مکسون، کمپانی شناختهشده در زمینه نرمافزارهای گرافیکی، نسخه جدیدی از نرمافزار محبوب طراحی و انیمیشن سهبعدی خود را منتشر کردهاست. این نرم افزار سینما 4D با نام 2024.3 منتشر شدهاست. این بهروزرسانی تمرکز خاصی روی بهبود گردش کار و یکپارچهسازی با سایر نرمافزارها و پلتفرمها دارد. پیشنمایشهای انیمیشنی در Asset Browser، پشتیبانی بهتر از سیستم GoZ نرمافزار ZBrush و بهبود در خروجی فایلهای glTF و USD از جمله تغییرات مهم این نسخه به شمار میروند.

یکپارچهسازی با سایر نرمافزارها؛ بهبود GoZ، خروجی glTF و USD
سینما 4D 2024.3 دارای چندین بهینهسازی در زمینهی خروجی و ورودی فایل است. GoZ، تکنولوژی پل ارتباطی بین سینما 4D و ZBrush، اکنون از زیربخشهای پویا (dynamic subdivisions) و متریالهای MatCap پشتیبانی میکند.
همچنین خروجی انیمیشنهای کاراکتر به سایر نرمافزارهای DCC یا موتورهای بازی با فرمت glTF امکانپذیر شدهاست. فایلهای خروجی glTF اکنون تغییر شکلهای پوست (skin deformations) را نیز پشتیبانی میکنند.
از طرفی دیگر، خروجی انیمیشنها از سینما 4D با فرمت USD نیز امکانپذیر شده است. هرچند در حال حاضر تنها دادههای PSR (موقعیت، مقیاس و چرخش) پشتیبانی میشوند.
بهبودهای گردش کار؛ بهروزرسانی Asset Browser و متریالهای Substance 3D
Asset Browser سینما4D بهروزرسانی شده و اکنون هنگام حرکت ماوس روی داراییها، پیشنمایشهای انیمیشنی از آنها را نمایش میدهد. همچنین Asset Browser اکنون دارای پشتیبانی کامل برای مرور و اضافهکردن متریالهای Adobe Substance 3D است.
این بهروزرسانی، بهبودهای انجامشده در گردش کار Substance در نسخه 2024.2 سینما 4D را ادامه میدهد. امکان واردکردن داراییهای Substance 3D بهعنوان متریالهای Legacy و Redshift نیز در این بهروزرسانی وجود دارد. همچنین جهت نرمال (normal direction) هنگام واردکردن بهعنوان متریال Redshift به طور خودکار شناسایی میشود. بهروزرسانیهایی نیز روی MoGraph Matrix Object و Scene Nodes انجام شدهاست.