متاورس
متاورس

ادوبی و متاورس: دنیای سه بعدی پیش رو

نام متاورس مارا به یاد فیلم جدید شرکت مارول می‌اندازد. اما متاورس مفهومی بالاتر از این دارد. دنیای مجازی و تمام تجربیات آن مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، سفرهای سه‌بعدی مجازی و رفتن به کنسرت‌های زنده همه در دنیای متاورس اتفاق می‌افتند.

متاورس

متاورس چیست؟

در واقع متاورس یک دنیای دیجیتالی است که در آینده‌ای نه چندان دور، با محوریت تعامل دیجیتالی می‌شود. امروزه به برندهای مختلف توصیه می‌شود که هرچه سریعتر به این دنیا بپیوندند و از قابلیت‌های آن در زمینه تجارت و کسب‌وکار استفاده کنند.

جایگاه شما در دنیا متاورس

با واردشدن به دنیای متاورس شانس این را دارید که از فرصت‌های جدید استفاده کنید. دنیای متاورس شامل واقعیت مجازی می‌شود. این به آن معنا است که با گذاشتن هدفون به صورت مجازی وارد یک دنیای سه‌بعدی می‌شوید. هم‌چنین، به کمک قابلیت واقعیت مجازی می‌توانید مکان و وسایل اطراف خود را تغییر دهید.

درست است که تکنولوژی هرچقدرهم که پیشرفت کند نمی‌تواند جای دنیای واقعی را بگیرد اما، دنیای متاورس یک سری تجربیات بسیار جذاب که شاید انسانها هیچگاه در واقعیت تجربه نمی‌کنند، را فراهم می‌کند. برای مثال، موسسه‌ای به کمک اپلیکیشن Adobe Aero توانست دنیای زیر اقیانوس را به صورت مجازی برای دانش‌آموزان بسازد تا آن‌ها را از مشکلات و تهدیدات آن آگاه کند.

هم‌چنین، شرکت ادوبی با برندهای زیادی مانند The Coca-Cola، Epic Games، NASCAR و NVIDIA در زمینه ساخت محتوای سه‌بعدی و تجارت الکترونیکی در متاورس همکاری داشته‌است.

منبع