بلک هادس یک استارت آپ موفق کانادایی است که فعالیت خود را در زمینه خرید اجناس آنتیک از حراج های معتبر جهان و تحویل آن به مشتریان خود در کشورهای خاورمیانه شروع کرده است. این فعالیت توسط یک فرد ایرانی انجام گرفته است. نشانه تصویری این کمپانی توسط محسن بیگ زاده طراحی شده که در ادامه با کم و کیف آن آشنا خواهیم شد.
شکل گیری هویت بصری بلک هادس
برای نامگذاری این برند از نام یکی از شخصیتهای اسطورهای یونان باستان استفاده شده است. همانطور که میدانید یونانیان باستان خدایان متعددی داشتند. آنها حتی برای دنیای مردگان و جهان زیرین نیز خدایی داشتند که هادس نام داشت. این نام بهنوعی با نوع فعالیت این گروه هماهنگ بوده و به محصولات آنتیک اشاره میکند. اشیایی که صاحبان اولیه خود را از دست داده و امروزه با تغییر یا فراموش شدن کارکردشان، به اشیایی تزیینی تبدیل شدهاند.
طراحی نشانه تصویری
انتخاب یک شخصیت اسطورهای برای نام برند و فعالیت تجاری گروه باعث شد که محسن بیگزاده بهعنوان طراح نشانه تصویری، از تکنیک تصویری هارد کنتراست استفاده کند. او می گوید: «به منظور بیانگری هرچه بیشتر نشانه و نشان دادن هدف گروه که تجارت محصولات آنتیک بود، شخصیت هادس را در قالب یک سردیس نشان دادیم تا با استفاده از این روش به کلید واژه محصولات آنتیک بهصورت مستقیم اشاره کرده باشیم.
در مراحل طراحی نشانه آنتیک گالری بلک هادس علاوه بر حفظ خصوصیات ظاهری این شخصیت، تلاش کردیم چهرهای قدرتمند و اساطیری از او خلق کنیم که این اتفاق با همکاری دوست تصویرگرم پژمان حکیمی به خوبی انجام گرفت.»
[xyz-ips snippet=”6078″]