در عصر جدیدی که ما در آن زندگی میکنیم، رقابت برسر فروش، برندینگ و ارتباط موثرتر با مخاطب به اوج خودش رسیده است. اکثریت نامهای تجاری به این بینش رسیدهاند که با ایجاد تمایز شانس بیشتری در این رقابت برای خود ایجاد کنند. در پروژه روز این هفته، سید سجاد ایزدی طراح این پروژه، روند ایده پردازی تا اجرای بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی را برایمان اینگونه شرح می دهد:
بسته بندی محصول آجیل
یکی از کارآمدترین فاکتورهای برتری یک برند از سایر رقبا میتواند بسته بندی باشد. بسته بندیای که هم در نگاه مخاطب جذاب باشد و هم بتواند قابلیت محصول را به درستی به نمایش بگذارد.
طراحی بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی
خلق تصاویر بر اساس پیشینه و هویت برند
«راهکاری که بر اساس پیشینه برند اندیشیده شد این بود که از هنر اصیل ایرانی برای خلق تصویری استفاده کنیم که در برگیرنده هر شش جعبه باشد به طوری که هر کدام به طور جدا هویتی مستقل داشته و زمانی که داخل جعبه مانند لگو یا پازل در کنار هم قرار میگیرند تصویر کاملتری را ارائه دهند.
ما تصویری دَوار را کشیدیم که دورتا دور آن آسمان است و فرشتگانی در حال گردآوری محتویات داخل جعبهاند و جویبار و درختانی که در عمل آمدن محصول نقش اساسی ایفا میکنند. طبیعت یکی از بهترین منابع الهام بخش در طراحی گرافیک است. به عنوان نمونه در این بسته بندی نمونهی کوچکی از جهان خلقت را می بینیم که در آن همهی کائنات در تکاپو هستند تا فرآیند آفرینش به بهترین شکلش محقق شود.»
تصویرسازی متناسب با محتویات داخل بسته بندی ها
ساختارهای قبلی معمولا روی طراحی دوباره یک بسته بندی تاثیرگذار است:
«در این پروژه با محصولی روبرو بودیم که دارای پیشینهای با هویت گرافیکی و ساختاری بود. ما محدود به استفاده از همان ساختار گذشته بودیم، محصولی که در فرآیند فروش دچار تنزل شده بود و از نظر مخاطب از مقبولیت کافی برخوردار نبود.
این محصول از مواد اولیه گران و باکیفیتی بهره میبرد و بسته بندی آن باید این موضوع را نشان میداد، این جعبه به بزرگی ۵۰ سانتیمتر بود و شش جعبه کوچکتر را در دل خود جای میداد و در عین حال باید امکان فروش جعبههای کوچکتر را بوجود میآورد.»
گاهی زوایای دید مختلف و متفاوت میتواند راهگشا باشد
«هر پروژه یعنی مواجهه با مسئلهای از جنس خود، راهکاری که برای این پروژه اندیشیده شد حاصل خرد جمعی از دوستانی هست که در پروژه همکاری داشتند. تجربه نشان داده وقتی به مسئلهی حل نشدنی برخورد میکنیم قطعا هر انسان با هر تجربه و نگرشی مختص به خود نگاه متفاوتی به آن دارد و جمیع فکر و اندیشهها قطعا بهتر از یک تفکر میتواند موثر باشد.»
بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی