۱۰ اشتباهی که طراحان گرافیک در ابتدای‌کار مرتکب می‌شوند

زندگی افرادی همچون طراحان گرافیک می‌تواند سرشار از نکته‌ها، امتیازات و حرف‌ها بویژه برای افراد خلاق و تازه‌کار باشد . همانند بقیه‌ی حرفه‌ها، طراحان گرافیک نیز ابتدای شروع کارشان مشکلاتی دارند که قبل از وقوع می‌توان براساس تجربیات دیگران از آن جلوگیری کرد. در ادامه مطلب، به ۱۰ اشتباه رایجی که طراحان گرافیک در ابتدای کار مرتکب می‌شوند خواهیم پرداخت.

۱- ارتباط ضعیف
در شروع کار همراهی نکردن و در تماس نبودن مداوم با مشتری یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات یک طراح گرافیک می‌تواند باشد .
این حق مشتری است که بتواند با ایمیل، تلفن، پیجر و یا هر چیز دیگری با شما در تماس باشد .عدم دسترسی به شما به اعتبار اولیه شما لطمه خواهد زد.

۲- بکار بردن چندین فونت متفاوت و ناهمگون
قدیمی‌ها می‌گویند سخت نگیر و این اشتباهی است که در آغاز کار پیش می‌آید . بکار بردن زیاد فونت‌ها نه تنها به طرح، ظاهری غیر حرفه‌ای و ناشیانه می‌دهد بلکه بخش وسیعی از طرح را شلوغ و بی‌نظم می‌کند . بسیاری از افراد آماتور تفاوت تنوع درست و نادرست را درک نمی‌کنند.

۳- به عاریه گرفتن طرح‌های دیگران
این اشتباه بزرگی است که می‌تواند مسائل حقوقی بزرگی را در پی داشته باشد . گذشته از آن، شهرت و حیثیت شما را به مخاطره می‌اندازد. آینده‌ی شما به عنوان طراح به حسن شهرت و آوازه‌تان بستگی دارد . تحت هیچ شرایطی شما نباید از ایده‌ی شخص دیگری به نام خود استفاده کنید صرفاً به این دلیل که آن را می پسندید. به خاطر داشته باشید که به نام زدن آثار دیگران برای خود، یک اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیر است .

اشتباه
۴- نگرفتن پیش پرداخت
بسیاری از مناقشات و اختلافات پیش‌آمده بین طراح و سفارش دهنده به خاطر نگرفتن پیش‌پرداخت و مشخص نکردن قیمت قطعی قبل‌ از شروع به کار است. معمولاً طراحان گرافیک نیمی از مبلغ مورد توافق را در ابتدا دریافت می‌کنند. این روش منصفانه‌ای برای معامله با مشتریان است. به مشتریانتان یادآوری کنید که یک پروژه، پنجاه درصدش ایده و پنجاه درصدش اجراست و شما هزینه‌ی ایده‌سازی را مجبورید که از او دریافت کنید. در این صورت شما با خیال آسوده‌تری شروع به کار خواهید کرد و شک نخواهید داشت که مشتری پیگیر کارش خواهد بود.

۵- امضاى قرارداد را فراموش نکنید
تا زمانیکه توقعتان را از یکدیگر ندانستید، قرارداد را امضا و کار را شروع نکنید.
چه هدفتان طراحی یک لوگو باشد و چه یک صفحه‌ی بزرگ تبلیغاتی، برای اطمینان، حتماً نوشته‌ای داشته باشید که تاریخ رسید و مبلغ پرداخت در آن ذکر شده باشد.

۶- ترکیب رنگهای ناهمگون
تنها به این دلیل که شما فکر می‌کنید استفاده از رنگ نارنجی و سبز کنار هم خوب به نظر می‌رسند برای قانع کردن مشتریتان کافی نخواهد بود.
بسیاری از طراحان تازه کار و آماتور این اشتباه را می‌کنند. این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم هر چه کار رنگین‌تر باشد، گرافیکی‌تر و توجه بیشتری را جلب می‌کند.

Delete "MISTAKE"

۷- جریانات روز را فراموش نکنید
شما همیشه باید از جدیدترین طرح‌ها و برنامه‌های نرم‌افزارهای گرافیک مطلع باشید. بسیاری از وب‌سایت‌های گرافیکی می‌توانند اطلاعات شما را به روز نگه دارند. بنابراین همیشه از به روز بودن برنامه‌های گرافیکی‌تان مطمئن شوید.

۸- تحویل ندادن سفارش در موعد مقرر
سر موعد مقرر سفارش را تحویل ندادن و وفادار نبودن به آن طبق قرارداد توافق شده، اشتباه رایجی است که اغلب به آن توجه نمی‌کنند .
انجام سفارش مشتری باید در اولویت باشد. فراموش نکنید خوش قولی و وفای به عهد، راز خوش‌نامی و شاد زیستن است.

۹- صرف هزینه‌ی زیاد برای نرم افزار
این اشتباه دیگری است که طراحان گرافیک تازه کار مرتکب آن می‌شوند . مطمئناً یک آیفون یا آیپد می‌تواند برای انجام کار بهتر باشد، اما اگر برای کارتان ضروری نیست، لازم نیست آن را تهیه کنید .

10. بی‌موقع صورتحساب را نفرستید
بعضی طراحان گرافیک تازه کار، مدت طولانی برای فرستادن صورت حساب مشتری منتظر می‌مانند. به محض اینکه کار تمام شد وقت آنست که صورت حساب را برای مشتری خود ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که زودتر فرستادن صورتحساب، شما را زودتر به حقتان می‌رساند .

 

منبع