برند سپ (پرداخت سامان) در روز سهشنبه در رویدادی که در آن جمعی از مدیران شرکتها و اصحاب رسانه حضور داشتند، بازآفرینی شد. حسین قمصری، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان کیش و ناصر پاشاپور نیکو، بنیانگذار و مدیر گروه dnaunion سخنرانان این مراسم بودند.
حسین قمصری با بیان تاریخچه این برند گفت که این شرکت در سال 1382 تاسیس شده است و در زمان کوتاهی به بنیانگذار صنعت پرداخت کشور تبدیل شد؛ در حال حاضر بسیاری از کارهایی که در صنعت پرداخت انجام میشود با ابتکار پرداخت سامان انجام میشود. سال ۱۳۸۳ اولین تراکنش اینترنتی از درگاه سامان انجام شد، اوایل دهه ۹۰ ، #۷۲۴* که یک کد USSD راه اندازی بود و بعداز آن به یکی از بزرگترین مشاغل سودآور کشور تبدیل شد. با برنامهریزی که سال ۱۳۹۵ انجام شد امروز سپ رتبه اول کشور در صنعت پرداخت است.
پرداخت الکترونیک سامان اکنون در آستانه دهه سوم فعالیت خود است: تغییر هویت بصری پرداخت الکترونیک سامان در راستای اهداف کلان، برای همراهی با تحولات بازار پرداخت انجام شد. از نظر مدیران این برند، المانهای هویت بصری قبلی شرکت محدودیتهای زیادی داشت و آنها با مشاوره شرکت هزار و یک برندینگ درصدد تغییر آن برآمدند.

هویت بصری شرکت پرداخت الکترونیک سامان به سپ تغییر کرده است و از این پس تمام خدمات با نام تجاری سپ عرضه میشود. سیاست جدید این شرکت کاهش هزینههای تبلیغات و استفاه حداکثری از ظرفیت مخاطبان است؛ برند “سپ” برای نسل جدید جامعه طراحی شده است، نسلی که بیشتر از گوشی همراه استفاده میکنند به راحتی میتوانند از خدمات سپ در بستر اینترنت بهره ببرند.
زمانی که یک برند، مراحل ریبرندینگ را طی میکند، باید به تمام مخاطبان توجه کند. و مخاطبان تنها مشتریان نیستند، کارکنان سازمان، سرمایهگذاران، صنعت، جامعه هم باید مورد توجه مدیران شرکتها باشند.