۵ روش برای ایجاد محیطی جذاب تر در آژانس خود در سال ۲۰۱۷

به عنوان یک همکار در آژانس تبلیغاتی W+K من هر روز شاهد تغییرات جدیدی هستم بطوری که محیط کار من دائما در حال تغییر و بروز شدن است که  این تغییرات به دلیل استعداد و ذوق کارکنان خود آژانس است. حس جدید و تازه شدن محیط کار را از نگاه افرادی که وارد محل کار می‌شوند می‌فهمم و هر روز شاهد هیجان و ذوق جدیدی هستم و این یکی از چیزهایی است که به من انرژی زیاد و فوق العاده ای می دهد.
زمانی‌که شما در محیط کاری ما قدم می‌گذارید با انبوهی از جوایز و هدایای دریافتی مواجه نمی‌شوید بلکه با تصویر پرتره ی افرادی که در آن دفتر مشغول به کار هستند رو به رو می‌شوید. هر دیوار و محیطی که شما می ببینید از آسانسور ها گرفته تا نرده ها، رنگ و بویی از خلاقیت کارمندان را به نمایش گذاشته است. محیطی رنگارنگ که همه به هم متصل است و فضایی خودمانی و دنج همانند یک خانه ایجاد کرده است.
طی این چند سال من هر روز شاهد این تغییر و تحولات جدید بوده ام و بسیاری از این اقدامات،  الهام گرفته  از کارمندان خود آژانس بوده است.
در اینجا ما پنج ایده برای جذاب تر شدن و بهتر کردن محیط کاری شما لیست کرده ایم که برایتان بازگو می کنیم:

ایجاد محیطی امن برای ذهن های خلاق
زمانیکه شما از فردی می خواهید خلاق باشد در اصل شما از او خواسته اید تا خود را در معرض محیط قرار دهد و ریسک کند. برای خلاق بودن باید شجاع و نترس بود. با تمامی این تفاسیر باید محیطی کاملا مناسب برای آنها فراهم کرد.

اجازه دهید دیواره ها متعلق به همه باشند
یکی از شعارها و دیدگاه های ما این است «یک دیوار سفید، یک فرصت از دست رفته»

یک قایق بگیرید
تابستان گذشته بعد از سال ها رویا دیدن در مورد این موضوع، در نهایت بار یک آژانس را همانند قایق طراحی کردم. ما از آن به عنوان بار چرخشی نهار، مصاحبه ها، ملاقات و…. استفاده می‌کنیم.
چیزهایی را پیدا کنید که باعث شود افراد دور هم جمع شوند و منظره محیط کاری را تغییر دهد.

تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید
از تغییرات استقبال کنید و بگذارید اتفاق بیفتند. چند ماه پیش ما اتاق هیئت مدیره را با سالن نشیمن جابه‌جا کردیم و این تحولی عالی بود و ما تصمیم گرفتیم همینطور باقی بماند!!
تکراری نباشید. با از بین بردن و تغییر دیوارها نترسید. از تزئین دوباره و آراستن وسایل محیط کاریتان دوری نکنید.

به یاد داشته باشید که یک سایز و اندازه همیشه برای همه ی افراد و همه ی محیط ها مناسب نیست
به عنوان مثال برخی از افراد، میزهایی را دوست دارند که فضای کافی برای خودشان و وسایلشان داشته باشد، اما برخی دیگر دوست دارند هنگام کار کردن بر روی میز خود بتوانند خم شوند تا بهتر کار کنند. برخی دیگر میزهایی را دوست دارند که در گوشه است. پس آگاه باشید که یک شیوه برای همه ی افراد جواب نمی‌دهد. بنابراین تلاش ما بر این است که انعطاف پذیر باشیم و طیف وسیعی از گزینه ها و آزادی ها را برای افراد فراهم کنیم.
تنوع، احترام و توجه به فردیت و خصوصیات فردی، آزادی و اعتماد به افراد همیشه جواب خواهد داد.

منبع: adweek