استفاده از هوش مصنوعی

اصول استفاده از هوش مصنوعی برای هنرمندان

هوش مصنوعی امروزه بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد. چالش اصلی ما به عنوان طراح، پذیرش چیزهای جدید و انتخاب آگاهانه و هدفمند آنهاست. ایجاد تعادل بین کاری که به عنوان هنر اکنون در حال انجام آن هستیم و همچنین به روز بودن و حرفه‌ای بودن گاهی برایمان سخت می شود.

در استودیوی ری دیزاین Re، که یک استودیو بین المللی در زمینه طراحی است، درست مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر، روش کار به سرعت در حال تغییر است. این استودیو استفاده از هوش مصنوعی را در برنامه کاری خود قرار داده است. اما اینکه کجا و چگونه و با چه محدودیت هایی باید از هوش مصنوعی استفاده شود را در یک مرام نامه به اشتراک گذاشته است.

این اصول هم به آنها و هم به مشتریانشان کمک می کند تا کارهای روزانه شان را به سمت و سویی هماهنگ جلو ببرند. مطلبی که در ادامه می خوانیم، نوشته اندی توماس، مدیرخلاق اجرایی این استودیو است. مطالعه این مرام نامه برای طراحان گرافیک می تواند راه گشا باشد. باروزرنگ همراه باشید.

اصل اول: افراد بر خروجی کار اولویت دارند.

مهمترین مسئله ارائه واقعیت است.
تصاویر روایتگر داستان افراد است. نباید با هوش مصنوعی برای فاصله گرفتن از مردم واقعی یا تسخیر داستان انسانها استفاده کرد. به تازگی نمونه‌هایی مانند «شودو» را دیده‌ایم. شودو مدل سیاه‌پوستی است که سفیدپوست بیست و هشت ساله‌ای به کمک هوش مصنوعی آن را تولید کرده است.

هم‌چنین، برند لیوایز Levi’s برای مجسم کردن شعار تبلیغاتی «تفاوت‌ها را ببینیم» به هنگام خرید آنلاین، از تصاویر هوش مصنوعی استفاده کرده‌است. این مثال‌ها، نشانگر دنیایی هستند که در آن جایی برای استفاده از تصاویر واقعی نیست. درحالیکه، بهتر است از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر و کانسپت‌های نمونه استفاده کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی

اصل دو: ایده بگیرید، اما کپی نکنید.

کپی کردن از آثار دیگران شرافتمندانه نیست.

ما از سبک دیگران در طراحی هایمان الهام میگیریم. اما هیچگاه نباید از کار یک هنرمند، عکاس، فیلم‌ساز یا هر فرد خلاق دیگری برای ایجاد تصاویر در هوش مصنوعی استفاده کنیم. مگر آنکه هدف از این کار قدردانی و ادای احترام به کار آن‌ها باشد و مخاطبان به راحتی متوجه منبع ایده شوند.

اصول استفاده از هوش مصنوعی

اصل سه: در استفاده از هوش مصنوعی شفاف باشید.

اگر از هوش مصنوعی برای گرفتن خروجی کار استفاده می کنید، حتما به آن اشاره کنید.

شفافیت و مسئولیت‌پذیری در مورد استفاده از هوش مصنوعی به ایجاد اعتماد بین هنرمندان و کاربران کمک می‌کند. آن بخش از کار که به کمک هوش مصنوعی پیش رفته است باید مشخص باشد. به‌ویژه زمانی که یکی از بخش‌های اصلی فرآیند کار باشد.

مخاطبین همچنان نسبت به میزان استفاده از هوش مصنوعی نگران هستند. سازمان عفو بین‌الملل اخیراً به دلیل استفاده از تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی در مورد نقض حقوق بشر در کلمبیا مورد انتقاد قرار گرفت. حتی با وجود گنجاندن متنی که نشان می‌داد این تصاویر با هوش مصنوعی تولید شده بودند و ارائه این استدلال که انگیزه خلق آنها محافظت از معترضان در برابر مجازات‌های احتمالی دولتی بوده است، این تصاویر باز هم عموم مردم را گمراه کرد. ما همچنان به ارائه تعریف‌های به روز شده از موارد قابل قبول و غیر قابل قبول در استفاده از هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد. شفاف بودن همچنان عنصر کلیدی کار ما خواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی در آثار هنری

اصل چهار: با هوش مصنوعی خلاقیت خود را تقویت کنید، آن‌را نکشید.

ما باور داریم که هوش مصنوعی در خدمت خلاقیت انسان است.

هوش مصنوعی ابزاری عالی برای پر کردن صفحه‌ای خالی و تجسم بخشیدن به ایده‌های نوپا است. که البته این تنها بخشی از فرآیند کار خلاقانه است. با آگاهی نسبت به فرصت‌ها و کارایی‌های هوش مصنوعی و هم چنین محدودیت‌های آن، خود را متعهد به ادامه دادن کار با طیف وسیعی از انسان‌های خلاق و بازتعریف رابطه خود با آنان می‌دانیم. اینها برای این است که بتوانیم نیروی خود را صرف آن نوعی از اندیشیدن کنیم که تنها انسان‌ها می‌توانند آن را انجام دهند. تنها نبوغ بشر است که جریان خلاقیت را به پیش می‌برد و اثری اصیل و متمایز را خلق می‌کند.

اصل پنج: نگاه متعصبانه هوش مصنوعی و تلاش ما برای غلبه بر آن

هیچ‌وقت هر چه هوش مصنوعی به ما ‌می‌دهد را همان گونه که هست نپذیرید.

هوش مصنوعی در حال حاضر تنها می‌تواند با آنچه از قبل وجود داشته کار‌کند. با یک جستجوی ساده نیز می‌توان موارد بسیاری از نگاه متعصبانه در مجموعه داده‌های مورد استفاده هوش مصنوعی را پیدا کرد. برای مثال، اگر هوش مصنوعی به حال خود رها شود، مدیران عامل و مدیران خلاقیت شرکت‌ها را تنها در قالب مردان سفیدپوست به تصویر می‌کشد. چون هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند از یک حد مشخص فراتر برود. این تکنولوژی نمی تواند برای بهتر کردن وضعیت موجود کاری انجام بدهد. تنها ما هستیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. این وظیفه ماست که با رسیدن به شناختی عمیق از این فناوری‌ها و با تلاش برای غلبه بر تعصبات و کاستی‌های خود، تغییر ایجاد کنیم. ما باید برای رسیدن به یک چشم‌انداز انسانی همراه با تنوع بیشتر و فراگیرتر فرایند استفاده از این ابزارها را تصحیح کنیم.

اصل شش: برای محافظت از خود احتیاط کنید.

تنها احمق‌ها عجولانه دست به کار می شوند.

مثل بقیه و با هیجان به استقبال از فرصت‌ها و توانایی‌های هوش مصنوعی بروید. در عین حال مراقب باشید که جانب احتیاط را از دست ندهید. چالش‌هایی مانند نگاه متعصبانه به توانایی های هوش مصنوعی، مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد مشکلات جدی برای برندها شوند. متعهد شوید تا همواره با تلاش برای کسب آگاهی کامل، از مشتریان خود محافظت کنید.

منبع:+

ترجمه ارسالی از: ستاره سهیلی