بازاریابی اپل به دلیل زیباییشناسی مینیمالیستی و تاکید بر تجربه کاربری شناخته شده است. با این حال، جزئیات ظریف ممکن است اغلب مورد غفلت قرار گیرد: افرادی که در تصاویر تبلیغاتی این شرکت حضور دارند.
برخلاف بسیاری از برندها که از مدلهای حرفهای استفاده میکنند، غول فناوری کوپرتینو، طبق گفتهی لوکا لوپو، مهندس سابق اپل، اغلب از مدیران تیمهای خود برای مدلینگ در تبلیغات بهره میبرد.
آقای لوپو در اینباره توضیح میدهد: «این به خاطر صرفهجویی در هزینه نیست. این رویکرد، راهی برای قدردانی از برخی از اعضای تیم است که نقش مهمی در توسعهی محصولات ایفا کردهاند.»
این استراتژی، تصمیمی هوشمندانه از سوی اپل به شمار میرود. تحقیقات نشان میدهد که مردم تمایل دارند با افرادی که آنها را واقعی میدانند ارتباط بهتری برقرار کنند. از آنجایی که کارمندان اپل فرهنگ سازمانی این شرکت را درک و زندگی میکنند، آنها به طور ذاتی ارزشهای برند را در وجود خود دارند و میتوانند آن را به خوبی به مخاطبان منتقل کنند.
تاثیر این استراتژی
بسیاری از کاربران آنلاین با دیدن این افراد عادی در تبلیغات و بازاریابی اپل، احساس نزدیکی بیشتری با برند پیدا میکنند. همانطور که کایل با نام کاربری «kylecoolky» در توییتر اشاره کرده است: «همیشه حدس میزدم آنها کارمند هستند. همه آنها به نظر فقط افراد عادی میرسند و به نظر میرسد کاری است که اپل انجام میدهد. مزیت دیگر این است که با دیدن افراد عادی با لباسهای معمولی در تبلیغات اپل، حس صمیمیت بیشتری القا میشود.»
با استفاده از مدیران و کارمندان به عنوان مدل، اپل توانسته است اصالت را به کمپینهای تبلیغاتی خود تزریق کند و رابطهای عمیقتر با مشتریانش برقرار نماید.
منبع: +