شرکت اپل در فکر استفاده از یک قابلیت جدید و چالشبرانگیز است. استفاده از این قابلیت ممکن است صنعت 11 میلیارد دلاری او را به خطر بیاندازد. این شرکت تصمیم دارد تبلیغات را در اپلیکیشنهای آیفون نمایش دهد.
اپل باارزشترین و سودآورترین کمپانی جهان است و تصور آن سخت است که روزی این شرکت بزرگ شکست بخورد.
هرچند که هنوز اپل مپ فاصله بسیاری تا گوگل مپ دارد. اما در سالهای اخیر اپل تلاش بسیار زیادی کردهاست تا سرویس مسیریاب خود را در آیفون بهتر کند. اپل قابلیتهای زیادی از جمله امکان مشاهده نمای خیابان و خطوط اتوبوسرانی را به این برنامه اضافه کردهاست. با این وجود همچنان، گوگل مپ بیش از 80 درصد از کاربران بازار را در اختیار دارد.
اپل قصد دارد تجارت تبلیغاتی خود را بسیار گستردهتر کند و بخش عمده این طرح این است که تبلیغات را در اپلیکیشنهای خود مانند Maps نمایش دهد. رقم بهدست آمده از این کار بسیار چشمگیر خواهد بود. هرچند که این موضوع موجب ناراحتی عده ای از کاربران آن شدهاست و خسارتهایی هم به تجارت تبلیغاتی فیسبوک وارد خواهد کرد.
این تصمیم اپل بسیار سودآور خواهد بود چرا که اکنون کسب و کارها این فرصت را دارند تا دقیقا خود را در معرض دید افرادی که به آنها نیاز دارند قرار دهند. اکنون توسعهدهندگان میتوانند با خرید تبلیغات، برند و محصول خود را به افرادی که به دنبال آن هستند نشان دهند.