بنیاد حفاظت از محیط زیست آروبا در آمریکای جنوبی با معرفی هویت بصری جدید خود، متعهدبودن خود به حفاظت از طبیعت و «پیوند معنوی انسان با طبیعت» را به نمایش گذاشتهاست. وقتی یک پارک ملی دست به تغییر برند میزند، ممکن است تصور شود هدف اصلی افزایش تعداد بازدیدکنندگان است، اما برای بنیاد حفاظت از محیط زیست آروبا، این موضوع یک مسئله غرورآفرین بودهاست.
بهترین تغییرات برند براساس یک روحیه قوی شکل میگیرند که کل فرآیند طراحی، از ایده اولیه تا اجرا را هدایت میکند. ACF با معرفی خود به عنوان «صدای طبیعت»، حس مسئولیت نسبت به چشمانداز طبیعی را در خود جای دادهاست. این موضوع در تمام عناصر طراحی، از لوگوی ارگانیک گرفته تا پالت رنگهای خاکی، نمود پیدا میکند.
هدف تغییر برند «یادآوری یگانگی دنیای طبیعی»
تغییر برند ACF با همکاری آژانس برندینگ «هاو اند هاو» و با کشف هسته هویت این بنیاد آغاز شد. برای تثبیت برند به عنوان یک مرجع حفاظت از محیطزیست، «هاو اند هاو» به دنبال ایجاد یک برند تازه بود. برندی که با جامعه آروبا صحبتکند و آنها را به «یادآوری یگانگی خود با دنیای طبیعی» ترغیبکند.
کت هاو، بنیانگذار و مدیر خلاقیت «هاو اند هاو» توضیح میدهد: «این استعاره همچنین زیربنای هویت بصری ما را تشکیل داد.» او می افزاید:«طراحی لوگو نمایانگر پیوند معنوی انسان با طبیعت است. این لوگو در عین حال با استفاده از نمادها، بر گونهها و اکوسیستم های خاص تأکید میکند.»
در مرکز هویت برند جدید ACF، طراحی لوگوی نوآورانهای قراردارد که سه عنصر اصلی حیاتبخش آروبا را درهممیآمیزد. کت میگوید: «تیم ACF به دنبال یک نماد قوی بود. نمادی که از پارکهای دیگر و منحصربهفرد در این بخش متفاوت باشد و عناصر خود پارک را به تصویر بکشد. یعنی امواج (برای بخش دریایی)، کاکتوسها (برای بخش خشکی) و سپس سهسر، که میتوانند به عنوان گلهای کاکتوس یا انسان دیدهشوند تا نشاندهنده اقدام جمعی باشند.»
پروژه تغییر برند پارک ملی آروبا بدون چالش نبود. کت از دشواری گنجاندن عناصر متنوع در یک هویت برند منظم و پالایششده صحبت میکند. به گفته کت، «طراحی نماد چند دور طول کشید» زیرا ACF بر نمایش مضامین خشکی، دریا و مردم در یک لوگو تمرکز داشت.
انتخاب پالت رنگ
با الهامگرفتن از موقعیت جغرافیایی غنی، ظاهر جدید دارای پالت رنگی از رنگهای غنی زمین است که با نقوش روشن که نشاندهنده تنوع سرزمین است، متعادل شدهاست. کت میگوید: «پالت رنگ پیچیده برای مطابقت با مناطق جغرافیایی مختلف پارک ملی مانند تپههای شنی، باتلاق ها، اقیانوس و بوتهزارها طراحی شدهاست. هرکدام یک رنگ برجسته روشنتر داشتند و با چند رنگ خنثی دیگر تکمیل میشدند. این پالت رنگ در کنار یک سیستم تصویرسازی مدولار استفاده شد که در آن گیاهان و حیوانات میتوانند برای هر اندازه چیدمانی که نیاز دارند رشدکنند».