نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

گمانه‌زنی درمورد نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی برای کسب و کارها

سال 2023 به عنوان آغاز دوره پیشرفت و نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی شناخته می‌شود. در ابتدا، فقط شرکت‌های بزرگی که با متخصصین علم داده کار می‌کردند، امکان استفاده از هوش مصنوعی را داشتند، اما کم‌کم و با گسترش ابزارهای تولید محتوای بصری، این تکنولوژی در دسترس همه کسب‌وکارها قرار گرفت.

محتوای تولیدشده به کمک هوش مصنوعی با ساده سازی گردش کار و بهبود کیفیت آن می‌تواند مراحل انجام کارها را در کوتاه‌ترین زمان و با هزینه بسیار کم پیش ببرد. با وجود این شرایط، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای استفاده از این ابزار باید نهایت تلاش خود را بکنند. ممکن است بنظر برسد که همه افراد به این تکنولوژی دسترسی ندارند، اما خبر خوب این است که ابزارهایی مانند ادوبی فایرفلای و یا هر یک از نرم‌افزارهای کمپانی فعال دیگر در این زمینه، امکان استفاده از هوش مصنوعی را برای همه فراهم کرده‌اند. با واردکردن دستورات صحیح و مناسب، هوش مصنوعی می‌تواند در کم‌ترین زمان تصاویر و یا محتوای متنی خواسته‌شده را آماده کند.

نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی به یاری تمامی کسب‌وکارها و مشاغل آمده‌است تا با قابلیت‌های خود فرآیند انجام و پیش‌روی کارها را تسریع دهد. اما، از آنجایی که هوش مصنوعی هر روز درحال توسعه و پیشرفت است، برای بهره بیش‌تر از آن افراد باید همیشه خود را بروز نگهدارند. بنظر می‌رسد در سال 2024، به کمک این چهار ویژگی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، تغییر شگرفی در کسب و کارها بوجود می‌آید.

 نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی مولد نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند هرگونه محتوایی را تولید کند. فقط کافی است که داده‌های موجود مانند متن، تصاویر، موسیقی و یا طرح موجود را در اختیار آن قرار دهید تا براساس آن‌ها، محتوا جدیدی را تولید ‌کند. مدل‌های قدیمی‌تر هوش مصنوعی بدون داشتن هیچ نوع خلاقیتی، تنها می‌توانستند ورودی‌ها را بازنویسی و یا بازتولید کنند. اما در مقابل، مدل‌های جدید این ابزار، توانایی تولید ایده‌های نو و خلاقانه‌ را دارند.

این نوع هوش مصنوعی بهترین کارایی را در زمینه‌های زیر دارد:

  • ایجاد نام تجاری منحصر به فرد
  • تولید محتوای خودکار برای وب سایت‌ها، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه سازی پست‌های وبلاگ برای موتورهای جستجو

در ابتدا، هوش مصنوعی مولد تنها در دسترس شرکت‌های بزرگ و پیشرفته قرار داشت. اما با توجه به پیشرفت‌های این ابزار انتظار می‌رود تا سال 2024 همه کسب و کارها بتوانند از آن استفاده کنند.

در حال حاضر پلتفرم‌هایی مانند ادوبی اکسپرس و فایرفلای از این هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. یکی از قابلیت‌های جالب فایرفلای گزینه Generative Fill است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند جای اشیا و افراد در تصاویر را تنها با استفاده از توضیحات متنی ساده تغییر دهند. همچنین گزینه Text to Template این نرم‌افزار، قالب‌های قابل ویرایش را در چند ثانیه تولید می‌کند و این گونه از ساعت‌ها کار طولانی جلوگیری می‌کند.

 نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

شخصی‌سازی

مصرف کنندگان انتظار شخصی‌سازی بیش‌تری از سمت بیزینس‌ها و برندهایی دارند که با آن‌ها در تعامل هستند. خوشبختانه، کسب‌وکارها به کمک هوش مصنوعی می‌توانند پروسه شخصی‌سازی را پیش ببرند:

ایجاد بخش مشتریان از طریق داده‌های موجود.

ساخت تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی که محصولات شخصی سازی شده برندها را بر اساس سابقه مشاهده کاربر پیشنهاد می‌دهد.

نوشتن محتوای ایمیل شخصی‌سازی‌شده که اولویت‌ها و تعاملات مخاطبان شما را در نظر می‌گیرد.

پس، اگر کسب ‌و کار کوچک شما روی شخصی‌سازی سرمایه‌گذاری نکرده است، اکنون زمان آن است که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی این کار را انجام دهید. کافی است اراده کنید تا هوش مصنوعی آنچه را که می‌خواهید برای شما آماده کند.

برنامه ادوبی فایرفلای به کاربران خود این امکان را می دهد که تصاویر سفارشی تولید کنند که مطابق با خواسته‌ها و نظرات آن‌ها باشد تا سبک برند خود را به مخاطبان نشان دهد.

نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

ریز تعاملات

ریز تعاملات عناصر کوچک در یک محصول دیجیتال و یا وب‌سایت هستند که با هدف بهبود تجربه کاربری بکار رفته‌اند. آن‌ها را به چشم تجربه‌های کوچکی ببینید که کاربران قبل و بعد از آنکه مشتری شما بشوند، دارند.

نمونه‌ای از ریز تعاملات نمایش انیمیشن بمب‌های شادی به هنگام ثبت سفارش مشتریان و یا افزودن نوارهای پیشرفت بصری برای فرم‌های وب سایت است. هم‌چنین، با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید مکالمات چندوجهی ارائه دهید تا تجربه کاربری با محتوای خود را افزایش دهید. هدف از ایجاد ریز تعاملات کسب رضایت مشتریان و افزایش تعامل لذت‌بخش است.

درواقع، ریز تعاملات می‌توانند:

با ایجاد جذابیت بصری در محیط دیجیتال، تعامل کاربر را افزایش دهند.

دسترسی به سایت و ارتباط با آن‌را بهبود ببخشند. این کار می‌تواند به سادگی تایید کردن فرم ارسالی کاربران باشد تا خیال آن‌ها راحت شود که اقدام آن‌ها موفقیت آمیز بوده است.

با ایجاد تجربه کاربری متفاوت، نمایانگر هویت برند شما باشد.

قبل از آنکه هوش مصنوعی وارد دنیای ما شود، کسب‌وکارها به نیرو زیادی در زمینه IT و طراحی گرافیک برای اجرای ریز تعاملات نیاز داشتند. اما خوشبختانه، در سال 2024 برندها می‌توانند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی از خدمات ریز تعاملات بهره ببرند.

قالب‌ها و ابزارهای نرم‌افزار ادوبی اکسپرس به شما کمک می‌کنند تا برای تقویت ریز تعاملات، محتوای بصری جذابی بسازید. اگر برای دیزاین آ‌ن‌ها نیاز به یک منبع برای الهام داشتید، از توانایی‌ها هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای برای ایجاد تصاویر و جلوه‌های متنی متناسب با سبک برند خود استفاده کنید.

 نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

دسترسی

حدود 1.3 میلیارد نفر در جهان دچار ناتوانی جسمی هستند. این عدد نشان دهنده 16 درصد از جمعیت جهان یا یک نفر از هر 6 نفر است. برندها می‌توانند محتوای خود را طوری طراحی که همه افراد دارای معلولیت به آن‌ها دسترسی داشته باشند و لذت ببرند. این روزها، همه برندها باید با دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب آشنا باشند. هدف از این دستورالعمل‌‌ها این است که تولید محتوا به سمتی پیش برود که افراد ناتوان جسمی هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

در سال 2024، برندها با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند محتوای خود را در دسترس همه کاربران قرار دهند:

  • تصاویر همراه با متن: ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به صورت خودکار برای تصاویر بکار رفته، محتوا متنی جایگزین تولید کنند. فقط کافی است یک‌بار به لحاظ دستوری و معنایی متن‌ها خوانده و بررسی شوند.
  • کپشن و زیرنویس: هوش مصنوعی می‌تواند به صورت خودکار کپشن‌ و زیرنویس‌ برای محتوا ویدیویی تولید کند، کاری که این روزها خیلی در شبکه‌های اجتماعی طرفدار پیدا کرده است.
  • تست دسترسی: هوش مصنوعی می‌تواند به صورت خودکار محتوا شما را از نظر میزان دسترسی ارزیابی و یا حتی اصلاح کند.
  • عامل هوشمند: زمانیکه هوش مصنوعی از پیام‌های ارسال شده پشتیبانی می‌کند، دسترسی به محتوای طولانی را برای کاربران دارای تنوع عصبی افزایش می‌دهد.

هوش مصنوعی تا حد بسیار زیادی می‌تواند قابلیت دسترسی محتوا را افزایش دهد، اما برندها نباید انتظار داشته باشند که تمام نیازهای کاربران را هوش مصنوعی به تنهایی و بدون کمک انسانی برطرف کند. تمام تغییرات و محتواهای جایگزینی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد باید مجدد بررسی شود. یکی از کارهایی که در این خصوص می‌توان کرد استفاده از نرم‌افزار Adobe’s Color Contrast Analyzer برای بررسی کنتراست گرافیکی تصاویر ایجاد شده است.

برندهایی که معتقد به انجام کار درست هستند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا با افزایش دسترسی محتوای خود، مسیر را برای کاربرانی که دچار ناتوانی جسمی هستند، آسان‌تر کنند.

 نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ارتش یک نفره

هوش مصنوعی ابزاری است که به کمک آن کسب و کارها می‌توانند سرعت عملکرد و گردش کار خود را افزایش دهند:

صرفه جویی در وقت: ابزارهای هوش مصنوعی زمان مورد نیاز برای کارهای معمولی مانند ورود اطلاعات به سایت، تولید محتوا و خدمات مشتری را کاهش می دهد. به همین دلیل کسب و کارها می‌تواند وقت و انرژِی خود را صرف کارهای مهم‌تری مانند رشد خود کنند.

انجام تسک‌های تکراری: از هوش مصنوعی مولد برای سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، نوشتن کپی یا ساخت تصاویر وبلاگ استفاده کنید. این فناوری احتمال خطای انسانی را به مقدار چشم‌گیری کاهش می‌دهد و به شما فرصت می‌دهد روی کارهای مهم دیگر تمرکز کنید.

افزایش خلاقیت: امروزه دیگر همه می‌توانند تصاویر زیبا بسازند. به کمک ابزار هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای می‌توانید پالت‌های رنگی بسازید و یا لی ‌اوت‌های خلاقانه برای سایت خود طراحی کنید. نکته جالب این‌جا است که حتی طراحان گرافیک هم می‌توانند برای رسیدن به ایده‌های خلاقانه و یا صرفه‌جویی در وقت، از این ابزار کمک بگیرند.

مقیاس: هوش مصنوعی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با مدیریت کردن گردش کار، بازدهی خود را افزایش دهند.

از مزیت‌های هوش مصنوعی استفاده کنید

درست مانند سال 2023، امسال هم نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی ما را شگفت‌زده خواهد کرد. از این تکنولوژی می‌توانید هم برای تولید محتوا و هم برای ایده گرفتن استفاده کنید. هوش مصنوعی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا در زمانی بسیار کوتاه بیش‌ترین بازدهی را داشته باشد. برای استفاده از هوش مصنوعی، نیاز به داشتن هیچ‌گونه مهارت خاصی نیست و به راحتی می‌توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید.

منبع: +