همکاری جذاب پورشه و پیکسار

بعد از گذشت 20 سال از ساخت انیمیشن ماشین‌ها بار دیگر دو شرکت پیکسار و پورشه برای تولید “سالی کاررا” این بار در دنیای واقعی باهم همکاری می‌کنند.

همکاری جذاب پورشه و پیکسار

در جشنواره سالانه طراحی و فناوری “جنوب از جنوب‌غربی” که در شهر آستین آمریکا برگزار شد، پورشه و پیکسار از برنامه‌های جدید خود گفتند و پروژه مشترک فوق العاده جذاب خود را معرفی کردند. این همکاری به مناسبت بیستمین سالگرد تولد سالی کاررا ، پورشه 911، یکی از شخصیت های انیمیشن «ماشین‌ها» کلید خورده است.

هدف از شرکت در این جشنواره، مروری نوستالژیک بر همکاری‌های مشترک این دو شرکت در گذشته و اعلام پروژه جدید آنها یعنی تولید یک پورشه کاملا سفارشی و مخصوص جاده‌ با الهام از شخصیت سالی کاررا بود. این ماشین پس از تولید به حراج گذاشته خواهد ‌شد و مبلغ حاصل از فروش آن صرف آموزش کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده از درگیری در اوکراین خواهدشد.

مراحل طراحی شخصیت سالی

در این جشنواره، ماکت سالی کاررا در ابعاد و اندازه یک ماشین واقعی به نمایش گذاشته‌شده‌بود (این ماکت در سال ۲۰۰۶ و به هنگام نمایش انیمیشن ماشین‌ها ساخته‌شده‌بود). ایده اصلی طراحی آن را “باب پولی” و “جی وارد” انیماتورهای انیمیشن «ماشین‌ها» داده بودند. در طول مراسم، تیم طراحی پیکسار تمامی مراحل ساخت «سالی» از طراحی آن گرفته تا فیلم برداری و تولید را به نمایش گذاشتند و به بیان نکات مهمی که در طول این مسیر از طراحان پورشه یادگرفته بودند پرداختند.

آنها هم‌چنین چالش های ساخت یک ماشین واقعی را نیز توضیح دادند و در ادامه افزودند: در طراحی «سالی» هدف اصلی این بود که با شخصیت کارتونی آن تطابق داشته باشد. از ویژگی‌های سالی کاررا می‌توان به بدنه نرم و موتور عقب آن و نداشتن جلوپنجره اشاره‌کرد.

یک «سالی» واقعی با تمام جزئیات

به گفته باب پولی و جی وارد، طراحان در همکاری جدید با پیکسار از تمامی تجربیاتی که در سال 2006 به هنگام ساخت انیمیشن «ماشین‌ها» بدست آورده‌اند کمک خواهندگرفت. در ادامه در مورد رنگ آبی سالی کاررا گفتند: «هدف از انتخاب این رنگ ایجاد نوعی تضاد با رنگ شهر انیمیشن «ماشین‌ها» (رادیاتور اسپرینگ) بود.»

تیم طراحی در رابطه با دیزاین داخلی ماشین گفت: در انیمیشن «ماشین‌ها» به فضای داخلی ماشین توجهی نشده بود. در صورتی که در ساخت «سالی» برای اولین بار فضای داخلی ماشین به رنگ سفید و آبی طراحی می‌شود. «سالی» علاوه بر داشتن ظاهری لوکس و سفارشی ویژگی بارز شخصیت کارتونی‌اش، بخشندگی را هم دارد.

پس از تولید، «سالی» به حراج گذاشته می‌شود و تمامی مبلغ حاصل از فروش آن صرف حمایت از دختران و زنان، پناهندگان سازمان ملل و خانواده‌های آسیب دیده در اوکراین خواهدشد.

منبع