روز دوشنبه انتشارات دانشگاه آکسفورد (OUP) از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. گفته میشود که این لوگو با هدف یادگیری بیشتر و قابل دسترس بودن راه اندازی شده و قصد دارد برای رسیدن به یک تجارت دیجیتالی از هیچ کاری دریغ نکند. لوگو جدید انتشارات دانشگاه آکسفورد که نشان دهنده میراث آکسفورد به عنوان یک ناشر است، توسط گروه Superunion طراحی شده و تایپوگرافی و طراحی آن از Rob Clarke میباشد.
لوگوی قبلی که 30 سال از ساخت آن میگذشت، فقط نام آکسفورد را با فونت سریف و به صورت سنتی نوشته بود.
نایجل پورتوود، رئیس دانشگاه آکسفورد در مورد لوگو جدید میگوید: «جهان و نیازهای آموزشی و پژوهشی آن روز به روز در حال پیشرفت است. به همین خاطر در طراحی لوگو جدید تلاش شده که OUP را در مسیر پیشرفت نشان دهد تا به یک تجارت دیجیتال تبدیل شود. وقتی بیشتر بدانیم، می توانیم مشکلات را حل کرده و فرصتهای تازهای کشف کنیم.»
با همه گیری کرونا OUP بسترهای خود را ارتقا داده و تعداد قابل توجهی از منابع دیجیتالی را برای پشتیبانی از آموزش، یادگیری و تحقیقات در دسترس مردم جهان قرار داده است.
به گفته پورتوود: «ما سالهاست که در سفر تحول دیجیتال هستیم و قصد داریم در تمام بازارهای اصلی خود شاهد اتکا به ابزارها و منابع دیجیتالی باشیم.» وی افزود که نام تجاری جدید از فعالیت های OUP در قالب دیجیتالی پشتیبانی میکند.
دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) که در شهر آکسفورد انگلستان قرار دارد از قدیمیترین دانشگاه انگلیسیزبان جهان بهشمار میرود. تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه نامشخص است اما طبق قدیمیترین اسناد باقیمانده از گذشته، به نظر می رسد که از سال ۱۰۹۶ فرایند آموزش در آکسفورد جریان داشتهاست. به همین خاطر است که دانشگاه آکسفورد را قدیمیترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی در جهان (بعد از دانشگاه بولونیا) می شناسیم.