Cinema 4D 2024.0

مکسون Cinema 4D 2024.0 را منتشر کرد

مکسون Cinema 4D 2024.0 آخرین نسخه از نرم‌افزار طراحی 3D، انیمیشن و موشن‌گرافی خود را منتشر کرد.

تغییرات این نرم‌افزار شامل پشتیبانی از بدنه‌های جامد و سخت در فریم‌ورک شبیه‌سازی‌های یکپارچه، امکان گرفتن خروجی شبیه‌سازی آتش و گرما از ذرات و ابزارهای ویرایش و مدل‌سازی است. این ارتقای نرم‌افزاری سرعت اجرا را تقویت کرده است، به‌طوری که Cinema 4D 2024.0 «بیشتر از دوبرابر سریعتر از نسخه قبلی است» و Redshift را به عنوان رندر اصلی قرار داده است.

این انتشار به همراه نسخه‌های جدید از ابزارهای Redshift و Red Giant در دسته ارتقای محصولات پاییزه 2023 مکسون قرار می‌گیرد. Cinema 4D 2024.0 یک ارتقا متمرکز بر جریان کار است و اولین تغییر نوشته شده در خلاصه ویژگی‌های منتشر شده از مکسون سرعت و قدرت اجرای آن است.

نسخه جدید Cinema 4D 2024.0 منتشر شد
نسخه جدید Cinema 4D 2024.0 منتشر شد

ویژگی های اضافه شده به نسخه جدید Cinema 4D 2024.0

پست وبلاگی مکسون افزایش سرعت این نسخه را محافظ‌کارانه توصیف کرده است، اما این ادعا را دارد که سرعت برخی از تغییرهای این نسخه به 100 برابر نیز می‌رسد. یکی از این تغییرات محسوس توانایی بازبینی صفحات پیچیده است. افزایش سرعت آن نتیجه کار مداوم بر روی معماری هسته این نرم‌افزار است.

مشابه آن Redshift است که مکسون در سال 2019 آن را خریداری کرد. نسخه CPU آن که برای تمامی کاربران Cinema 4D در دسترس است، از رندر جدید تبدیل به رندر اصلی شده است. این رندر در نسخه 2024.0 به عنوان رندر پیش فرض Cinema 4D قرار گرفته و جایگزین استانداردهای قدیمی رندر شده است.

عملکردهای شگفت انگیز جدیدی در Cinema 4D 2024.0، به خصوص در مجموعه ابزاری شبیه‌سازی این نرم افزار اضافه شده است.

عملکردهای جدید Cinema 4D 2024.0
عملکردهای جدید Cinema 4D 2024.0

دنیای جدید شبیه‌سازی با به روزرسانی جدید

تغییرهایی که در عملکردهای جدید Cinema 4D 2024.0 ایجاد شده، درهای جدیدی به دنیای شبیه‌سازی‌های پیچیده باز می کند. برای مثال یکی از این قابلیت‌ها، امکان تغییر شکل پارچه‌های موجود در صحنه است که با وسایل جامد یا جابجایی دود و آتش احاطه شده‌اند.

شبیه‌سازی‌ها در Cinema 4D 2024.0 از GPU برای سرعت بخشیدن به انجام کار استفاده می‌شوند. با انتخاب یک GPU و مشخص‌کردن وظیفه آن، کاربران می‌توانند از میان گستره‌ای از شکل‌های متصل ساده شده، یکی را انتخاب کنند تا به اجرای بهتری از اشیای جامد و سخت برسند.

سیستم شبیه‌سازی آتش و حرارت، گاز در نسخه 2023.1 به این نرم‌افزار اضافه شد، و در نسخه 2024.0 به این سیستم چندین ویژگی های جدید مهم نیز اضافه شده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • قابلیت استفاده از این سیستم برای سطوح دارای پستی و بلندی و هندسی شکل، همچنین قابلیت استفاده از نقطه‌ها به عنوان خروجی. امکان ساختن شبیه‌سازی آتش از ذرات یا با استفاده از اشیاء ماتریکس موگراف (MoGraph Matrix).
  • قابلیت تیزکردن زوایه‌ها (Sharpening)، شبیه‌سازی‌های آتش و حرارت، شبیه‌سازی‌های آزمایشی کم‌کیفیت قبل از اضافه‌کردن نکات جزئی قبل از رندر نهایی را به همراه دارد.

عملیات Upresing حافظه پنهان شبیه‌سازی آزمایشی کم‌کیفیت را به یک شبکه وکسل (Voxel grid) تقسیم‌بندی‌شده تبدیل می‌کند و ساختار نویزی جدیدی را اضافه می‌کند.

جریان کار با تغییرات اعمال شده گسترده بر روی حافظه پنهان شبیه‌سازی‌ها امکان‌پذیر شده است. همچنین امکان جابه‌جایی کاربران بین حافظه‌های پنهان برای مقایسه نسخه‌های مختلف از شبیه‌سازی فراهم شده است.همچنین در حال حاضر یک وضعیت نهایی برای شبیه‌سازی گرما و حرارت در نرم‌افزار وجود دارد.

سرعت و دقت بیشتر در نسخه جدید

مدیریت ورتکس نرمال ها(Vertex normals)  که در گذشته با  Phong tag به طور خودکار صورت می‌گرفت، اکنون ارتقا یافته است، همراه با یک مدیر ویرایش‌گر نرمال (Normal Editing Manager) که کنترل جهت نرمال‌ها را به طور دقیق‌ انجام می‌دهد و چرخش و جابه‌جایی آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. این تغییرات، ثابت‌سازی سایه‌ها را بر روی آرتیفکت ساده‌تر کرده است.

مدیر نقشه ورتکس موجود (VAMP)،که داده‌های نقطه‌ای را بین اشیا جا‌به‌جا می‌کرد، حال ورتکس نرمال را همراه با رنگ آن حرکت می‌دهد. ابزارهای جدید مدل‌سازی در سطوح سخت شامل انتخاب الگو (Pattern Selection) است که یک ست از شش ضلعی‌های انتخاب‌شده را به صورت دنباله‌ای پوشاننده از سطح یک شیء کپی می‌کند، این کار باعث امکان ساخت جلوه‌هایی مانند گریل و اتصال زنجیر می‌شود.

همچنین می‌توان از تغییردهنده شکل نمایش‌گر (Projection Deformer)، برای تغییر شکل یک مش از یک سطح به سطح دیگر استفاده کرد. برای اشیای ارگانیک، با قلم‌های برش Cinema 4D یک حالت طرح‌دهنده سطح (Surface Smear Mode) جدید اضافه شده است، که می‌تواند مش را مانند ابزار آهنربا (Magnet Tool) جابه‌جا کند. در ویرایش‌گر گره (Node Editor) نیز با گزینه‌های جدید امکان مرتب‌کردن نمودار گره‌ها به وسیله چارچوب تقویت شده است. گره‌های جدید و ارتقاءیافته را می‌توانید در لیست منتشر شده مکسون، مشاهده کنید.

دیگر تغییر ها شامل پشتیبانی بهتر برای متریال های  Redshift، نورها و دوربین ها، هنگام انتقال داده به برنامه های DCC دیگر در فرمت هایی مانند  OBJ، FXB، GLTF و Alembicمی باشد.

Cinema 4D 2024.0  برای ویندوز 10 به بالا و سیستم عامل مک 11.7.7 به بالا موجود است. همچنین به روزرسانی‌ها تنها به صورت اشتراکی با هزینه اشتراک ماهیانه 94 دلار یا سالانه 719 دلار در دسترس است.

منبع: +


image 
imageimageimage