لامبورگینی

تغییر لوگوی لامبورگینی؛ گاو نر جسورتر شد

به نظر می‌رسد طی چهار سال گذشته، تقریباً همه برندهای خودرو لوگوی جدیدی را معرفی کرده‌تند. از ب‌ام‌و گرفته تا رولز رویس. لامبورگینی یکی از آخرین شرکت‌هایی بود که مقاومت می‌کرد، اما این برند خودروهای اسپرت سرانجام از «چهره سازمانی جدید» خود، از جمله طراحی لوگوی اصلاح‌شده رونمایی‌کرد.

این برند، لوگوی جدید را بیان بصری ارزش‌های «شجاعانه»، «غیرمنتظره» و «اصیل» خود توصیف می‌کند. این لوگو شامل یک گاو خشمگین در زیر عبارت «لامبورگینی» داخل یک نشان است. اما از آنجایی که طرح قبلی نیز گاوی بسیار شبیه به آن را در زیر عبارت «لامبورگینی» داخل یک نشان نشان می‌داد، تشخیص تفاوت برای همه آسان نیست.

تغییرات لوگوی لامبورگینی

برند لامبورگینی از طریق وبسایت خود اعلام کرد: «لوگوی جدید که امروز رونمایی شد و در تمام کانال‌های رسمی شرکت استفاده می‌شود، با فونت عریض‌تر لامبورگینی نسبت به مدل قبلی و رنگ‌هایی که مینیمالیستی اما در عین حال جسورانه هستند، بازتعریف شده‌است. بنابراین، مشکی و سفید به عنوان رنگ‌های اصلی تأیید می‌شوند که نماد هویت آشکار برند هستند. درحالی‌که از رنگ زرد همراه با معرفی رنگ طلایی به عنوان رنگ تاکیدی استفاده می‌شود.»

لامبورگینی

[تصویر سمت چپ قدیمی، سمت راست جدید]

«این نسخه بازسازی‌شده از لوگو به جزء جدایی‌ناپذیر از هویت متمایز شرکت تبدیل شده و همچنین روی خودروهای آینده اعمال خواهد شد. علاوه‌براین، گاو نمادین در مرکز لوگو، متحول شده‌است. برای اولین بار، این گاو به تنهایی در نقاط تماس دیجیتال شرکت و جدا از سپر کلاسیک برای برجستگی بیشتر وجود خواهد داشت.»

نظر مخاطبان در مورد تغییرات لوگو

بسیاری از طرفداران اشاره کرده‌اند که این طرح بسیار شبیه به طرح قبلی است. یکی از کاربران ردیت در این باره نظر داده است: «این انرژی دقیقا شبیه به این است که شرکت از شما بخواهد تفاوت بین این دو تصویر را تشخیص دهید.» کاربر دیگری اضافه می کند: « این لوگو تقریبا شبیه به نمونه قدیمی است.»

از طرفی، این شباهت احتمالا چیز خوبی است. بهترین لوگوها ماندگار هستند. همچنین برندهای خودرو در بین شناخته‌شده‌ترین طرح‌های دنیا قرار دارند (اگرچه زمانی که مردم سعی می‌کنند آن‌ها را از حافظه بکشند، خنده‌دار می‌شود). درست مانند ب‌امو و استون مارتین، لامبورگینی تصمیم گرفته‌است طراحی موجود خود را کمی ساده کند و به‌درستی از میراث طراحی خود (که در حال حاضر یک روند است) استقبال کند. زیرا همانطور که می‌دانیم، زمانی که یک برند خودرو بیش‌ازحد از طراحی تثبیت‌شده خود فاصله بگیرد، ممکن است اوضاع خراب شود. فقط کافی است از برند کیا بپرسید!