طراحی بسته بندی آجیل لوکس برادران حسینی
طراحی بسته بندی آجیل لوکس برادران حسینی

بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی

در عصر جدیدی که ما در آن زندگی می‌کنیم، رقابت بر‌سر فروش، برندینگ و ارتباط موثرتر با مخاطب به اوج خودش رسیده است. اکثریت نام‌های تجاری به این بینش رسیده‌اند که با ایجاد تمایز شانس بیشتری در این رقابت برای خود ایجاد کنند. در پروژه روز این هفته، سید سجاد ایزدی طراح این پروژه، روند ایده‌ پردازی تا اجرای بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی را برایمان این‌گونه شرح می دهد:

بسته بندی محصول آجیل

یکی از کارآمدترین فاکتورهای برتری یک برند از سایر رقبا می‌تواند بسته بندی‌ باشد. بسته بندی‌ای که هم در نگاه مخاطب جذاب باشد و هم بتواند قابلیت محصول را به درستی به نمایش بگذارد.

بسته بندی محصول آجیل

 طراحی بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی

خلق تصاویر بر اساس پیشینه و هویت برند

«راهکاری که بر اساس پیشینه برند اندیشیده شد این بود که از هنر اصیل ایرانی برای خلق تصویری استفاده کنیم که در برگیرنده هر شش جعبه باشد به طوری که هر کدام به طور جدا هویتی مستقل داشته و زمانی که داخل جعبه مانند لگو یا پازل در کنار هم قرار میگیرند تصویر کاملتری را ارائه دهند.

ما تصویری دَوار را کشیدیم که دورتا دور آن آسمان است و فرشتگانی در حال گردآوری محتویات داخل جعبه‌اند و جویبار و درختانی که در عمل آمدن محصول نقش اساسی ایفا میکنند. طبیعت یکی از بهترین منابع الهام بخش در طراحی گرافیک است. به عنوان نمونه در این بسته بندی نمونه‌ی کوچکی از جهان خلقت را می بینیم که در آن همه‌ی کائنات در تکاپو هستند تا فرآیند آفرینش به بهترین شکلش محقق شود.»‌

تصویرسازی متناسب با محتویات داخل بسته بندی ها

ساختار‌های قبلی معمولا روی طراحی دوباره یک بسته بندی تاثیرگذار است:

«در این پروژه با محصولی روبرو بودیم که دارای پیشینه‌ای با هویت گرافیکی و ساختاری بود. ما محدود به استفاده از همان ساختار گذشته بودیم، محصولی که در فرآیند فروش دچار تنزل شده بود و از نظر مخاطب از مقبولیت کافی برخوردار نبود.

این محصول از مواد اولیه گران و باکیفیتی بهره می‌برد و بسته بندی آن باید این موضوع را نشان می‌داد، این جعبه به بزرگی ۵۰ سانتی‌متر بود و شش جعبه کوچکتر را در دل خود جای می‌داد و در عین حال باید امکان فروش جعبه‌های کوچکتر را بوجود می‌آورد.»

گاهی زوایای دید مختلف و متفاوت می‌تواند راه‌گشا باشد

«هر پروژه یعنی مواجهه با مسئله‌ای از جنس خود، راهکاری که برای این پروژه اندیشیده شد حاصل خرد جمعی از دوستانی هست که در پروژه همکاری داشتند. تجربه نشان داده وقتی به مسئله‌ی حل نشدنی برخورد میکنیم قطعا هر انسان با هر تجربه و نگرشی مختص به خود نگاه متفاوتی به آن دارد و جمیع فکر و اندیشه‌ها قطعا بهتر از یک تفکر میتواند موثر باشد.»

بسته بندی محصول آجیل لوکس

بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی بسته بندی محصول آجیل طراحی بسته بندی محصول آجیل لوکس طراحی بسته بندی محصول

بسته بندی محصول آجیل لوکس برادران حسینی


image 
imageimageimage
    1. طراحی کردن یک بسته بندی، به صورتی که بتوان از اون دوباره استفاده کرد، میتونه یه ارزش افزوده برای محصول باشه. مرسی که بهش اشاره کردین

  1. با سلام
    شرح و کانسپت نوشتن بر پروژه خیلی خوب، احسنت! اما حداقل ارتباط معقول بین صورت و محتوا کو؟
    اینها قطعا نگارگری هایی زیبایند؛ اما چه رابطه ای با محصول درون بسته بندی دارند؟ تنها به صرف داستان گویی طراح که: “فرشتگان در حال بارآوری محصولاتند” نمی شود ارتباطی یافت!
    متاسفانه امروزه این خطای بزرگ در آثار بسیاری از طراحان تازه کار و حتی نام آشنا بکرات دیده می شود!
    دوستان گرامی: صرفا به تعریف و تمجید احساسی بسنده نکنید که موجب گمراهی بیشتر خواهد شد. بکوشیم با نقد خرمندانه، راهگشای طراحان پروژه ها باشیم!

    1. سلام دوست عزیز
      نکته ای که اشاره کردین درسته و مهمه که موقعی که محصولی مورد نقد قرار میگیره تمام جنبه های اون بررسی بشه. اما توجه کنید که در این مطلب این بسته بندی توسط طراح محصول و با همراهی سایت روزرنگ معرفی شده. ضمنا خیلی اوقات یافتن ویژگی های خاص که منجر به ارتباط با مخاطب می شود، مانند این نوع بسته بندی برای محصولاتی نفیس و دل نشین برای مشتری، جواب داده است. یعنی با توجه به تصویرسازی سنتی، مخاطب به خوبی حس خوردنی بودن محتویات و هم چنین به دلیل نگارگری های ظریف احساس نفیس بودن را برداشت می کند. شما تازگی ها به بسته بندی های شکلات های مخصوص هدیه دقت کرده اید؟

  2. مخاطب چطور متوجه میشه محتوای هر بسته چیه؟ به نظر نمیاد برای محصولی که تو فروشگاه (مخصوصا فروشگاه فیزیکی) قرار داره جوابگو باشه ، من بیشتر یاد شاهنامه یا پنج گنج نظامی می‌افتم از طرح

    1. نظر شخصی بنده اینه که این نوع بسته بندی درست با هدف تبدیل یک محصول به سوغات یا هدیه طراحی شده، همان طوری که بسته بندی های شکلات ها بیشتر شبیه کاغذهای کادو است و تنها اطلاعات محصول در پشت محصول و ریز نوشته می شود، در این محصول نیز طراح سطح رویه ی کار را تنها با تصاویر نگارگری طراحی کرده است.

      1. سلام
        لطفا بدنبال توجیه بی مورد و بی منطق نباشید! آقای حسینی کاملا درست گفتند. حرف حساب جواب نداره.
        اگر طراحی در بسته بندی شکلات هم به ارتباط محتوای بسته و ظاهر محصول توجهی نداشته باشه راه را بالکل غلط رفته! اشتباه، اشتباهه!
        شاهنامه شاهنامه است و سوغاتی سوغاتی!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *