پوستر و هم تصویر سازی و هم خیلی از شاخه های هنر مثل عکاسی, هنرهای سنتی,مینیاتور,هنرهای تجسمی هنر های دستی و … و تا الان همیشه مورد تشویق به خاطر خلاقیت و هنری که دارم و علاقم به هنر قرار گرفتم.که از این بابت خدارو شکر میکنم و همیشه هدفم ادامه همین راه بوده و هست.
    من اینجا از چیزی دفاع کردم که حق بود و نا حق شده بود اما متاسفانه هیچکدوم از شما ها یا نفهمیدید یا نخواستید که بفهمید من هم دیگه حرفی در این باره نمیزنم چون هیچ فایده ای نداره. تکلیف من با خودم روشنه ولی شما ها نه.

  23. میخواستم امسال تو جشنواره شرکت کنم و دنبال آثار برگزیده سال قبل میگشتم تا مقایسه ای کرده باشم و حساب کار دستم بیاد.
    به نظر من به جز یکی دو پوستر که واقعا تعجب کردم که چرا رتبه نیاوردن و فقط تو لیست تقدیر شدگان بودند بقیه کارا تکراری بودند.
    من که اثری نداشتم که رد شده باشه و از روی ناراحتی کامنت بزارم ولی به نظر من یا واقعا سطح جشنواره پایین بوده یا تو داوری ها مشکلی بوده که آثار برگزیده اینها هستند.
    نمخوام بگم کارای ضعیفی بودند نه من رو تکراری بودن کارا حرف دارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *