لبخند مک دونالد

لبخند مک دونالد حذف شد! ابتکار جدید مک‌ دونالد برای سلامت روان

به مناسبتِ هفته‌ی آگاهی از سلامت روان (۱۳ تا ۱۹ می)، مک‌دونالد بریتانیا در ابتکاری جالب، لبخند نمادین جعبه‌های هپی‌میل را به طور موقت حذف‌کرد. این اقدام با هدفِ شروع گفتگوهای مهم درباره‌ی سلامت روان، به خصوص بین کودکان، انجام شده‌است.

هپی‌میل مدت‌هاست که با جعبه‌ی شاد و قولِ یک اسباب‌بازی کوچک، نمادی از شادی دوران کودکی بوده‌است. بااین‌حال، مک‌دونالد بریتانیا با همکاری با موسسه‌ی خیریه‌ی «بی‌بی‌سی کودکان نیازمند»، تصمیم گرفتند این لبخند را برای مدتی کنار بگذارند.

لبخند مک دونالد

حذف لبخند برای گفتگویِ باز درباره‌ی احساسات

این کمپین تاثیرگذار که با عنوان ساده‌ی “وعده‌ی غذایی” معرفی شده، بسته‌بندی‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد که فاقد آن لبخند همیشگی هستند تا به این ترتیب، والدین را به صحبت درباره‌ی احساسات و سلامت روان با فرزندانشان تشویق کند.

لبخند مک دونالد

علاوه‌براین جعبه‌ها، مک‌دونالد برچسب‌هایی با تصاویر احساسات مختلف ارائه می‌دهد تا به کودکان کمک کند احساسات خود را بهتر بیان‌کنند.

تاکید بر اهمیت سلامت روان و گفتگویِ صادقانه

این تغییر هوشمندانه بر اهمیت سلامت روان تاکید می‌کند و قصددارد گفتگوهای صادقانه و حمایتی درباره‌ی حالِ خوب را برای خانواده‌ها آسان‌تر سازد. با حذف‌کردن نماد همیشگیِ شادی، مک‌دونالد پیام قدرتمندی ارسال می‌کند: «این اشکالی ندارد که همیشه شاد نباشید.»

لبخند مک دونالد

این اقدام برداشتی را که شادی باید همیشگی باشد به چالش می‌کشد. همچنین گفتگوی باز درباره‌ی احساسات را تشویق می‌کند و بیان احساسات را برای کودکان آسان‌تر می‌سازد.

مک‌دونالد با این ابتکارِ جالب، گامی در جهتِ افزایش آگاهی از سلامت روان و ترویجِ گفتگویِ باز درباره‌ی احساسات در بین خانواده‌ها برداشته است.


image 
imageimageimage