در یک سال اخیر، بسیاری از برندهای مطرح در صنایع مختلف هویت بصری خود را تغییر دادهاند. این روند که اغلب با هدف هماهنگی با تغییرات بازار و انتظارات جدید مشتریان انجام میشود، حالا به یکی از قدیمیترین برندهای لوازم خانگی ایران رسیده است. پاکشوما پس از ۵۰ سال فعالیت، برای اولینبار هویت بصری خود را بازطراحی کرده و در رویداد “داستان دستان” از این تغییرات رونمایی کرده است.

طراحی جدید لوگو، پالت رنگی و هویت کلامی برند، بخشی از این ریبرندینگ است که با هدف بازتعریف تصویر پاکشوما و نحوه ارتباط آن با مشتریان انجام شده است. این تغییر در شرایطی صورت گرفته که بسیاری از برندهای داخلی و بینالمللی در حال بازنگری در استراتژیهای هویت بصری خود هستند.

بازطراحی هویت برند معمولاً پاسخی به نیازهای جدید بازار، تغییر در استراتژیهای بازاریابی یا افزایش رقابتپذیری است. برای شرکتی با سابقه پنج دهه فعالیت، چنین تغییری میتواند بر موقعیت آن در صنعت لوازم خانگی تأثیر بگذارد. حال باید دید که این تغییرات تا چه اندازه در تصویر جدید پاکشوما و ارتباط آن با مشتریان مؤثر خواهد بود.

